Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa fikk flott tidlig i sommer. Min mamma fikk også det, og nå har ho fått påvist Borrealis (?) Snuppa har vært mye sliten i sommer, og da tenkte jeg kanskje at ho også har blitt smittet.

Så jeg ringte legen for å spørre om vi kunne få tatt blodprøve. Men det går ikke. Han sa at man ikke kan påvise Borrealis med blodprøve.

Hvordan gjør man det da?

Skrevet

Hæ? Det er det rareste jeg har hørt.. Ungene mine ble testa for borrelia ved å ta blodprøve.

Skrevet

Hæ? Det er det rareste jeg har hørt.. Ungene mine ble testa for borrelia ved å ta blodprøve.

Ja, det er også det jeg har både lest og hørt tidligere. Tror han ble fornærmet da jeg spurte etter å få rekvisisjon til blodprøve, og ikke legetime. (Det er jo ingen vits i å få legetime da synes jeg.) Disse legetimene tar fryktelig lang tid, så jeg tenkte at jeg skulle gjøre dette raskt og enkelt. Men slik fungerer det jo ikke:-(

Men da mora mi var hos legen sin her om dagen så fikk ho beskjed om at smitten var for gammelt til å gjøre noe med. Så da hjelper det jo uansett ikke om jeg får snuppa testa. Så da dropper jeg det.

Skrevet

Ja, det er også det jeg har både lest og hørt tidligere. Tror han ble fornærmet da jeg spurte etter å få rekvisisjon til blodprøve, og ikke legetime. (Det er jo ingen vits i å få legetime da synes jeg.) Disse legetimene tar fryktelig lang tid, så jeg tenkte at jeg skulle gjøre dette raskt og enkelt. Men slik fungerer det jo ikke:-(

Men da mora mi var hos legen sin her om dagen så fikk ho beskjed om at smitten var for gammelt til å gjøre noe med. Så da hjelper det jo uansett ikke om jeg får snuppa testa. Så da dropper jeg det.

Datteren min ble testa flere mnd etter at hun hadde fått ring rundt et flåttbitt, og legekontoret mitt stilte ikke spm om dette... Borreliaen vil man jo ha i kroppen hele tiden etter et borreliabitt.. Tror jeg?

Skrevet

Jeg synes svaret du har fått av legen er litt merkelig. Ville ha dobbeltsjekket ved å spørre infeksjonsmedisineren her på dol, dr. Degree eller hva han heter.

Skrevet

Datteren min ble testa flere mnd etter at hun hadde fått ring rundt et flåttbitt, og legekontoret mitt stilte ikke spm om dette... Borreliaen vil man jo ha i kroppen hele tiden etter et borreliabitt.. Tror jeg?

Nå ble jeg litt usikker. Mener du da at jeg BURDE testet henne eller ikke? Tenkte det var bortkastet ettersom mora mi fikk beskjed om at det nå ikke var noe å gjøre med det....

Skrevet

Nå ble jeg litt usikker. Mener du da at jeg BURDE testet henne eller ikke? Tenkte det var bortkastet ettersom mora mi fikk beskjed om at det nå ikke var noe å gjøre med det....

Jeg tenker iallefall at du må ha fått feil informasjon (evt har jeg blitt skikkelig feilinformert...). Jeg er litt usikker på om jeg ville krevd testing uansett, på bakgrunn av at hun "bare" er sliten... Det du evt kan be om er å bli henvist til sykehuset for en skikkelig test. De vanlige legetestene er visst ikke helt til å stole på, så det kan muligens være det legen har ment?

De jeg kjenner som har hatt borrelia har blitt slappe, fått mye hodepine etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...