Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang må jo være den første.

Altså, den keramiske toppen på oven vår har sett, for å si det ærlig, helt for jævlig ut. De grå ringene hadde skiftet farge til brunt, og innenfor ringene var det et ubestemmelig fastbrent lag. Sheila er ikke helt fraværende på rengjøringstoppen, men dette har bare blitt sånn.

Vi var innom Expert for å se etter et fryseskap, og nettopp, en ny steketopp. Der sto det en kasse med Electrolux keramisk platerens. Jeg tok en sånn. Rett ved siden av sto det en kasse med Electrolux platerens start kit. Jeg tok den i stedet for.

Så, jeg brukte en svamp påført platerens og smurte hele toppen godt inn. Lot det stå en stund. Forsøkte å skubbe litt. Næh, ingen forbedring. Tok en titt videre oppi kittet. Der lå det en skrape, som jeg etter noe banning fikk satt et barberbladlignende blad i.

Skrapskrapeskrapeskrape. Det virker! Så nå har jeg faen skjære meg skrapt all dritten av toppen, rengjort skikkelig, og den ser helt ny og skinnende ut! Jeg hadde aldri trodd det skulle gå.

X antall tusen spart, og jeg er superfornøyd! Husarbeidsmessig kan jeg dyrke denne i minst en måned! "Du gjør ingenting i huset, bla,bla,bla." Da er det bare å peke på toppen!

Suverent!

Skrevet

Hurra! Hvis du hadde spurt oss husmødre om dette problemet, så hadde du visst om det. Men det er fint å høre at du fant opp kruttet på nytt ;-D Kjekt med ren koketopp.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1251374833' post='4199631]

Hurra! Hvis du hadde spurt oss husmødre om dette problemet, så hadde du visst om det. Men det er fint å høre at du fant opp kruttet på nytt ;-D Kjekt med ren koketopp.

Næhei, det har vært mange koketopptråder her inne, men dette har jeg ikke fått med meg. Akkurat som løsningen min på nedgrodde dusjvegger har gått mange forbi. Fremdeles spør folk om hvordan man skal gjøre veggene rene.

Skrevet

Vi fikk med en sånn skrape & flaske da vi kjøpte ovnen - eller kanskje ikke vi fikk den, men fikk råd om å kjøpe det. Så det brukes hjemme hos oss - ikke ofte nok, sikkert, - men når vi føler for et skippertak...

Gjest Elextra
Skrevet

Næhei, det har vært mange koketopptråder her inne, men dette har jeg ikke fått med meg. Akkurat som løsningen min på nedgrodde dusjvegger har gått mange forbi. Fremdeles spør folk om hvordan man skal gjøre veggene rene.

''Fremdeles spør folk om hvordan man skal gjøre veggene rene.

''

Ja! Ja! Ja!!!

Skrevet

Hvordan får man rene dusjvegger da? ;o)

Skrevet

*gapskratter* Super avslutning på den historien. Ville gjerne adopert den:-)

Skrevet

''Husarbeidsmessig kan jeg dyrke denne i minst en måned! "Du gjør ingenting i huset, bla,bla,bla." Da er det bare å peke på toppen!''

Wow! Super tilleggsargument til de mer sedvanlige "men jeg har jo klipt plena" og "men jeg har jo fylt bensin på bilen"! ;-)

Skrevet

Ja er det ikke en herlig følelse å utrette noe? hihi

Flinkassen :)

Jeg synes du skal svare Luska på dette med dusjveggene også i samme rennet. ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Beklager å slå kaldt vann i hodet på deg, men til vår keramiske topp fulgte det med en sånn skrape. Den har blitt jevnlig brukt alle de ti årene vi har hatt keramikktopp. Så jeg er nok mer overrasket over at dere ikke har brukt det, enn imponert.

Men hvis dette fritar deg for noe husarbeid, så gratulerer.

Gjest Elextra
Skrevet

Beklager å slå kaldt vann i hodet på deg, men til vår keramiske topp fulgte det med en sånn skrape. Den har blitt jevnlig brukt alle de ti årene vi har hatt keramikktopp. Så jeg er nok mer overrasket over at dere ikke har brukt det, enn imponert.

Men hvis dette fritar deg for noe husarbeid, så gratulerer.

''Beklager å slå kaldt vann i hodet på deg, men til vår keramiske topp fulgte det med en sånn skrape. Den har blitt jevnlig brukt alle de ti årene vi har hatt keramikktopp. Så jeg er nok mer overrasket over at dere ikke har brukt det, enn imponert.''

Hehe, noe sånt tenkte jeg også, vi hadde kjeramisk topp der vi bodde før, og hadde da en slik skrape.

Skrevet

:-)

Hvit eller gul Jif + noen dråper Zalo som får virke 15 minutter, det er tingen på keramiske topper. Forrige toppen hadde vi i 12-13 år, og den så helt ny ut helt til platene begynte å takke for seg. Og nei, den ble ikke rengjort hver dag, ikke en gang annen hver dag.

Skrevet

Min umiddelbare kommentar er at jeg er litt satt ut over at dere var i ferd med å kjøpe en ny steketopp fordi den var så jævlig møkkete, fordi dere ikke hadde giddet å holde den ren!

Skrevet

Min umiddelbare kommentar er at jeg er litt satt ut over at dere var i ferd med å kjøpe en ny steketopp fordi den var så jævlig møkkete, fordi dere ikke hadde giddet å holde den ren!

Tenker de har vært alt for opptatt med ni-skrubbing mellom tærne til at de har hatt tid og ork til å vaske komfyrtoppen! ;-)

Skrevet

*hehe* Hvordan var det igjen, med de dusjveggene? ;-)

Skrevet

Tenker de har vært alt for opptatt med ni-skrubbing mellom tærne til at de har hatt tid og ork til å vaske komfyrtoppen! ;-)

*LOL*

Skrevet

*LOL*

Skrevet

Det må være de lange utenlandsoppholdene dine som gjør at slike elementære ferdigheter ikke er godt innarbeidet for lengst...*s*

Skrevet

Her blander du sammen latskap og manglende innsikt, - ikke alle har forutsetninger for å få med seg alt...*s*

Skrevet

*latterkule* :))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...