Gå til innhold

Nome til angrep på kristne avholdsfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jo at han har et poeng, jeg da. At enkelte avholdsmennesker mener at bruk og misbruk er det samme. Men om det er flere blant kristne enn blant det norske folket i sin helhet som mener dette, det vet jeg ikke.

Gjest kristen, men ikke fanatiker
Skrevet

Jeg synes jo at han har et poeng, jeg da. At enkelte avholdsmennesker mener at bruk og misbruk er det samme. Men om det er flere blant kristne enn blant det norske folket i sin helhet som mener dette, det vet jeg ikke.

"En del av den kristne avholdskulturen har fortsatt en intoleranse overfor dem som tar seg en øl, sier han, og svarer at han først og fremst sikter til «avholdsfolk i konservative kristne kretser», som finnes «i bedehusene, frikirkene, pinsemenighetene og Misjons-Norge»."

Kanskje Nome skulle ta seg en tur til disse intolerante, konservative menighetene og få ett nytt og fornuftig syn på sakene? Er selv kristen, og med i en menighet utenfor statskirken, men er ikke avholds, selv om jeg kjenner godt til begge sider. Og mine total-avhols-venner gir totalt blaffen i om deres naboer, kolleger, eller hvem det nå måtte være tar seg et glass eller to til maten.

Problemet er jo bare at noen fanatikere finner man over alt, uansett. Se bare på de homofile gutte som leide hverandre i Oslo? Men det er jo ikke dermed sagt at noen få enkeltpersoners syn på en sak, dermed representerer den alminnelige oppfatningen blant en gruppe mennesker.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vel, jeg synes ikke at kritenfolket skiller seg særlig ut fra avholdsfolket;)

Nome reklamerer for jobben sin ihvertfall, he, he;)

hidi, the scorpion
Skrevet

"En del av den kristne avholdskulturen har fortsatt en intoleranse overfor dem som tar seg en øl, sier han, og svarer at han først og fremst sikter til «avholdsfolk i konservative kristne kretser», som finnes «i bedehusene, frikirkene, pinsemenighetene og Misjons-Norge»."

Kanskje Nome skulle ta seg en tur til disse intolerante, konservative menighetene og få ett nytt og fornuftig syn på sakene? Er selv kristen, og med i en menighet utenfor statskirken, men er ikke avholds, selv om jeg kjenner godt til begge sider. Og mine total-avhols-venner gir totalt blaffen i om deres naboer, kolleger, eller hvem det nå måtte være tar seg et glass eller to til maten.

Problemet er jo bare at noen fanatikere finner man over alt, uansett. Se bare på de homofile gutte som leide hverandre i Oslo? Men det er jo ikke dermed sagt at noen få enkeltpersoners syn på en sak, dermed representerer den alminnelige oppfatningen blant en gruppe mennesker.

Kunne ikke vært mer enig! Er selv troende, men tilhører ikke en menighet, og jeg er heller ikke totalavholden. Tror den godeste Nome ømsket litt oppmerksomhet for seg og sitt, han savner nok å være i media;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...