Gå til innhold

Enkel men "fin" mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

unnlot du å nevne den manglende h'en? ;)

åff kårs!

Fortsetter under...

candyqueen_83
Skrevet

Gravet laks med dillstuede poteter:

Gravlaksen kjøper du ferdig i skiver i butikken, du kjøper ferdig sennepssaus, og så kjøper du loff/baguetter og smør.

Dillstuede poteter kan lages på forhånd og serveres "lun": Kok poteter, lag hvit saus som smakssettes med dill, pepper, muskat, del potetene opp i biter (ca samme str som i potetsalat) og ha oppi sausen.

Kjempelett og kjempegodt:-)

Mmmm!

candyqueen_83
Skrevet

''Men må nok ta forbehold om den _meget_ yngre garde - tviler på at junior hadde villet spise dette :-)''

Jeg kommer ingen vei med gravlaks så jeg hadde nok gått sulten fra selskapet. Og jeg kan nok ikke påberope meg å tilhøre den meget yngre garde lenger... ;o)

Hadde jeg invitert voksne folk som ikke spiste NOE av maten hadde jeg reagert. Og neppe invitert på middag igjen. Er jeg borte spiser jeg alt uansett om jeg holder på å brekke meg. (Noe som er sjelden, det er tross alt mat man snakker om)

Skrevet

Hva med en gryterett?

Du kan lage fra grunnen eller bruke toro?

Du trenger ikke å vise frem toro-posen til tante...

Kyllinggrytene deres er gode.

Server med ris, salat og godt brød.

Skrevet

Hadde jeg invitert voksne folk som ikke spiste NOE av maten hadde jeg reagert. Og neppe invitert på middag igjen. Er jeg borte spiser jeg alt uansett om jeg holder på å brekke meg. (Noe som er sjelden, det er tross alt mat man snakker om)

Jeg synes selv jeg spiser det meste, men gravlaks er da temmelig spesielt!? Jeg hadde jo prøvd meg på de dillstuede potetene for det er maaaange år siden jeg prøvde dill sist. :o)

Skrevet

Jeg synes selv jeg spiser det meste, men gravlaks er da temmelig spesielt!? Jeg hadde jo prøvd meg på de dillstuede potetene for det er maaaange år siden jeg prøvde dill sist. :o)

Greit nok at du ikke liker gravlaks, men jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så veldig spesielt?

Jeg mener å ha fått det som forrett i mange selskaper/brylluper de siste 20 årene, og det er nesten fast takst på koldtbord på hoteller osv. Tror jammen meg at det ofte har vært en liten dæsj på enkelte "lunsjtallerkener" som man typisk har fått på kurs/seminar noen ganger.

Jeg kan styre meg for røykelaks, dvs jeg spiser det hvis det skulle være det eneste som blir servert, men når det gjelder "vanlighetsgrad" synes jeg de to rettene er omtrent på det samme.

Annonse

Skrevet

Greit nok at du ikke liker gravlaks, men jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så veldig spesielt?

Jeg mener å ha fått det som forrett i mange selskaper/brylluper de siste 20 årene, og det er nesten fast takst på koldtbord på hoteller osv. Tror jammen meg at det ofte har vært en liten dæsj på enkelte "lunsjtallerkener" som man typisk har fått på kurs/seminar noen ganger.

Jeg kan styre meg for røykelaks, dvs jeg spiser det hvis det skulle være det eneste som blir servert, men når det gjelder "vanlighetsgrad" synes jeg de to rettene er omtrent på det samme.

Enig,- synes det ofte er gravlaks på koldtbordet...

Skrevet

''Greit nok at du ikke liker gravlaks, men jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så veldig spesielt?''

Fordi jeg ikke er vant til det sikkert. :o) Jeg spiser heller ikke røkelaks og ser ikke bort fra at det jeg har trodd var røkelaks på koldtbord kan ha vært gravlaks, om det er mulig å ta feil av de to da.

Skrevet

Kanskje trådstarter blander "grav" og "rak". Det var min første tanke. Personlig foretrekker jeg gravlaks framfor røykalaks, men det er en smakssak.

Skrevet

Kanskje trådstarter blander "grav" og "rak". Det var min første tanke. Personlig foretrekker jeg gravlaks framfor røykalaks, men det er en smakssak.

Ja, rakfisk er ihvertfall ikke et vanlig skue på kodltbord:-)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns ikke gravlaks er så spesielt akkurat.. Bra du hadde prøvd deg på potetene da hvertfall. Hehe :o)

candyqueen_83
Skrevet

''Greit nok at du ikke liker gravlaks, men jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så veldig spesielt?''

Fordi jeg ikke er vant til det sikkert. :o) Jeg spiser heller ikke røkelaks og ser ikke bort fra at det jeg har trodd var røkelaks på koldtbord kan ha vært gravlaks, om det er mulig å ta feil av de to da.

Det er dill på gravlaksen så man burde se forskjellen..

Annonse

Skrevet

Det er dill på gravlaksen så man burde se forskjellen..

''Det er dill på gravlaksen så man burde se forskjellen..''

Ja, i minst 99% av tilfellene er det det.

Men jeg har en gang i et privat lag fått servert gravlaks der "gravøren" hadde benyttet einerbær istedenfor dill. Det var (også) veldig godt! :-)

candyqueen_83
Skrevet

''Det er dill på gravlaksen så man burde se forskjellen..''

Ja, i minst 99% av tilfellene er det det.

Men jeg har en gang i et privat lag fått servert gravlaks der "gravøren" hadde benyttet einerbær istedenfor dill. Det var (også) veldig godt! :-)

Hmm.. Det har jeg ikke hørt om før. Sikkert godt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...