Gå til innhold

Divertikler

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Angrar allerede på at eg registrerte meg...finn ingen "rett lege", men valgte deg. Har fått diagnosen divertikkelsykdom, og leste på Dr.Online at spasmedempande preparat som f.eks. mebeverin ville hjelpa. Min fastlege kan ikkje finna dette preparatet, kan du hjelpa til her ?????? mvh Anne Grete Albrethson

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333022-divertikler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Mebeverine eller Colofac er et legemiddel som virker krampeløsende og brukes først og fremst mot irritabel tarm syndrom (IBS). Din fastlege kan eventuelt foreskrive dette på såkalt registreringsfritak etter som det selges i et annet land. Det er en egen resept som leveres på apoteket og det kan være litt ventetid hvis det må bestilles fra utlandet. Legemiddelet er dessverre ikke uten bivirkninger. Mitt råd er derfor å først forsøke livsstilsråd og reseptfrie tiltak. Det er viktig å unngå forstoppelse ved å drikke mye og unngå hvitt mel og søte matvarer. Tilskudd av melkesyrebakterier, f.eks. acidofilus og bifidus eller LGG, regulerer magen og motvirker betennelse i divertiklene. Dette finnes som kosttilskudd i apotek og helsekost og bør inneholde minst 8 milliarder bakterier per kapsel som skal tas før hvert måltid. Tre kopper peppermyntete daglig har også en krampeløsende virkning og er helt uten bivirkninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/333022-divertikler/#findComment-2790931
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...