Gå til innhold

Vin i butikkene

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Og miste alle de sosialge godene som vi har i Norge?

Bl.a. full lønn under sykdom det første året?

''Bl.a. full lønn under sykdom det første året?''

Ja, det tragiske/komiske er at man i Spania treffer mange av de som nyter godt av nettopp slike goder, som samtidig klager over det norske systement og selvfølgelig støtter frp!

*rister på hodet*

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• Ysah

5

• morsan

3

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest FRP i år
Skrevet

Vet ikke om du kjenner FrP's politikk i det hele tatt?

De rødgrønne står for en god del mer måtehold en frk Jensen. Har du fått med deg pengedrysset hun har lagt fram som hundredagersplan i dag? Hvis ikke, så google det, sammenlign gjerne litt program, og så kommer du tilbake og sier det samme.

Unnskyld meg?

Gjest Elextra
Skrevet

Haha, du tar så feil. Det er hemmelig valg i Norge vet du, og det gjelder for FRP-ere også.

Ellers jobber jeg i et lavtlønnet yrke, har en gammel og dårlig bil og leier bolig.

Man bare hold på fordommene dine du. :-)

''Ellers jobber jeg i et lavtlønnet yrke, har en gammel og dårlig bil og leier bolig.''

Men har du virkelig lest hele FrPs program? Har du tenkt på hvordan det vil gå med deg om partiet blir toneangivende i politikken fremover?

Gjest Elextra
Skrevet

Det mest skremmende med de FrP-tilhengerne jeg kjenner personlig er at de ikke ser konsekvensene av FrP's politikk i fhd til annet enn egen person og nærmiljø. Og knapt nok det.

FrP-politikk framstår for meg som et godt uttrykk nordpå: "Pess i buksa og bli varm". Det er godt der og da å bruke hele finansreserven til å fjerne sykehuskøer, kutte skatter, gjøre alt mer behagelig i øyeblikket. Men de som noen gang har vært utsatt for lunkent buksevann av den ene eller andre sorten vet at det kan være behalgelig i øyeblikket , men etterpå er det bare sorgen.

''Men de som noen gang har vært utsatt for lunkent buksevann av den ene eller andre sorten vet at det kan være behalgelig i øyeblikket , men etterpå er det bare sorgen.''

Godt sagt.

Gjest lovinda lace
Skrevet

''Ellers jobber jeg i et lavtlønnet yrke, har en gammel og dårlig bil og leier bolig.''

Men har du virkelig lest hele FrPs program? Har du tenkt på hvordan det vil gå med deg om partiet blir toneangivende i politikken fremover?

Det blir i vertfall ikke værre for de fattige enn det det er nå!

Gjest FRP i år
Skrevet

Jeg gidder ikke diskutere på det nivået der, så du tror du vet mitt beste og at jeg ikke vet mitt beste selv? En typisk rødgrønner! Og ja, jeg har skrevet at jeg stemmer FRP i år fortrinnsvis p.g.a. innvandrings- og asylpolitikken, fordi jeg mener den er mer aktuell og viktig enn noe annet akkurat nå.

Gjest Elextra
Skrevet

Det blir i vertfall ikke værre for de fattige enn det det er nå!

Jo, det tror jeg faktisk at det gjør.

Om FrP kommer i regjering er det mulig det vil komme noen sandpåstrøende tiltak for å gi inntrykk av at de oppfyller valgflesket, men hovedpolitikken deres går i en helt annen retning.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Jeg gidder ikke diskutere på det nivået der, så du tror du vet mitt beste og at jeg ikke vet mitt beste selv? En typisk rødgrønner! Og ja, jeg har skrevet at jeg stemmer FRP i år fortrinnsvis p.g.a. innvandrings- og asylpolitikken, fordi jeg mener den er mer aktuell og viktig enn noe annet akkurat nå.

Det er den viktigste saken akkurat nå ja. Få opp øynene før muslimene tar over.

Gjest høstløv
Skrevet

''Bl.a. full lønn under sykdom det første året?''

Ja, det tragiske/komiske er at man i Spania treffer mange av de som nyter godt av nettopp slike goder, som samtidig klager over det norske systement og selvfølgelig støtter frp!

*rister på hodet*

Ja, jeg ser heller ikke logikken.

Pensjonistene har opparbeidet seg gode pensjoner under sosialismen, og det er derfor de kan leve det gode livet i Spania, men da fornekter de hele politikken, som deres gode liv er tuftet på. Forstå det den som kan.

Jeg tror at de som stemmer Frp har sett seg lei på et spesielt problem og liker Frp's lettvinte løsning, og dermed tror de at Frp har de beste løsningene på alle problemene, uten å se at det meste av Frp's politikk ikke er bygget på logikk, men etter innfallsmetoden.

Skrevet

Unnskyld meg?

Kanskje litt krasst skrevet i øyeblikkets iver. Men mitt poeng er at jeg fokuserer på andre ting her i livet enn vin i butikkene og innvandrere i Oslo. Ja, det er sikkert viktig for de som bor midt i det/ har behov for lettere tilgang til vin. Men jeg tror ikke på de løsningene FrP presenterer, fordi det kommer til å skape langt større skiller i samfunnet. Goder til å begynne med, mens vi fortsatt har reserver å øse av. Men på lang sikt ser jeg ikke hvordan det skal kunne ivareta en velferdsstat jeg syns jeg er priviligert som får leve i.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg gidder ikke diskutere på det nivået der, så du tror du vet mitt beste og at jeg ikke vet mitt beste selv? En typisk rødgrønner! ''

Sukk, der tar du skammelig feil. Men det er bare synd at du ikke forstår ditt eget beste.

Gjest FRP i år
Skrevet

Kanskje litt krasst skrevet i øyeblikkets iver. Men mitt poeng er at jeg fokuserer på andre ting her i livet enn vin i butikkene og innvandrere i Oslo. Ja, det er sikkert viktig for de som bor midt i det/ har behov for lettere tilgang til vin. Men jeg tror ikke på de løsningene FrP presenterer, fordi det kommer til å skape langt større skiller i samfunnet. Goder til å begynne med, mens vi fortsatt har reserver å øse av. Men på lang sikt ser jeg ikke hvordan det skal kunne ivareta en velferdsstat jeg syns jeg er priviligert som får leve i.

Deg om det. Du stemmer det du vil, jeg stemmer det jeg vil. Jeg har ikke nevnt noe om vin i butikkene i det hele tatt, det er ikke en viktig sak for meg, så du får prøve å se hvem som har skrevet hva før du svarer og ikke gi meg meninger jeg ikke har ytret. Skyldes sikkert alle fordommene du har mot FRP-ere.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg ser heller ikke logikken.

Pensjonistene har opparbeidet seg gode pensjoner under sosialismen, og det er derfor de kan leve det gode livet i Spania, men da fornekter de hele politikken, som deres gode liv er tuftet på. Forstå det den som kan.

Jeg tror at de som stemmer Frp har sett seg lei på et spesielt problem og liker Frp's lettvinte løsning, og dermed tror de at Frp har de beste løsningene på alle problemene, uten å se at det meste av Frp's politikk ikke er bygget på logikk, men etter innfallsmetoden.

''Jeg tror at de som stemmer Frp har sett seg lei på et spesielt problem ''

Der er du inne på noe. Sosialdemokratiet har avfødt i overkant mange detaljerte regler, som kan irritere både den ene og den andre. Men formålet har tross alt vært rettferdighet! FrP tar nok litt lettere på rettferdighet for å gjøre det enklere for folk - hvilket mange ikke ser nedsiden av.

Skrevet

Deg om det. Du stemmer det du vil, jeg stemmer det jeg vil. Jeg har ikke nevnt noe om vin i butikkene i det hele tatt, det er ikke en viktig sak for meg, så du får prøve å se hvem som har skrevet hva før du svarer og ikke gi meg meninger jeg ikke har ytret. Skyldes sikkert alle fordommene du har mot FRP-ere.

eh... Tråden heter "Vin i butikkene"...

Gjest FRP i år
Skrevet

''Jeg gidder ikke diskutere på det nivået der, så du tror du vet mitt beste og at jeg ikke vet mitt beste selv? En typisk rødgrønner! ''

Sukk, der tar du skammelig feil. Men det er bare synd at du ikke forstår ditt eget beste.

Åh det der var sikkert godt for deg å skrive tenker jeg. Så stas vet du, hersketeknikk de luxe.

Skrevet

Åh det der var sikkert godt for deg å skrive tenker jeg. Så stas vet du, hersketeknikk de luxe.

Jepp!

Gjest FRP i år
Skrevet

eh... Tråden heter "Vin i butikkene"...

Tråden ja, men du svarte meg og jeg har ikke skrevet noe om vin i butikkene, jeg er ikke trådstarter.

Gjest FRP i år
Skrevet

Jepp!

Sånt preller av som vann på gåsa, så vet du det.

Gjest firepile
Skrevet

Ja, det er nok på tide å sette i gang med indoktrineringsprogram i god gammel sosialistisk tradisjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...