Gå til innhold

Hjelp til å regne ut overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Gjest alenemamman

Hei! Lurer virkelig på om du kan hjelpe meg å regne ut om jeg overhodet får noe i overgangstønad. Jeg har fast inntekt, så jeg er klar over at jeg bør vente med å søke, siden jeg får det bare i 3 år.

Her er min lønningssituasjon:

Pr.mnd: 17750 brutto.

Og, når baby'n kommer i januar får jeg jo dobbel barnetrygd og minstebidrag. Vet ikke om dette blir regnet med.

Bør jeg søke om det slik at jeg får det de tre første årene, eller bør jeg faktisk vente, kan jo bli arbeidsledig og?

Meget takknemlig for svar!!

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Formel for utregning av overgangsstønaden finner du her: http://trygdehjelpen.no/diverse/enslig.html

Om du bør søke nå eller vente vurderer du best selv, kan hende ønsker du ulønnet permisjon etter at du er ferdig med fødselspengene?

husk også at om du velger 80% fødselspenger så går jo lønnsgrunnlaget ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...