Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er et par i begynnelsen av 30-årene, som er henvist for ufrivillig barnlølshet.

Har noen spørsmål i denne syklusen, lurer på om alt er ok....

Hadde blankt, seigt slim på dag 17, 18, 19, 20, 21, 22 og i dag som er dag 23. På dag 20 og 21 hadde jeg tydelig blod i slimet, et par ganger var det veldig tydelig. Slimet har da vært ganske tykt og slimete, og litt hvit-aktig. Er dette normalt? Har vært til gynekolog for kort tid siden, alt virket normalt.

Må også nevne at min mann har tatt sædprøve og at den viste at han hadde lite "levende sperm", og at det var mange hvite blodlegemer i sæden. Legen mente at dette kunne være et tegn på betennelse, og min mann har nå fått medisiner for dette. Kan du svare meg på hva dette betyr? Hvilken type betennelser kan det være? Er det noe som kan smitte meg, sånn at jeg også bør gå til gynekolog igjen snart?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33260-blod-i-tykt-slim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det lyder som normalt slim som kommer før eggløsning.

WHO (verdens helseorganisasjon) stiller følgende krav til optimal sædkvalitet:

Sædvolumen: 2-5 ml

Sædcelle antall: >20 millioner/ml

Bevegelighet: >50% skal vise god bevegelighet

(grad 3-4)

Utseende: >30% skal være normale

Leukocytter:

Leukocytter er hvite blodlegemer. Det kan bety kronisk betennelse i f.eks prostata eller sædblære, men det er ikke farlig og smitter ikke. Det diskuteres om antibiotika kan bedre sædkvaliteten i slike tilfeller. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33260-blod-i-tykt-slim/#findComment-129852
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...