Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

5

• leda

5

• morsan

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest gråsprengt
Skrevet

Klipper fra Jordguttens eminente link:

''FAKTA OM GRÅTT HÅR

De fleste nordmenn begynner å få grått hår i midten av 30-årene. Da begynner hårsekkene naturlig å miste pigment. Får du grå hår får du er 20 år eller rett etter, har du tidlig gråning.

Ifølge Rikshospitalet har hårfarge flere funksjoner. Solbeskyttelse, avkjøling av hodebunnen, støtdemper for ytre fysisk skade og en viktig del av den non-verbale kommunikasjon.

Lyshårede har mindre tett pakket melanin.

Når du får grå hår, kan være arvelig.

Folk med mørkt hår føler ofte at de får grått hår tidligere enn sine blonde venner. Dette stemmer som regel ikke, men skyldes at det rett og slett er mer synlig.

FAKTA OM GRÅTT HÅR

De fleste nordmenn begynner å få grått hår i midten av 30-årene. Da begynner hårsekkene naturlig å miste pigment. Får du grå hår får du er 20 år eller rett etter, har du tidlig gråning.

Ifølge Rikshospitalet har hårfarge flere funksjoner. Solbeskyttelse, avkjøling av hodebunnen, støtdemper for ytre fysisk skade og en viktig del av den non-verbale kommunikasjon.

Lyshårede har mindre tett pakket melanin.

Når du får grå hår, kan være arvelig.

Folk med mørkt hår føler ofte at de får grått hår tidligere enn sine blonde venner. Dette stemmer som regel ikke, men skyldes at det rett og slett er mer synlig.

''

Skrevet

Jeg ble tidlig grå. Var vel i begynnelsen av 30årene. Begynte å farge det da og gjort det siden, er nå i 50årene.

Har gått over til å bare farge etterveksten for å få mere spill i det, tar noen lyse striper en gang i året også, men om det er bra med denne farginga vet jeg ikke og dyrt blir det i hvertfall.

Både mora mi og tanta mi ble grå veldig tidlig, ja, nesten hvite. Jeg vil helst ikke være grå, eller hvit.....enda ihvertall:-)

candyqueen_83
Skrevet

Er jente og 26 hår. Har ikke grått hår, men det farges/stripes for det :o)

Gjest FjongOgFin
Skrevet

Er jente og 26 hår. Har ikke grått hår, men det farges/stripes for det :o)

Med det inntrykket jeg har fått av deg er du en skikkelig "candygirl" som bruker masse sminke for å fremstå som penere enn du egentlig er. Applaus til deg :)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg begynner å nærme meg 40, men har ikke sett grå hår enda. Kanskje pga at jeg striper det. Mannen min er litt eldre enn meg, og jeg ser han har noen grå strå.

candyqueen_83
Skrevet

Med det inntrykket jeg har fått av deg er du en skikkelig "candygirl" som bruker masse sminke for å fremstå som penere enn du egentlig er. Applaus til deg :)

Haha.. Nei, jeg bruker ikke så veldig mye sminke egentlig, og det syns sjelden :o) Men jeg syns ikke å fiffe seg opp litt er noe negativt jeg, så lenge man ikke dypper seg i sminkeskrinet. Syns de fleste ser mer freshe ut med litt naturlig make-up.

Gjest FjongOgFin
Skrevet

Haha.. Nei, jeg bruker ikke så veldig mye sminke egentlig, og det syns sjelden :o) Men jeg syns ikke å fiffe seg opp litt er noe negativt jeg, så lenge man ikke dypper seg i sminkeskrinet. Syns de fleste ser mer freshe ut med litt naturlig make-up.

Enig i det. Naturlig sminke med jordfarger gjør seg godt. :)

candyqueen_83
Skrevet

Enig i det. Naturlig sminke med jordfarger gjør seg godt. :)

Gjør det seg plutselig godt nå da? Det var jo så skammelig..

Gjest en gammel kjenning
Skrevet

Jeg fikk noen få grå hår da jeg var ca 29, men det var mest sansynlig pga stress. Nå er jeg 31 og ser ingen grå hår lengre. Håret har jeg farget siden jeg gikk på vgs. Moren min ble tidlig grå og hun farger håret jevnlig. Faren min ble ikke grå før han var over 50, men broren min begynte å bli grå allerede da han var 25.

Skrevet

Jeg er 49 og har ikke et grått hår - og det er nok genene som spiller inn hos meg. Ingen av mine foreldre hadde noe grått i håret før de var rundt 70.

Skrevet

Jeg er 39 år gammel og antar jeg begynner å få noen grå hår, så av den grunn tør jeg ikke stoppe å farge håret ;)

Når man har veldig mørkt hår som meg, så blir man som regel tidlig grå. Faren min har sort hår og begynte nok å bli grå når han var rundt 30 år gammel. Han er nå 62 og nesten helt grå - men fortsatt med like kraftig hårmanke som før :)

Skrevet

Jeg er 49 og har ikke et grått hår - og det er nok genene som spiller inn hos meg. Ingen av mine foreldre hadde noe grått i håret før de var rundt 70.

Hvilken hårfarge har du?

Skrevet

Jeg er 39 år gammel og antar jeg begynner å få noen grå hår, så av den grunn tør jeg ikke stoppe å farge håret ;)

Når man har veldig mørkt hår som meg, så blir man som regel tidlig grå. Faren min har sort hår og begynte nok å bli grå når han var rundt 30 år gammel. Han er nå 62 og nesten helt grå - men fortsatt med like kraftig hårmanke som før :)

Ingen regel uten unntak ;) Min bror har på 56 år har sort hår - og heller ikke et grått hårr i den tykke manken sin enda.

Skrevet

Ingen regel uten unntak ;) Min bror har på 56 år har sort hår - og heller ikke et grått hårr i den tykke manken sin enda.

Sikker på han ikke farger det i all hemmelighet? ;)

Skrevet

Mørkebrunt

Søren, der falt teorien min i tusen knas ;-/

Skrevet

Det er nok ikke alltid så lett selv å merke at de første grå har kommet. Jeg husker den ene søsteren min hadde vært lenge utenlands og kom hjem like før 30-årsdagen sin. Jeg la da merke til at hun siden sist jegg så henne hadde fått noen grå hår.

Noen år senere sier hun at hun ikke fikk ett eneste grått hår før lenge etter at hun kom hjem fra utlandet...;-)

Hun hadde da mørkt hår = grått hpr synes bedre, og fordi hun hadde en vakker farge fra naturens side, hadde hun ikke farget det.

Jeg merket ikke grå hår på meg selv før etter at jeg fylte 40, men ettersom jeg fra naturens side har en kjedelig farge, har jeg jevnlig farget eller stripet håret siden tidlig i 20-årene. Kanskje har de grå (hvite) hårene bare fremstått som lys blonde?

Kanskje jeg rett og slett er i ferd med å bli naturlig blond igjen, slik jeg var som barn/ungdom? ;-)

Men fortsatt er det slik at etterveksten er _mørk_ og må lysnes - det er minimalt med grå hår som må farges;-)

Mine foreldre ble begge temmelig grå i håret løpet av de årene faren min hadde kreft, og ettersom det var 10 års alderforskjell mellom dem, var det dermed også stor forskjell i alder for gråning. Men dette var vel i aller høyeste grad også påvirket av situasjonen.

Skrevet

Sikker på han ikke farger det i all hemmelighet? ;)

Det er jeg helt sikker på. Dessuten - Vår bestemor hadde bare noen få grå hår i tinningen da hun døde 99 år gammel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...