Gjest Oh Carolina Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Noen mennesker stemmer pga snevre saker fordi de ikke har hjernekapasitet til å tenke på flere ting samtidig ;-P AP-velgere, mener du? Ja, du skal være bra brød i hue for å stemme på norges ondeste parti og la de fortsette å bygge ned landet i 4 nye år. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 AP-velgere, mener du? Ja, du skal være bra brød i hue for å stemme på norges ondeste parti og la de fortsette å bygge ned landet i 4 nye år. Landets ondeste parti? Den uttalelsen hadde det vært interessant om du kunne begrunne? ...og jeg har ikke bestemt meg for hvilket parti jeg skal stemme på ennå.. 0 Siter
Mrs D Skrevet 30. august 2009 Skrevet 30. august 2009 Det er to forskjellige ting det, hva mener du nå? De henger ofte godt sammen. Skjønner ikke hva du flisespikker etter der. Se på de to tingene du sier som jeg siterer. Du beviser jo den første påstanden! Kall det gjerne flisespikkeri, men det er unektelig litt komisk... 0 Siter
Gjest FRP i år Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Se på de to tingene du sier som jeg siterer. Du beviser jo den første påstanden! Kall det gjerne flisespikkeri, men det er unektelig litt komisk... At du gidder! Så ser jeg ikke på innvandrings- og asylpolitikk som en enkeltsak, uansett om det er en ting eller to forskjellige. Fornøyd nå? Herregud.... 0 Siter
Gjest smoothy Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 http://www.norge.se/policy/news/undp.htm Skjønner ikke hvordan jeg kan stemme noe annet enn på de som har bygd opp det systemet vi har idag. 0 Siter
Mrs D Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 At du gidder! Så ser jeg ikke på innvandrings- og asylpolitikk som en enkeltsak, uansett om det er en ting eller to forskjellige. Fornøyd nå? Herregud.... ''...uansett om det er en ting eller to forskjellige.'' Det skal i alle fall dere Frp-velgere ha, dere greier godt å sose dere inn i fjollete argumenter som slår seg selv ihjel. 0 Siter
Colette Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Er det et luksusproblem å ikke kunne oppsøke tannlege? Egentlig er det å diskutere politikk ganske frustrerende. Men jeg tror jeg vil oppsummere et svar på dine spørsmål: Jeg synes du skal sette pris på at du bor i et land som har så gode velferdsordninger at du faktisk får utbetalt et beløp som sikrer deg husleie, strøm, tlf. og sikkert også den nødvendige føde for å overleve, når du er syk og ikke kan skaffe deg inntekt selv. Selv om det betyr at det er magert i en periode av ditt liv. Det er også mulig å søke tilleggshjelp fra sosialkontoret ved utgifter som tannlege o.l. Det er faktisk ikke en selvfølge at man har det slik i alle land. 0 Siter
Gjest FRP i år Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 ''...uansett om det er en ting eller to forskjellige.'' Det skal i alle fall dere Frp-velgere ha, dere greier godt å sose dere inn i fjollete argumenter som slår seg selv ihjel. Det som er mest fjollete her er det du har hengt deg opp i, dvs. måten jeg ordla meg på. Deg om det, at du gidder sier jeg bare. 0 Siter
Gjest privat kan være flott det Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Nei, hva trenger vi da. Private som skal drive barnehager, sykehjem og som da attpåtil vil tjene penger på det? Tror du det er for det beste for samfunnet? http://www.nettavisen.no/nyheter/valg/article2693203.ece Ser ut som private sykehjem kan være helt flott det. Eller?? Beboere og ansatte trives. Og jeg har ikke bare dette fra denne artikkelen her. Jeg har et familiemedlem som bor på dette hjemmet. Også har jeg et par som bor på et kommunalt sykehjem. Og ja - stor forskjell spesielt i trivsel og tilbud til aktiviteter. 0 Siter
Mrs D Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Det som er mest fjollete her er det du har hengt deg opp i, dvs. måten jeg ordla meg på. Deg om det, at du gidder sier jeg bare. Klart jeg gidder. Gidder alltid å prike på en FRPer som beviser fordommene. 0 Siter
Gjest FRP i år. Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Klart jeg gidder. Gidder alltid å prike på en FRPer som beviser fordommene. Ja, jeg ser du er full av fordommer, jeg er glad jeg ikke er en slik person som har fordommer overfor hvordan andre folk stemmer og setter dem i digre båser ut i fra det. Fy til mennesker sier jeg bare. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Det er partiets helhetspolitikk som må appellere til meg. Verdisynet til partiet må stemme overens med mitt verdisyn. Dessuten stemmer jeg ikke nødvendigvis ut fra hva som vil være best for meg personlig, men hva jeg mener vil være best for folk flest (gjerne de svakerestilte i samfunnet). ''folk flest'' ...ooooh, jeg får frysninger. Den frasen er bare ødellagt, altså. ) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Klart jeg gidder. Gidder alltid å prike på en FRPer som beviser fordommene. Dette var en fornøyelig liten ordveksling! *humre* ...og så lurer de på hvor fordommene kommer fra ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 ''folk flest'' ...ooooh, jeg får frysninger. Den frasen er bare ødellagt, altså. ) Hehe, det er andre ting i denne tråden som gir meg frysninger ;-P 0 Siter
filiokus81 Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Jeg stemmer i alle fall ikke på noen som seriøst vurderer å samarbeide med dette her: ''Folkeavstemninger Fremskrittspartiet vil at innbyggerne skal kunne kreve saker avgjort ved folkeavstemninger ved at det samles inn underskrifter fra minst ti prosent av de stemmeberettigede innbyggerne til støtte for kravet, eller ved at minst en tredjedel av medlemmene i storting, fylkesting eller kommunestyrer forlanger folkeavstemning. Vi ønsker et system der folket gjennom folkeavstemninger får direkte beslutningsrett, samt vetorett mot avgjørelser som treffes i politiske organer. Folkeavstemninger skal følge prinsippet om simpelt flertall, det vil si flertallet av de avgitte stemmene. '' Jess, da får vi en super og stø kurs fremover! Hvorfor gidder vi ha et Storting, egentlig? ''Stortinget bør i langt mindre grad gi fullmaktslover, og lovene skal sette klarere grenser for forvaltningens adgang til å treffe skjønnsmessige vedtak. '' Jeg formelig hører bruset av effektivitet. Ingen får bestemme noe som ikke sort på hvitt er nedfelt i lov. ''Klimaendringer er en naturlig del av jordens utvikling, og har pågått gjennom alle tider. Det vil være særs viktig at vi prioriterer å søke kunnskap om årsakene til klimaendringer som er basert på forskning og fakta. Dagens debatt om klimaendringer dreier seg først og fremst om hvorvidt menneskelig aktivitet bidrar til å fremskynde eller forandre klimaendringenes naturlige gang. Dette spørsmålet er omdiskutert, til tross for det generelle inntrykket i Norge om at det interstatlige klimapanelet (IPCC) har funnet svaret. Klimapolitikken, som det interstatlige klimapanelet er premissgiver for, hviler fortsatt på et ufullstendig, vitenskapelig grunnlag. Klimapanelet blir fra flere hold beskyldt for å være ledet av politikere og byråkrater der ønsket om økte bevilgninger går på bekostning av vitenskapelige fakta. Det er viktig å ikke ta forhastede beslutninger om innføring av kostbare tiltak, reguleringer osv. Det er verken tilstrekkelig vitenskapelig grunnlag for, eller positive praktiske konsekvenser av å gjennomføre hastetiltak. Det er fortsatt usikkerhet angående en rekke elementer som påvirker miljøet, for eksempel sol, solflekkene, jordaksens helling, skyer, samt vanndamp, som regnes som den viktigste klimagassen. '' I rest my case. ''Kulturelle opplevelser (...) Det er ikke et offentlig ansvar å produsere kulturelle opplevelser, men et offentlig ansvar å tilrettelegge for dem som leverer slike opplevelser. Derfor bør det stimuleres til frivillig innsats, men ikke finansiering over offentlige budsjett. '' Jeg kunne fortsatt i det uendelige. www.frp.no er et informativt nettsted, sånn sett. 0 Siter
Mrs D Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Dette var en fornøyelig liten ordveksling! *humre* ...og så lurer de på hvor fordommene kommer fra ) ''...og så lurer de på hvor fordommene kommer fra )'' For fordommene kan jo ikke komme fra hva de selv sier og gjør, hehe. ;-) 0 Siter
Mrs D Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Ja, jeg ser du er full av fordommer, jeg er glad jeg ikke er en slik person som har fordommer overfor hvordan andre folk stemmer og setter dem i digre båser ut i fra det. Fy til mennesker sier jeg bare. Full av fordommer fordi du argumenterer på en måte som viser det du argumenterer mot? Mulig, men komisk er det nå uansett. 0 Siter
Gjest EnTulling Skrevet 31. august 2009 Skrevet 31. august 2009 Mitt valg er basert på innvandringspolitikken. Jeg er på trygd, men setter innvandringspolitikken over det. FRP er det eneste partiet som kan bremse vår forsøpling av muslimer i vårt land. 0 Siter
Gjest lovinda lace Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Jeg stemmer i alle fall ikke på noen som seriøst vurderer å samarbeide med dette her: ''Folkeavstemninger Fremskrittspartiet vil at innbyggerne skal kunne kreve saker avgjort ved folkeavstemninger ved at det samles inn underskrifter fra minst ti prosent av de stemmeberettigede innbyggerne til støtte for kravet, eller ved at minst en tredjedel av medlemmene i storting, fylkesting eller kommunestyrer forlanger folkeavstemning. Vi ønsker et system der folket gjennom folkeavstemninger får direkte beslutningsrett, samt vetorett mot avgjørelser som treffes i politiske organer. Folkeavstemninger skal følge prinsippet om simpelt flertall, det vil si flertallet av de avgitte stemmene. '' Jess, da får vi en super og stø kurs fremover! Hvorfor gidder vi ha et Storting, egentlig? ''Stortinget bør i langt mindre grad gi fullmaktslover, og lovene skal sette klarere grenser for forvaltningens adgang til å treffe skjønnsmessige vedtak. '' Jeg formelig hører bruset av effektivitet. Ingen får bestemme noe som ikke sort på hvitt er nedfelt i lov. ''Klimaendringer er en naturlig del av jordens utvikling, og har pågått gjennom alle tider. Det vil være særs viktig at vi prioriterer å søke kunnskap om årsakene til klimaendringer som er basert på forskning og fakta. Dagens debatt om klimaendringer dreier seg først og fremst om hvorvidt menneskelig aktivitet bidrar til å fremskynde eller forandre klimaendringenes naturlige gang. Dette spørsmålet er omdiskutert, til tross for det generelle inntrykket i Norge om at det interstatlige klimapanelet (IPCC) har funnet svaret. Klimapolitikken, som det interstatlige klimapanelet er premissgiver for, hviler fortsatt på et ufullstendig, vitenskapelig grunnlag. Klimapanelet blir fra flere hold beskyldt for å være ledet av politikere og byråkrater der ønsket om økte bevilgninger går på bekostning av vitenskapelige fakta. Det er viktig å ikke ta forhastede beslutninger om innføring av kostbare tiltak, reguleringer osv. Det er verken tilstrekkelig vitenskapelig grunnlag for, eller positive praktiske konsekvenser av å gjennomføre hastetiltak. Det er fortsatt usikkerhet angående en rekke elementer som påvirker miljøet, for eksempel sol, solflekkene, jordaksens helling, skyer, samt vanndamp, som regnes som den viktigste klimagassen. '' I rest my case. ''Kulturelle opplevelser (...) Det er ikke et offentlig ansvar å produsere kulturelle opplevelser, men et offentlig ansvar å tilrettelegge for dem som leverer slike opplevelser. Derfor bør det stimuleres til frivillig innsats, men ikke finansiering over offentlige budsjett. '' Jeg kunne fortsatt i det uendelige. www.frp.no er et informativt nettsted, sånn sett. Er du redd for at folket vil vise sitt sanne ansikt ang. innvandring hvis det blir folkeavstemming;) Tror ikke det blir mange muslimer her da gitt! 0 Siter
Gjest FrP = lav livsstandard for trygdede... Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Mitt valg er basert på innvandringspolitikken. Jeg er på trygd, men setter innvandringspolitikken over det. FRP er det eneste partiet som kan bremse vår forsøpling av muslimer i vårt land. Men... hva skal du leve av når FrP regjerer, da? Er du klar for å jobbe igjen? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.