Lillemus Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Å bruke tape er for pingler! Nåja - på løs plast og glatt papir er man nødt til å ha tape, på gråpapir går det bra uten. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Nåja - på løs plast og glatt papir er man nødt til å ha tape, på gråpapir går det bra uten. Nope! Klarer meg fint uten tape :-) 0 Siter
Helmi Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Jeg har datt bind på mine bøker siden jeg var 12-13... av en eller annen "merkelig" grunn, har jeg ikke klart å lære opp noen av mine barn, så jeg har gjort jobben for dem i alle år... Det "verste" er at jeg synes det er hyggelig arbeid og gjør det gjerne 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Har satt bind på bøker siden slutten av barneskolen, tror jeg, så teknikken sitter! Men ganske ofte det ikke blir helt perfekt resultat, da *hehe*. Gjør omtrent som i Mrs. Wallace's link. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Fy Farao; genialt med "stretch-laken"! Søren at jeg ikke visste om det da vi handla inn meter på meter med ruller med pusekatter og hester på..... Vel, neste år vet jeg ihvertfall hva jeg skal gjøre! Fant forresten et annet forum der det kom fram at "clou'et" var å snikkebrette bokpapir-kantene inn mens boka er nesten lukket. Jeg prøver! Ja, du må flere ganger test-lukke boka for å sjekke at du ikke bretter for stramt :-) 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Nope! Klarer meg fint uten tape :-) ''Klarer meg fint uten tape :-)'' Men da vil jeg tro du bruker adskillig mer papir enn Marte gjør i linken til Mrs Wallace? Kanskje du benytter denne teknikken? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Akkurat sånn gjør jeg det også. Men jeg er muligens en avviker, for jeg liker jo faktisk å legge på bokbind. Fordelen med å legge på bokbind, i motsetning til andre hjemlige sysler som f.eks. husarbeid, er at oppgaven er ovsiktlig, en oppnår fort resultater og opptrer dessuten ganske sjelden :-) 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Fordelen med å legge på bokbind, i motsetning til andre hjemlige sysler som f.eks. husarbeid, er at oppgaven er ovsiktlig, en oppnår fort resultater og opptrer dessuten ganske sjelden :-) Det er jammen sant! Hurra for et positivt syn på en av mange arbeidsoppgaver som typisk havner hos mor!! :-) I år var forresten junior spesielt fornøyd med bokbindet på to av bøkene: Jeg klipte opp en Hard Rock Café-pose slik at logoen som var på hver side av posen kom foran på hver sin bok:-) Kult og miljøvennlig. *S* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Det er jammen sant! Hurra for et positivt syn på en av mange arbeidsoppgaver som typisk havner hos mor!! :-) I år var forresten junior spesielt fornøyd med bokbindet på to av bøkene: Jeg klipte opp en Hard Rock Café-pose slik at logoen som var på hver side av posen kom foran på hver sin bok:-) Kult og miljøvennlig. *S* 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 http://www.youtube.com/watch?v=6anzYb6_gpo Kjekt med instruksjonsvideoer :-) Akkurat sånn lærte bestefar meg å gjøre det, gleder meg nesten til mine blir skolebarn... ;o) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Fordelen med å legge på bokbind, i motsetning til andre hjemlige sysler som f.eks. husarbeid, er at oppgaven er ovsiktlig, en oppnår fort resultater og opptrer dessuten ganske sjelden :-) Nettopp - det er nok derfor jeg liker det. Vanlige husoppgaver er jo som regel sisyfosarbeid av dimensjoner, og det er ganske gørr. 0 Siter
Gjest me et moi Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=finaldesign&gid=31 Genialt :-) Genialt, men pittelitt dyrt. Hadde fort blitt på én og to tusenlappert om mine tre håpefulle skulle fått de flotte der rundt bøkene sine. Nå slapp jeg med 4x3 kroner på Nille. Det er billig det 0 Siter
Gjest Akkurat den jobben liker jeg Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 Er blondine jeg men har megadreisen på det der Til og med "sklipapir" funker på min måte. Synes linken i tråden her var litt tungvint jeg da men. Jeg bretter inn på ene permen først setter på teip, legger sammen boka slik at jeg ser hvor mye jeg kan brette inn på andre permen og setter på teip. Klipper skrått inn mot ryggen på boka, bretter inn sidene på permene (legger permen opp mot magen slik at ikke papiret blir dratt så at klippene ikke stemmer. Snu boka og gjør likt på andre siden. Vips, ferdig Faktisk synes jeg dette er en morsom jobb. Spennende å se hvilke bøker ungene kommer hjem med og se de store stablene med bøker i likt papir med fine navnelapper på 0 Siter
Gjest midia Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 ''Klarer meg fint uten tape :-)'' Men da vil jeg tro du bruker adskillig mer papir enn Marte gjør i linken til Mrs Wallace? Kanskje du benytter denne teknikken? Fy! dette ble ikke pent. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 28. august 2009 Skrevet 28. august 2009 http://www.youtube.com/watch?v=6anzYb6_gpo Sånn gjør jeg det også bare at jeg skråklipper;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.