Gå til innhold

Vin i butikkene

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Det er den viktigste saken akkurat nå ja. Få opp øynene før muslimene tar over.

''Det er den viktigste saken akkurat nå ja. Få opp øynene før muslimene tar over.''

Sakser fra SSB:

''Ved inngangen til 2008 hadde én av ti personer enten innvandret selv eller var født i Norge av innvandrerforeldre. Med økt innvandring endrer også det religiøse bildet seg, og i den senere tiden har religionstilhørighet ''

(http://www.ssb.no/ssp/utg/200903/03/)

Langt fra alle innvandrere er muslimer, så vidt jeg vet er det en stor andel polakker og svensker. Så det tar en stund før de "tar over" :-)

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• Ysah

5

• morsan

3

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er nok på tide å sette i gang med indoktrineringsprogram i god gammel sosialistisk tradisjon.

'''Ja, det er nok på tide å sette i gang med indoktrineringsprogram i god gammel sosialistisk tradisjon.''

Hehe, jeg er nok ingen sosialist, men har stor respekt for sosialdemokratiet!

Skrevet

Ja, jeg ser heller ikke logikken.

Pensjonistene har opparbeidet seg gode pensjoner under sosialismen, og det er derfor de kan leve det gode livet i Spania, men da fornekter de hele politikken, som deres gode liv er tuftet på. Forstå det den som kan.

Jeg tror at de som stemmer Frp har sett seg lei på et spesielt problem og liker Frp's lettvinte løsning, og dermed tror de at Frp har de beste løsningene på alle problemene, uten å se at det meste av Frp's politikk ikke er bygget på logikk, men etter innfallsmetoden.

Enig. Det blir for lettvint, og det er ikke rart at de fleste andre partier kaller frp for et uansvarlig parti.

Frp spiller på at med deres politikk skal folk få valgmuligheter, og så skjønner ikke folk at med frps politikk vil mange av de ordningene og mulighetene vi har i dag forsvinne, slik at valgmulighetene forsvinner av seg selv. Man kan ikke fortsette å velge mellom f eks dagens helseordninger, barnehager osv go samtidig få frp-løsningene.

Skrevet

Enig. Det blir for lettvint, og det er ikke rart at de fleste andre partier kaller frp for et uansvarlig parti.

Frp spiller på at med deres politikk skal folk få valgmuligheter, og så skjønner ikke folk at med frps politikk vil mange av de ordningene og mulighetene vi har i dag forsvinne, slik at valgmulighetene forsvinner av seg selv. Man kan ikke fortsette å velge mellom f eks dagens helseordninger, barnehager osv go samtidig få frp-løsningene.

Det virker ikke som om Frp-velgerne skjønner at hvis det brukes penger på noe, så må det gå utover noe annet. At samfunnets budsjett også må gå opp - til 7. og sist. Og det synes jeg er skremmende.

Skrevet

Pga vin i butikkene??

En utrolig viktig sak... *himle*

Skrevet

Pga vin i butikkene??

En utrolig viktig sak... *himle*

LOL:-)) Dette er bare så typisk Frp-velgere :-) Meg og mitt :-)

Gjest Jobrukskjerringa
Skrevet

Det virker ikke som om Frp-velgerne skjønner at hvis det brukes penger på noe, så må det gå utover noe annet. At samfunnets budsjett også må gå opp - til 7. og sist. Og det synes jeg er skremmende.

Tror du det går utover annet om butikkene kan selge vin?

Skrevet

Faktisk så kan det gå ut over annet. Du og jeg og det store flertallet påvirkes neppe, men lettere tilgang til alkohol kan gi store ringvirkninger på dem som ikke klarer å styre seg. Og på deres familier og venner og tilfeldige folk de treffer på sin vei..

Men nok om det: Hovedpoenget er at dersom du stemmer frp pga vin i butikkene, og Andersen nedi gata stemmer frp pga bensinprisene osv osv, så vil det til slutt være en stor gruppe mennesker som stemmer frp pga enkeltsaker som tross alt er ganske uviktige i den store sammenhengen.

Tenker dere sitter der med skjegget i postkassa den dagen dere oppdager at dere fikk "more than you bargained for"...

Gjest Jobrukskjerringa
Skrevet

Faktisk så kan det gå ut over annet. Du og jeg og det store flertallet påvirkes neppe, men lettere tilgang til alkohol kan gi store ringvirkninger på dem som ikke klarer å styre seg. Og på deres familier og venner og tilfeldige folk de treffer på sin vei..

Men nok om det: Hovedpoenget er at dersom du stemmer frp pga vin i butikkene, og Andersen nedi gata stemmer frp pga bensinprisene osv osv, så vil det til slutt være en stor gruppe mennesker som stemmer frp pga enkeltsaker som tross alt er ganske uviktige i den store sammenhengen.

Tenker dere sitter der med skjegget i postkassa den dagen dere oppdager at dere fikk "more than you bargained for"...

Hvorfor tror du skadevirningene vil være så mye større enn i Danmark?

Skrevet

Tror ikke du helt skjønner poenget mitt. Dette er et av de mange lokkemidlene Frp håper de vil appellere til mange velgere med. En kan ikke ta ut slike enkeltsaker fra et politisk program, og se seg blind på det. Det er jo akkurat derfor Frp er populære i Norge. Det går ikke an å velge et samfunns verdier ut i fra slike "filleting".

Og dette med vin i butikken vil jo utvilsomt være et problem for de som sliter med alkoholmisbruk selv, eller i sin nærhet. Men det er jo en helt annen diskusjon.

Skrevet

For meg er USA et drømmeland, og jeg håper FRP kan forandle Norge slik at det blir likt USA.

Huff, ja... Her i Norge har vi det ikke bra i forhold til i USA... Skjønner ikke hvorfor Norge ligger på topp i levekårsstatistikker...

Gjest Jobrukskjerringa
Skrevet

Huff, ja... Her i Norge har vi det ikke bra i forhold til i USA... Skjønner ikke hvorfor Norge ligger på topp i levekårsstatistikker...

Kanskje fordi forbruket av SSRI er større?

Skrevet

Ja..USA er drømmelandet :-) Særlig når de er avhengige av en skikkelig forsikring for f.eks. å få behandling på sykehus. Jeg er så trøtt av bortskjemte nordmenn som ikke aner hvor godt de har det, at jeg snart ser rødt:-(

Skrevet

Ja..USA er drømmelandet :-) Særlig når de er avhengige av en skikkelig forsikring for f.eks. å få behandling på sykehus. Jeg er så trøtt av bortskjemte nordmenn som ikke aner hvor godt de har det, at jeg snart ser rødt:-(

Fortsett med å se rødt, du Collette! Det er et sunnhetstegn i denne sammenhengen ;)

Skrevet

Fortsett med å se rødt, du Collette! Det er et sunnhetstegn i denne sammenhengen ;)

Jeg regnet med at den kom :-)

Skrevet

Jeg deler hjertesukket ditt....

Skrevet

Kanskje fordi forbruket av SSRI er større?

Jeg aner ikke hva SSRI er ??

Skrevet

Jeg aner ikke hva SSRI er ??

Antidepressiva. Slik som Cipralex o.l.

Skrevet

Jeg deler hjertesukket ditt....

Det er rett og slett tydelig at vi trenger en skikkelig krise i dette landet for at folk skal kunne ha noe å sammenligne med. Skjønner egentlig ikke engang at noen orker å sitte på Stortinget, eller være i regjering, for et folk som bare krever og krever, og aldri blir fornøyd.

Skrevet

For meg er USA et drømmeland, og jeg håper FRP kan forandle Norge slik at det blir likt USA.

Ja det høres fint ut at man må bo i telt hvis man mister jobben. Eller at man ikke har forsikring til helse, hvis man ikke er av de rikeste, eller har en ok jobb. Mye kriminalitet og dritt gjør selvsagt hverdagen spennende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...