Gå til innhold

The snow is falling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du begynt med julegavene?

Må begynne å tenke på de snart. :-)

Gjest Jingelbells!
Skrevet

Og da kan vi ENDELIG begynne alle juletrådene: julekalendergaver, gaver til håpløse tante Magda, hvor full er det greit at onkel Einar er på julekvelden, trenger man julegardiner og ikke minst - hva baker den gemene DOL'er til jul???

:-)

Dette er så herlig!!!!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Og da kan vi ENDELIG begynne alle juletrådene: julekalendergaver, gaver til håpløse tante Magda, hvor full er det greit at onkel Einar er på julekvelden, trenger man julegardiner og ikke minst - hva baker den gemene DOL'er til jul???

Dette er så herlig!!!!

Hehehe... heldigvis har jeg mye ferie til gode! *reisebortijula*

Gjest Jingelbells!
Skrevet

Hehehe... heldigvis har jeg mye ferie til gode! *reisebortijula*

He-he..!

Gjest majas mamma
Skrevet

Nei, nei, nei NEI..........Dt er leeeeenge til jul ennå. Første gang jeg så det var midt i sommerferien, grrrrrrrrrrrrrr................

Først skal jeg ha med meg høstferien, og feire to barn i november og så.......skal jeg begynne å tenke på jul.

Problemet med å begynne jula så tidlig er jo at du er lei hele greia før jula er det. Tenk noe så kjipt som å spise den første posen med julemarsipan i september?

Skrevet

Dette er så herlig!!!!

Da vil jeg gjerne være først med å informere om at årets NRK-julekalender blir Jul i Svingen.

Skrevet

Da vil jeg gjerne være først med å informere om at årets NRK-julekalender blir Jul i Svingen.

Neeei! Jeg vil ikke ha Jul i Svingen! *Furter*

Skrevet

Huff, for en nedtur det var, da. Syns det er koselig med seriene som bygger opp forventninga mot jul. Jul i Svingen var ikke stemningsskapende, faren var til å få mark av, og poden ba pent om vi ikke heller kunne lese etterhvert.

Som barn hadde jeg glede av forventningsbyggende adventsserier. Skulle ønske barna mine også kunne få oppleve det mens de enda er små.

Skrevet

Huff, for en nedtur det var, da. Syns det er koselig med seriene som bygger opp forventninga mot jul. Jul i Svingen var ikke stemningsskapende, faren var til å få mark av, og poden ba pent om vi ikke heller kunne lese etterhvert.

Som barn hadde jeg glede av forventningsbyggende adventsserier. Skulle ønske barna mine også kunne få oppleve det mens de enda er små.

Jeg vil ha Amalies jul! Basta.

Skrevet

Da kan du jo bare kjøpe den på DVD og se på den istedet...?

Det er en del enklere å få det som man vil nå for tiden ;-)

Skrevet

Som jeg sa til Lillemus - det er da bare å kjøpe en serie dere liker på DVD og ta et avsnitt om dagen av den...!

Jul i svingen har jeg ingen mening om, forresten,- jeg har alt for store barn :-) De likte vel Amalies jul, Sesam jul og såvidt det var Blåfjell... (Og så The Julekalender, den ser vi jo fortsatt :-))

candyqueen_83
Skrevet

Som jeg sa til Lillemus - det er da bare å kjøpe en serie dere liker på DVD og ta et avsnitt om dagen av den...!

Jul i svingen har jeg ingen mening om, forresten,- jeg har alt for store barn :-) De likte vel Amalies jul, Sesam jul og såvidt det var Blåfjell... (Og så The Julekalender, den ser vi jo fortsatt :-))

Uff, jeg savner Vertshuset Den gylne Hale. Hadde den blitt sendt på nytt skulle jaggu jeg sett på barne-tv også.

Skrevet

Da kan du jo bare kjøpe den på DVD og se på den istedet...?

Det er en del enklere å få det som man vil nå for tiden ;-)

Det blir ikke det samme. :o) Men jeg har lyst til å kjøpe den på dvd ja, Skomakergata har jeg hatt lenge. :o)

Skrevet

Nei, det er faktisk ikke helt det samme. For litt av poenget med seriene som går felles er at de er en felles orienteringshorisont for ungene. Når de laget appelsin med nellikspiker i Skomakergata, så gjorde mange familier det hjemme. Når de spiste søtgrøt hos rødnissene, så var det koselig å lage grøt i heimen etterpå, ungene sang på de samme sangene og hadde en felles forventningshorisont. Sånn blir det ikke om hver familie arrangerer sin individuelle sak.

For vår del, så leser vi en juleforventningsbok som vårt familiære tiltak. TV-greiene er noe ungene deler med andre.

Skrevet

Neeei! Jeg vil ikke ha Jul i Svingen! *Furter*

Du har snart vokst fra Julekalenderen på NRK nå, Lillemus. Det er den yngre generasjonen som må få sine behov oppfylt ...*s*

Skrevet

Ja, den var koselig:-)

Skrevet

Hvor er du, mon tro?

Her er det bare the rain is falling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...