Gå til innhold

Føler meg ikke dårlig...men hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Stina26
Skrevet

Hei!

Før i dag var jeg litt dårlig i magen og hadde diare. Litt senere på dagen hadde jeg også avføring som var blitt noe fastere (nesten helt normal), men jeg så da at det var bittelitt blod i den. Er det noe jeg bør reagere på umiddelbart, og komme meg til legevakten? Jeg føler meg jo ikke dårlig i det hele tatt lenger, så da tenker jeg automatisk at jeg ser an i morgen om jeg fortsatt har det eller ikke. MEN, så har jeg jo hørt noen si at slikt skal man ta på alvor..

Hva sier dere? Trenger noen råd jeg..

Skrevet

Jeg tror jeg ville sett det an. Var blodet lyst eller mørkt? Jeg har hørt at hvis det er helt mørkt, kommer det kanskje innenfra i tarmen og er skumlere enn hvis det er lyst og antakelig fra endetarmen.

Gjest Stina26
Skrevet

Jeg tror jeg ville sett det an. Var blodet lyst eller mørkt? Jeg har hørt at hvis det er helt mørkt, kommer det kanskje innenfra i tarmen og er skumlere enn hvis det er lyst og antakelig fra endetarmen.

Tusen takk for svar. Det var ikke mørkt, vil heller si at det var lyst, som når man får et lite kutt i fingeren og blør litt..

Skrevet

Tusen takk for svar. Det var ikke mørkt, vil heller si at det var lyst, som når man får et lite kutt i fingeren og blør litt..

Friskt blod i avføringen er sjelden noe å bekymre seg for. Jeg ville ikke ha oppsøkt lege for dette.

Skrevet

Så lenge blodet er friskt kommer det sannsynlig fra en liten rift eller lignende...ikke noe å bry seg om dersom det ikke fortsetter, mørkt eller "gammelt" blod, skal man være obs på....

Gjest Stina26
Skrevet

Friskt blod i avføringen er sjelden noe å bekymre seg for. Jeg ville ikke ha oppsøkt lege for dette.

Tusen takk for alle svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...