Gå til innhold

Strekk fremside lår

Anbefalte innlegg

Gjest Strekken sin det!

I de siste 2 årene har jeg hatt litt trøblete høyrelår. Jeg er fotballkeeper og bruker mye lårkrefter på utspark etc.

Det har liksom kjent ut som noe som har knytt seg inne i låret hver gang jeg har sparket en ball nogenlunde hardt, men det har ikke vært så vondt at jeg har hatt store problemer med det. Men så; for 17 dager siden spilte vi treningskamp. Etter 60 min skal jeg ta ett 5-meter utspark i det ufyselig kalde regnværet som var denne dagen. Dette gjorde at jeg fokuserte veldig på å treffe hardt og bruke mye krefter. I det jeg treffer ballen "kollapser" jeg med en lårstrekk som gjør så vondt at jeg knapt klarer å reise meg opp igjen.

Jeg har vært hos fysioterapeut 2 ganger i uka for "massasje" og strømbehandling (nåler). De siste 7 dagene har jeg vært med for fullt på treninger,men da uten å bruke høyrefoten til å sparke ballen med. Alt har gått fint.

Men etter dagens trening fikk jeg ett tilbakeslag, jeg fikk ballen og skulle bare snu meg med den da det smalt i låret igjen.

Så mitt spørsmål er: - Hvordan kan man vite om man er 100% helbredet fra strekkskaden før man begynner igjen? Spesielt ettersom jeg ikke har kjent noen form for smerte den siste uka. Jeg har tøyd beinet godt og aldri kjent noe. Kan man ta MR undersøkelse etc for å sjekke dette?

Håper noen har god kunnskap til dette, og kan besvare en desperat fotballspiller som vil tilbake i full trening og spille kamper igjen snart!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332976-strekk-fremside-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...