Gå til innhold

Sykepenger over 52 uker?

Anbefalte innlegg

Jeg går sykemeldt med ryggproblemer. Dette problemet tar langt tid å utrede, da det er utrolig lang ventetid for å få undersøkelsene jeg trenger. Legen sier jeg må regne med at jeg ikke får begynnne å jobbe før tidligst i februar. Men da har jeg vært sykemeldt i 14 mnd, og har hørt at man bare kan få sykepenger i 12 mnd/52 uker. Hva skjer da?

Noen sier at man går over på rehab.penger, som kun er 66.6 % av lønna. Det virker rimelig urettferdig, når grunnen til at dette tar tid er at undersøkelsene ikke blir tatt innen rimelig tid.

Kan det gjøres unntak,- eller hva må jeg forholde meg til?

Økonomien vår er stram i utgangspunktet, og et slikt kutt vil ramma hardt.

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33338-sykepenger-over-52-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvis du bruker opp sykepengerettighetene må du i jobb igjen i minst 26 uker før du får ny rett på sykepenger.

Men du kan høre med legen din og/eller TK om "kjøp av helsetjenester" eller "fritt sykehusvalg" (offentlig). En av delene bør kunne forkorte ventetiden for deg.

Du kan søke etter det sykehuset som har kortest ventetid her:

http://www.sykehusvalg.net/.

Departementets rundskriv vedr. denne ordningen finner du på denne adressen:

odin.dep.no/shd/norsk/regelverk/rundskriv/030071-250012/index-dok000-b-n-a.html.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...