Gå til innhold

Blir du aldri sint?

Gjest Nysgjerrigpetra i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Nysgjerrigpetra i dag
Skrevet

Dette er et generel spørsmål og jeg har ingen dolere i tankene.

Klarer du å være profesjonell bestandig? Du virker å alltid være profesjonell her på dol. Det bør man jo være selvsagt i alle yrker, men hender det du sprekker i RL?

Selv om jeg anser meg som et fredelig menneske, tror jeg at om jeg hadde vært psykiater og lagt ned mye tid og energi, ville blitt fly forbannet om noen beskyldte meg for å være ansvarlig for deres liv/død. Føles det ikke forferdelig urettferdig og provoserende?

Jeg regner med du opplever dette innimellom. Enten fra pasienter som truer eller fra pårørende i ettertid.

Skjer det ofte? Hender det du må innse at noen ikke kan hjelpes? Hvordan føles det i så fall?

Egentlig lurer jeg vel på om ikke du får lyst til å be folk dra til hel...

Skrevet

''Klarer du å være profesjonell bestandig? Du virker å alltid være profesjonell her på dol. ''

Jo, takk for det. Jeg prøver å være profesjonell, ja.

''Det bør man jo være selvsagt i alle yrker, men hender det du sprekker i RL?''

Tja, det går noen glassgjenstander av og til, men prøver å ta det ut i mer siviliserte former som trening. På jobb, nei.

''Selv om jeg anser meg som et fredelig menneske, tror jeg at om jeg hadde vært psykiater og lagt ned mye tid og energi, ville blitt fly forbannet om noen beskyldte meg for å være ansvarlig for deres liv/død. Føles det ikke forferdelig urettferdig og provoserende?''

Jeg er ikke psykiater. Ellers er det ting som kan føles urettferdig og provoserende, for eksempel de som sprer hageavfall i skogen.

''Jeg regner med du opplever dette innimellom. Enten fra pasienter som truer eller fra pårørende i ettertid. Skjer det ofte? Hender det du må innse at noen ikke kan hjelpes? Hvordan føles det i så fall?''

Når det gjelder de som sprer hageavfall, så er jeg usikker på om de kan hjelpes. Gir meg ingen spesiell følelse, fordi her handler det om at de må skjerpe seg, og heller lage et komposthjørne i sin egen hage, eller brenne avfallet.

''Egentlig lurer jeg vel på om ikke du får lyst til å be folk dra til hel...''

Ikke hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...