Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• trollemor;o)

4

• løvinne71

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Klart det er grådig!. Og veldig utakknemlig. Hvis jeg hadde gitt barn eller barnebarn forskudd på arv og så fått nyss om at en av dem syntes beløpet var for lite ... ja, ikke vet jeg hva jeg ville ha gjort, men jeg hadde i hvertfall ikke økt beløpet!

De foreldrene som har mottatt 500 000 kan "gi avkall på arv" og videreføre deler av beløpet, hvis de ønsker det og syns at barnet/barna trenger det. Barnebarn kan bare være glade for at de får noe som helst, det er foreldrene deres som er livsarvingene.

Skrevet

Ja hun er utrolig utakknemlig og dum faktisk.

Det er mange av oss som aldri har vokst opp med besteforeldre og har ingen besteforeldre å arve etter.

Og det er mange som ikke har så rike besteforeldre eller.

Heldig er hun og det burde hun skjønne.

Gjest Meningsløst!
Skrevet

Dette er forbi griskt, og i tillegg er det usmakelig og smålig!

Hun får ta praten med sine foreldre, da vet du, og be dem gi henne forskudd på arv.

Stakkars familie, som har fostret en slik!

Skrevet

Jeg synes (faktisk?) det er forståelig, men det hadde vært klokt å holde det for seg selv. Besteforeldrene kunne fordelt samme sum, men mest til barnebarna.

Skrevet

Herregud. Og jeg kjenner at jeg er sjeleglad for at jeg aldri kommer til å ha noe særlig med penger å dele ut dersom noe slikt skal være takken man får igjen. Makan til uforskammet drittunge!

Skrevet

Skjønner tankegangen siden barnebarna sannsynligvis har mer bruk for pengene til etablering enn barna.

Men samtidig ville jeg vært utroolig takknemlig for bare en tusenlapp, og tenkt at jeg sannsynligvis overlever mine foreldre og får arve dem. :))

Skrevet

Jeg synes en som nettopp har fått kr. 100 000 rett i fanget, bør si pent takk og deretter holde kjeft.

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Skrevet

Jeg synes (faktisk?) det er forståelig, men det hadde vært klokt å holde det for seg selv. Besteforeldrene kunne fordelt samme sum, men mest til barnebarna.

"Besteforeldrene kunne fordelt samme sum, men mest til barnebarna"

Dette er jeg helt uenig i!

Det blir det samme som å forbigå sine egne barn som egentlig er de første i "arverekkefølgen!"

Skal deres egne barn da bli snytt for sin "rettmessige" arv bare fordi de har levd så lenge at de har hatt tid til å skape sine egne verdier?

Og derfor skal liksom godene hoppe rett til neste generasjon som kanskje ennå ikke har opplevd å måtte "jobbe og slite" for tilværelsen?

Dette blir både urettferdig og feil synes jeg.

Hvis foreldrene derimot ikke synes de trenger pengene, og selv ønsker å gi dem videre til sine barn, så er det jo en helt annen sak. Men da har de ihvertfall tatt avgjørelsen selv.

Skrevet

Herregud. Og jeg kjenner at jeg er sjeleglad for at jeg aldri kommer til å ha noe særlig med penger å dele ut dersom noe slikt skal være takken man får igjen. Makan til uforskammet drittunge!

''....for at jeg aldri kommer til å ha noe særlig med penger å dele ut ...''

Skal du ikke vinne i Lotto, du altså? ;-)

Skrevet

Enkelte blir aldri fornøyd...... JA, det er griskt og egoistisk og helt på tryne å reagere slik som venninna di gjør. Jeg ville tatt fra henne pengene på flekken!!

Skrevet

''....for at jeg aldri kommer til å ha noe særlig med penger å dele ut ...''

Skal du ikke vinne i Lotto, du altså? ;-)

Da skal Lillemus bruke opp alle penga sjæl! Det ville jeg gjort ;o)

Skrevet

Tullball!!!

Skrevet

Da skal Lillemus bruke opp alle penga sjæl! Det ville jeg gjort ;o)

Ah,- ja selvsagt! ;-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Enkelte blir aldri fornøyd...... JA, det er griskt og egoistisk og helt på tryne å reagere slik som venninna di gjør. Jeg ville tatt fra henne pengene på flekken!!

Det er vel bare å gi de pengene en selv fikk videre til givers barnebarn det da! Tenkte hun ikke på det kanskje? Det ble vel vanskelig å dele når hun først hadde fått pengene kanskje? hehe...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det blir det samme som å forbigå sine egne barn som egentlig er de første i "arverekkefølgen!"

Skal deres egne barn da bli snytt for sin "rettmessige" arv bare fordi de har levd så lenge at de har hatt tid til å skape sine egne verdier?

Og derfor skal liksom godene hoppe rett til neste generasjon som kanskje ennå ikke har opplevd å måtte "jobbe og slite" for tilværelsen?

Hvis foreldrene derimot ikke synes de trenger pengene, og selv ønsker å gi dem videre til sine barn, så er det jo en helt annen sak. Men da har de ihvertfall tatt avgjørelsen selv.

Enig i denne!

Skrevet

Da er vi uenige. Mye har endret seg på f eks boligmarkedet siden 70-tallet. Inflasjonen spiste både studielån og boliglån på den tiden. De som skal starte i dag har det hardere.

Skrevet

Da er vi uenige. Mye har endret seg på f eks boligmarkedet siden 70-tallet. Inflasjonen spiste både studielån og boliglån på den tiden. De som skal starte i dag har det hardere.

Også???

tzatziki1365380058
Skrevet

Snakk om å se på glasset som "halvtomt"....

Din venninnes reaksjon er helt uforståelig for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...