Gå til innhold

Statuer til hagen

Anbefalte innlegg

Gjest fffyrhh
Skrevet

Da jeg var i Danmark i sommer, var jeg innom en liten butikk som hadde så mange spennende og originale statuer(pynt i jern til å ha i hagen. Blant annet en jente som bøyde seg ned mot et vann (nesten i full størrelse).

Nå har jeg lett på nettet og google: have statuer, garden iron satues, hage statuer, osv, osv.

Men jeg finner ikke det jeg leter etter.

Det var blant annet morsomme figurer: Et hode og hender som stakk opp av en stamp og spyttet ut vann, fugler og rotter som ror (beveger seg med vinden), o.l

Ikke de vanlige dådyrene eller greske kvinner/menn.

Hjelp meg

Gjest Lilje30
Skrevet

Hei.Jeg er ingen rettskrivingspoliti, men har du prøvd å søke på hagestauer i et ord.

Gjest ffffyffrr
Skrevet

Hei.Jeg er ingen rettskrivingspoliti, men har du prøvd å søke på hagestauer i et ord.

Ikke hagestauer, men hagestatuer, ja ... Har prøvd det meste.

Skrevet

Da vi var i Fredericia i Danmark for et par år siden, så gikk jeg også stadig forbi en sånn butikk :) Og de hadde helt andre typer alternativer enn de man ser i hagebutikker i Norge.

Forsøk å utvide søkebegrepene: Hagefigurer, hageskulpturer osv.

Min yndlingshagefigur er fortsatt den nakne utstillingsdukken som lå ved dammen og vinket til forbikjørende!

brilleslangen
Skrevet

har du prøvd å søke på havefigur( mener bestemt at hage er have på dansk... )

Skrevet

Søk på haveartikler/statuer mm, og stedsnavn der butikken var?

brilleslangen
Skrevet

havedekorationer er kanskje et bedre søkeord

Gjest fffyrhhh
Skrevet

Havefigur og haveartikler er bra ord. Men jeg vet ikkje hva de figurene var laget av. Hva heter støpejern eller jern på dansk? Evt hvilke andre metall kan være i bruk? Det var ikke dyre produkter. Mener at en jentestørrelse kostet 2-3000. Og det er snakk om noen hundrlapper for de mindre figurene.

Gjest ffffyrrhhh
Skrevet

Tips til søkeord på engelsk? Iron gardensculptures?

brilleslangen
Skrevet

Tips til søkeord på engelsk? Iron gardensculptures?

hva med garden statues som engelsk søkeord?

Støpejern brukes nok ikke islike statuer for det er tungt som bly.. Vil anta at figurer av metall er av bronsje???

Gjest høstløv
Skrevet

Skriv google.dk og så får du opp den danske utgaven av google.

Navne oversettelse hage=have, statuer=statuer, jern=jern

http://www.jernihaven.dk/forside.html

Jeg fant heller ikke slike ting, som du leter etter, kanskje det bare er en lokal kunstner, som hadde utstilling, og ikke har web-adresse.

Søk på www.degulesider.dk, Have, Fredericia og da får du opp bl.a. denne adressen

Inventarrum

- Have- og parkudstyr

Håndværkervej 14, Erritsø

7000 Fredericia

* Tel. 75 56 47 00

Kanskje det er det du søker etter, firmaet har ingen hjemmeside.

• 3 uker senere...
brilleslangen
Skrevet

Ikke sikkert du finner svaret mitt nå etter så lang tid men jeg svarer likevel en gang til...

Nå i kveld var jeg og surfet på nett, var ikkeegentlig ute etter noespesielt, men plutselig vardet en sånn reklame på siden avden siden jeg kikket på som viste en hagestatue, og jeg klikket meg innpå og kom til denne siden.

http://www.gardenstatueshop.com/garden-statues/2852+2854.cfm

og så tenkte jeg på deg .... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...