Gå til innhold

livredd for taler men må


Gjest peter

Anbefalte innlegg

Gjest peter

jeg er en mann på 29 år som har fått drømmejobben, men minuset er at jeg må holde kurs å taler for små og mellomstore bedrifter. dette er jeg livredd for og gruer meg utrolig mye til dette starter opp i august. kursgruppene mine har alt fra 5 til 25 deltakere og antallet har ingen betydning for meg, jeg får rett og slett hetta ved tanken på å stå foran en gruppe mennesker. jeg har tenkt på hypnose som et godt alternativ men trenger evt. hjelp til å finne den rette til å utføre dette osv. kan dere/noen hjelpe meg. hilsen en som ikke makter å grue seg lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl

Dette er en mildere variant av sosial fobi. Den kalles "fremføringstype".

Selv kan du trene på å holde taler for kjente, kjæreste, mor og far, foran speilet osv.

Jeg tror du kan oppnå mye med en slik egentrening.

Du vil også kunne ha nytte av noen timer med en terapeut som driver kognitiv adferdsterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg et tre dagers kurs i presentasjonsteknikk arrangert av Forskningsparken i Ås (Akershus fylke). Jeg vet ikke om kurset arrangeres i år, men det kan være en idé å ringe/maile for å høre. Birgitta Fagerstrøm var ansvarlig sist. Kurset anbefales på det varmeste, og vil gjøre presentasjonen ihvertfall litt mindre ubehagelig for deg.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Sånn har jeg vært i alle år. På ungdomskolen måtte vi holde fordrag for hele klassen og vi var over 30 stk i klassen. Du får tenke på at de du holder kurs for, kan ikke noe om stoffet ditt. Du er mester, du er best. Eller tenke på at de sitter uten klær, og er nakende:)

Tenker du blir en flink kurs holder.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...