Gå til innhold

Hva avgjør hvordan du stemmer?

Anbefalte innlegg

Gjest skal stemme frp
Skrevet

Jeg også :-) Jeg stemmer AP, og det finnes heldigvis ikke tvil i min sjel.

Bra for deg. Her blir det Frp, uten tvil i min sjel:)

• Svar 154
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

21

• Colette

19

• Mrs D

9

• morsan

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Mitt valg tas for det som er best for landet vårt samlet"

Du får det til å høres ut som alle vi andre er egoister som bare tenker på oss selv, mens du tenker på alle andre?

Jeg tenker at hun mener at hun ønsker at alle skal ha det bra. Eldre, barn osv. Selv om hun kanskje ikke er den kategorien selv.

Gjest Lilje30
Skrevet

Da tror jeg ikke folk vet hva fattigdom er. Jeg er så lei av misbruket av dette ordet. Man er ikke fattig fordi om man ikke er rik.

Men det er da ikke slutrammede barn i Afrika og gatebarna i Brasil man sammenligner med når vi snakker om fattige barn i Norge. Det finnes sosial fattigdom i Norge, som er alvorlig for de barna som blir rammet av det. Jeg snakker kun om barna her, for barn har lite eller ingen mulighet til å gjøre noe med situasjonen de er i. Det handler om barn som er helt utenfor og ikke har mulighet til å delta på arenaer som andre barn kan se på som den største selvfølge som man ikke en gang reflekterer over.

Skrevet

Tror du at det finnes ekte fattigdom i Norge?

Jeg tror det er mer sosial nød, enn "ekte" fattigdom i Norge.

Jeg har vært såkalt fattig i flere år, mens jeg var alenemor uten jobb. Det ble mye havrerøt til middag, veldig lite nye klær, mye arv til sønnen min. Feriereiser var utelukket, bortsett fra at jeg fikk sponset turer hjem til min famiie. Likevel følte jeg meg aldri fattig, bare at jeg hadde fryktelg dårlig råd. Også kjente jeg flere som var i samme båt....og vi var mye sammen. Bursdagsgaver ble ganske minimalt, men det ble heller ikke forventet så mye...som sagt jeg var ikke alene i denne situasjonen.

Et viktig poeng for meg den gangen var at jeg aldri følte meg uttrygg, jeg visste at dersom alt skulle skjære seg så ville jeg få mer hjelp. Jeg hadde mat hver dag (om enn noe stusselig til tider), både min sønn,( som fikk nesten gratis barnehage) og jeg selv hadde et sosialt liv.

Jeg tenker tilbake på de årene med glede, selv om det var mnimalt med penger. Vi gjorde ting som ikke kostet noe, skravlestunder på lekeplassen, badeturer om sommeren...Og jeg sammenlignet meg aldri med de som hadde mye penger, det var liksom en annen verden.

Jeg syns fattigdomsbegrepet er litt vanskelig, fordi selv om jeg var såkalt fattig, så levde jeg fremdeles et liv som fattige i andre land drømmer om...trygghet, spise seg mett, og ha tak over hodet, barnehage for barnet mitt...

Dette begynner å bli noen år siden, nå er min situasjon helt anderledes, og verden er også sikkert anderledes...

Skrevet

Det er vel og bra det. Men vi har et uproduktivt byråkrati som er

stort nok til å administrere et land med 20 millioner innbyggere. Der bør det ryddes opp.

Etter at man innførte private aktører til hjemmetjenesten i Oslo (helt i tråd med frp), så ble det mye mer byråkrati og stivbente tjenester, fordi noen må holde orden på alle disse aktørene, og fordi anbudene skal bli like blir tjenestene priset ned til minste detalj, noe som fører til en stivbent tjeneste. Dvs at tjenesten kun gjør det som den har anbud på, og ikke har lov til å gjre noe annet, f.eks dersom fru Olsens behov er anderledes en dag.

Vet ikke om det er et steg i riktig retning?

Skrevet

Alle mennesker i Norge er garantert et eksistensminimum, som gjør at man har råd til å spise seg mett og ha tak over hodet. Forutsatt at man styrer de pengene man har fornuftig nok. Når jeg tenker på fattigdom så tenker jeg på sult, sykdom, bo utendørs osv.

Av og til skal du være ganske så ressurssterk og vite hva du har krav på for å få det. Dersom du har psykiske sykdommer, eller ikke klarer å stå opp for deg selv er det ikke sikkert at du klarer det. Du skal også være ressursterk til å klare å prioritere riktig. Barn av slike personer vil trolig lide kraftig. Jeg synes det er rart at du ikke ser det. Og nærmest mener at alle i Norge har det bra.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/article687927.ece

Skrevet

FRP vil øke sosialhjelpen så man kan leve av den. Det har ikke den rød/grønne regjeringen greid!

Det er litt som å tro på julenissen tror jeg.....:-)

Gjest sånn er det bare!
Skrevet

Etter at man innførte private aktører til hjemmetjenesten i Oslo (helt i tråd med frp), så ble det mye mer byråkrati og stivbente tjenester, fordi noen må holde orden på alle disse aktørene, og fordi anbudene skal bli like blir tjenestene priset ned til minste detalj, noe som fører til en stivbent tjeneste. Dvs at tjenesten kun gjør det som den har anbud på, og ikke har lov til å gjre noe annet, f.eks dersom fru Olsens behov er anderledes en dag.

Vet ikke om det er et steg i riktig retning?

Sånn er det nok i kommunal sektor også. Ska ikke hjemmehjelpen vaske kjøkkenet i dag, så gjør hun ikke det selv om herr Olsen har sølt noe på gulvet. Dette vet jeg med sikkerhet for jeg er hjemmehjelp selv.

Skrevet

Ja. Men vi snakker fortsatt luksusproblemer, gjør vi ikke?

Jeg synes det blir fjernt å kalle dette luksusproblemer fordi det er noen andre steder i veden som har det enda verre.

Det blir nesten som å si at det er et luksusproblem hvis ett av dine familiemedlemmer dør, fordi det finnes hele familier i verden som utraderes av naturkatastrofer eller krig.

Skrevet

Sånn er det nok i kommunal sektor også. Ska ikke hjemmehjelpen vaske kjøkkenet i dag, så gjør hun ikke det selv om herr Olsen har sølt noe på gulvet. Dette vet jeg med sikkerhet for jeg er hjemmehjelp selv.

Det stemmer, men årsaken til dette er at man har priset tjenestene.

Gjest skal stemme frp
Skrevet

Det stemmer, men årsaken til dette er at man har priset tjenestene.

Selvfølgelig fant du en unnskyldning, hadde ikke ventet annet. Så det er greit altså??

Skrevet

Selvfølgelig fant du en unnskyldning, hadde ikke ventet annet. Så det er greit altså??

Beklager, den skjønte jeg ikke.....prøvde bare å forklare at når tjenester legges ut på anbud blir de priset, det er tjenesten som prises av kommunen for at de private skal kunne legge inn anbud, og det blir like stivbent om de utføres av de kommunale eller de private...

Skrevet

Jeg stemmer på det partiet jeg synes har minst teite ting på planen, og minst teite utsagn.

Jeg synes stortingspolitikerene stort sett er teite og bare sier teite ting.

Men det er jo utrolig teit å ikke stemme, derfor velger jeg det partiet som er minst teit ;)

Dette var teite ord fra den minst like teite...

Gjest FRP i år
Skrevet

Hvordan vet du at det er så mange som stemmer FRP som gjør det kun p.g.a. enkeltsaker? Det lurer jeg virkelig på. Selv stemmer jeg FRP i år p.g.a. jeg mener det er det eneste partiet som har sjanse til å få noen ordentlig dreis på innvandrings- og asylpolitikken i dette landet. Bor i Oslo og der er det allerede opptil flere muslimske stater. SKREMMENDE som fy.

Gjest FRP i år
Skrevet

Og gjør du det mer lønnsomt å skape noe oppnår du faktisk det.

Du er inne på vesentlige punkter!

Skrevet

Og gjør du det mer lønnsomt å skape noe oppnår du faktisk det.

Rimi-Hagen er et godt eksempel på at det har vært meget lønnsomt å skape noe i et land tuftet på sosialdemokratiske verdier. Det virker da ikke særlig troverdig at han argumenterer med at det er kun ved store skattelettelser man kan skape det som skal fordeles. Og det å flytte utenlands gir jo null skattepenger til fordeling, hvilket også understreker klart og tydelig hvem sin lommebok han er mest opptatt av;-)

Skrevet

Hvordan vet du at det er så mange som stemmer FRP som gjør det kun p.g.a. enkeltsaker? Det lurer jeg virkelig på. Selv stemmer jeg FRP i år p.g.a. jeg mener det er det eneste partiet som har sjanse til å få noen ordentlig dreis på innvandrings- og asylpolitikken i dette landet. Bor i Oslo og der er det allerede opptil flere muslimske stater. SKREMMENDE som fy.

''Hvordan vet du at det er så mange som stemmer FRP som gjør det kun p.g.a. enkeltsaker? Det lurer jeg virkelig på.''

Tja, si det? (Se under...)

''Selv stemmer jeg FRP i år p.g.a. jeg mener det er det eneste partiet som har sjanse til å få noen ordentlig dreis på innvandrings- og asylpolitikken i dette landet.''

At du setter OG mellom innvandrings- og asylpolitikk gjør det vel egentlig ikke til to saker. :-P

Skrevet

FRP vil øke sosialhjelpen så man kan leve av den. Det har ikke den rød/grønne regjeringen greid!

Du kan gjerne øke sosialhjelpen hvis du samtidig tar den fra 90% av de som får den i dag.

Gjest gert ert
Skrevet

FRP har lovet lettelser i øst og vest, og jeg stemmer selvfølgelig dem!!

Jeg har snakket med mange mennekser om dette og absolutt alle vil la FRP slippe til for 4 år. For pokker, det er snakk om fire små år - hvor galt kan det gå?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

FRP har lovet lettelser i øst og vest, og jeg stemmer selvfølgelig dem!!

Jeg har snakket med mange mennekser om dette og absolutt alle vil la FRP slippe til for 4 år. For pokker, det er snakk om fire små år - hvor galt kan det gå?

''Jeg har snakket med mange mennekser om dette og absolutt alle vil la FRP slippe til for 4 år. For pokker, det er snakk om fire små år - hvor galt kan det gå?''

Alltid mye lettere å rive ned ting- enn å bygge opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...