Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du da håret begynte å bli grått?

Eller, hvis håret ditt ikke er grått, hvor gammel er du?

Er du mann eller kvinne?

Hvor gamle var foreldre og besteforeldre da de fikk grått hår?

Farver du håret for å dekke over det grå?

Jeg trodde ikke folk fikk grått hår før de var femti, i alle fall bare veldig sjelden, men siste uke har jeg fått vite at flere jeg kjenner fra 25 til 35 faktisk farver håret fordi det er grått.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• leda

5

• morsan

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest smått med grått
Skrevet

Jeg blir førti neste år, og håret mitt er ikke grått ennå. Der er muligens noen få grå hår, men ikke noe nevneverdig.

Skrevet

Jeg blir førti neste år, og håret mitt er ikke grått ennå. Der er muligens noen få grå hår, men ikke noe nevneverdig.

Jeg trodde det var det som var vanlig. Men nå har jeg altså fått vite at en del jeg kjenner faktisk har grått hår som de skjuler med farve.

Gjest majas mamma
Skrevet

Begynte å finne de første grå rundt de førti. Botsett fra at mine ikke er grå, de er hvite. Jeg farger håret, og har gjort det i flere år. Men bruker en farge som er så lik som mulig min egen farge. Søsteren min ble førti nå i august og har vært kommunegrå i flere år. Hun farger jevnlig og begynte før meg. Min far ble grå i femti-åra, mens min mor som er åtti fremdeles er brun, bortsett fra en grå lokk i panna.

Gjest Jordgutten
Skrevet

Jeg fikk grått hår da jeg var i begynnelsen av 20-årene, og frisøren sa jeg ville bli helt grå før jeg var 30. Jeg er nå i midten av 30-årene og håret er for det meste grått, men ikke helt.

Gjest Jordgutten
Skrevet

Begynte å finne de første grå rundt de førti. Botsett fra at mine ikke er grå, de er hvite. Jeg farger håret, og har gjort det i flere år. Men bruker en farge som er så lik som mulig min egen farge. Søsteren min ble førti nå i august og har vært kommunegrå i flere år. Hun farger jevnlig og begynte før meg. Min far ble grå i femti-åra, mens min mor som er åtti fremdeles er brun, bortsett fra en grå lokk i panna.

Det er patetisk å farge håret sitt for å skjule grå hår!

Gjest gråsprengt
Skrevet

Jeg er jente og har nettopp rundet 33 og har hatt ganske så mange grå hår i i alle fall et par år dessverre. Jeg hadde en tante som var helt grå før hun var 30. Foreldrene mine er jeg ikke helt sikker på når ble grå.

Gjest Jordgutten
Skrevet

Jeg er jente og har nettopp rundet 33 og har hatt ganske så mange grå hår i i alle fall et par år dessverre. Jeg hadde en tante som var helt grå før hun var 30. Foreldrene mine er jeg ikke helt sikker på når ble grå.

Grå hår er det samme som modenhet. De som farger håret sitt fortjener ikke grå hår da de fortsatt er barn.

Skrevet

Hvor gammel var du da håret begynte å bli grått? - tja, da jeg var rundt 30 begynte de første sølvhårene å komme tror jeg. Nå er jeg over 40, men har ikke så mange flere sølvhår nå heller, men noen er det.

Er du mann eller kvinne? Kvinne. :o)

Hvor gamle var foreldre og besteforeldre da de fikk grått hår? Min mor hadde vel egentlig mørkt hår med en del grått i, men ikke helt grått. Min mormor fikk visstnok hvitt hår da hun var 40 år og mistet et barn. Hun var 56 år da jeg ble født og jeg husker henne kun med kritthvitt nydelig hår. :o)

Farver du håret for å dekke over det grå? Nei, det gidder jeg ikke. Min kjære ser da heller ikke forskjellen om jeg har det naturlig eller om jeg har glansvak i håret. :o) Har en søster som tydeligvis er _mye_ gråere enn meg (hun har heller ikke rundet 50) for det er veldig synlig at hun er temmelig grå når etterveksten kommer når det har gått en stund siden siste farging.

Gjest gråsprengt
Skrevet

Grå hår er det samme som modenhet. De som farger håret sitt fortjener ikke grå hår da de fortsatt er barn.

Jeg farger ikke håret mitt, selv om frisørene spør om jeg ikke skal det hver eneste gang jeg er der.

Jeg synes mannfolk med grått hår er råsexy, men må nok innrømme at jeg godt kunne tenkt mg å være mine grå hår foruten foreløpig...

Gjest høstløv
Skrevet

Hvor gammel var du da håret begynte å bli grått?

S: Rundt førti, bare det at jeg ikke har fått grått hår, men har nesten helt hvitt hår, og i prosessen hvor håret har mistet fargen har det bare sett ut som om jeg stripet håret.

Eller, hvis håret ditt ikke er grått, hvor gammel er du?

S: En venninne av meg er 63 år og hun er helt svarthåret, og hun farger ikke håret sitt. Moren hennes begynte å bli gråhåret når hun var over åtti.

Er du mann eller kvinne?

S: Jeg er kvinne.

Hvor gamle var foreldre og besteforeldre da de fikk grått hår?

S: Det husker jeg ikke. Moren min er 80 år og har helt hvitt år. Jeg husker bestemoren min var helt hvithåret da hun var i sekstiårene.

Farver du håret for å dekke over det grå?

S: Nei, jeg har en flott farge på håret, og vil ikke farge det. En ung frisør beundret hårfargen min og spurte om jeg farget det, men fargen er helt naturlig.

Jeg trodde ikke folk fikk grått hår før de var femti, i alle fall bare veldig sjelden, men siste uke har jeg fått vite at flere jeg kjenner fra 25 til 35 faktisk farver håret fordi det er grått.

S: det vet jeg svært lite om, for de fleste jeg kjenner farger håret i uansett om de har grå hår eller ikke.

Gjest Elextra
Skrevet

Har nok fått litt grått etterhvert, ja, og enn så lenge liker jeg å farge det hos frisøren - i tilnærmet egen farge, antakelig noe lysere.

Skrevet

Jeg farger ikke håret mitt, selv om frisørene spør om jeg ikke skal det hver eneste gang jeg er der.

Jeg synes mannfolk med grått hår er råsexy, men må nok innrømme at jeg godt kunne tenkt mg å være mine grå hår foruten foreløpig...

''Jeg farger ikke håret mitt, selv om frisørene spør om jeg ikke skal det hver eneste gang jeg er der.''

Det gjør frisøren min også! Nesten frekt.

Gjest ungdommelig 50-åring.
Skrevet

Jeg er snart 50, og har aldri hatt ett grått hår (de fleste tipper jeg er 35). Jeg er kvinne. Min mor fikk relativt sent gråe hår. Min far fikk det mye tidligere.

Ei jeg kjenner hadde fullstendig grått hår da hun var 25 år, men det var visst en sykdom eller noe.

Gjest beathes
Skrevet

Jeg er 45 år og kvinne. Ikke noe grått enda. Jeg striper håret da, så mulig det er ett her eller der ;) Men jeg ser ikke noe grått i etterveksten før jeg striper. Min mor begynte så smått i midten av 50-årene så vidt jeg kan huske. Min far omtrent samtidig.

Gjest Jordgutten
Skrevet

Jeg er snart 50, og har aldri hatt ett grått hår (de fleste tipper jeg er 35). Jeg er kvinne. Min mor fikk relativt sent gråe hår. Min far fikk det mye tidligere.

Ei jeg kjenner hadde fullstendig grått hår da hun var 25 år, men det var visst en sykdom eller noe.

Grått hår kan også komme pga. stress (angst).

Gjest gråsprengt
Skrevet

Grått hår kan også komme pga. stress (angst).

Ja, kan det faktisk det, eller er det bare en myte? Det forbauser meg ikke om det kan det, altså...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...