Gå til innhold

Vanlig med slik bordplassering på restaurant?

Gjest Vanlig med slik bordplassering på restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på restaurant idag og det var fullt. Fikk beskjed om å komme tilbake 10 min senere. Det gjorde vi og det var da et ledig bord for 2. Restauranten var trang og vi ble da plassert på samme bord som 3 andre, rett ved døra! Dvs. det var faktisk et 2-mannsbord, men det sto helt inntil et annet bord hvor det satt 3 stykker og spiste. Ikke 1 cm mellomrom mellom bordene engang. Følte det som vi invaderte deres privatliv og at vårt privatliv ble invadert. Jeg ble så misfornøyd at vi bare gikk. Iløpet av mine 30 år har dette kun skjedd 1 gang tidligere, og det var på en hotellrestaurant. Jeg syns slikt ødelegger hele middagen min. Føler jeg ikke kan føre en privat samtale når jeg omtrent sitter oppå sidemannen. Hva mener dere? Er dette vanlig praksis?

Skrevet

Jeg har også vært på restauranter hvor bordene står veldig tett og jeg liker det slett ikke. Men de må kanskje trøkke inn så mange bord som mulig for å få det til å gå rundt?

Skrevet

Jeg har også vært på restauranter hvor bordene står veldig tett og jeg liker det slett ikke. Men de må kanskje trøkke inn så mange bord som mulig for å få det til å gå rundt?

Jo, men trangt er en ting. Men at de ikke står helt inntil hverandre syns jeg er et minimumskrav. Restaurantene burde jo forstå at det gjør vondt verre å ha det slik? Vil jo tro at de fleste ikke vil spise på et slikt sted igjen?

Gjest jammenatte
Skrevet

Jo, men trangt er en ting. Men at de ikke står helt inntil hverandre syns jeg er et minimumskrav. Restaurantene burde jo forstå at det gjør vondt verre å ha det slik? Vil jo tro at de fleste ikke vil spise på et slikt sted igjen?

Tja, folk vil vel det? Det er vel derfor det er fullt? Hadde ikke folk villet spise der hadde det vel ikke vært fullt? (Med mindre dette er snakk om en helt nyåpnet restaurant da?)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vil si det kommer helt an på typen sted. Er det en klassisk og/eller finere restaurant er dette ikke akseptabelt. Er det et mer uformelt og ungdommelig sted, f.eks. en tapasrestaurant, vil jeg tro det er helt normalt. Men vanligvis vil jo kelneren kommentere bordets mangler og evt. foreslå man venter lengre på et annet.

Skrevet

Jeg vil si det kommer helt an på typen sted. Er det en klassisk og/eller finere restaurant er dette ikke akseptabelt. Er det et mer uformelt og ungdommelig sted, f.eks. en tapasrestaurant, vil jeg tro det er helt normalt. Men vanligvis vil jo kelneren kommentere bordets mangler og evt. foreslå man venter lengre på et annet.

På en av Trondheims dyreste restauranter er det vel ikke mer enn 20-25 cm mellom noen av bordene. Men de har sabla god mat!

Skrevet

Du kunne kanskje funnet en annen restaurant? Det ville jeg gjort.

Skrevet

På en av Trondheims dyreste restauranter er det vel ikke mer enn 20-25 cm mellom noen av bordene. Men de har sabla god mat!

Hvilken restaurant er det?

Skal snart på Trondheims-tur, sjø :)

Skrevet

Hvilken restaurant er det?

Skal snart på Trondheims-tur, sjø :)

To rom og kjøkken - utrolig god mat! Men dessverre er lokalet ikke spesielt trivelig og for trangt etter min smak. Men jeg tror det er moderne for tiden, Credo har like utrivelige lokaler, men er vel byens dyreste restaurant tror jeg.

Skrevet

Om dere ikke hadde bestilt bord så hadde dere valget, sitt eller stikk... Dersom bord til to var bestilt i forkant og jeg fikk dette, da hadde jeg takket for meg tvert.

Men jeg er enig i at en slik bordplassering er noe drøy. Frokost, da er det ok nok, men ikke til middager.

Persille1365381127
Skrevet

Tja, jeg har vært på flere restauranter i Oslo hvor det er langbord - og da blir man bare satt innimellom der det er plass.

Det kommer litt an på type restaurant synes jeg.

Skrevet

To rom og kjøkken - utrolig god mat! Men dessverre er lokalet ikke spesielt trivelig og for trangt etter min smak. Men jeg tror det er moderne for tiden, Credo har like utrivelige lokaler, men er vel byens dyreste restaurant tror jeg.

Takk og takk :) Da skal vi se hva som skjer :)

Gleder meg veldig til Trondheims-helg med mann, gode venner og 0 barn :D:D:D

Gjest høstløv
Skrevet

Det er helt alminnelig på populære restauranter. Vanligvis trekker serveringspersonalet det minste bordet vekk ca. 10 cm.

På uteserveringen på Aker Brygge i sommersesongen er det meget trangt mellom bordene, at det bare er såvidt at personalet kan åle seg forbi med maten. Og er det noen som reiser seg for å gå, så må andre flytte på seg for at de skal komme ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...