Gå til innhold

Melatonin gjennom tollen

Anbefalte innlegg

Gjest Ny med melatonin
Skrevet

Ved kjøp av melatonin fra England, kan dette da bli stoppet i tollen? Hva blir konsekvensene?

Og dere som bruker dette, hvor lenge i strekk kan jeg gå på melatonin - og hva er maks mg-dose? Bestilt fra Agestop.net (Biovea) 3 mg. tabletter og det står 1-2 hver kveld. Kan jeg uten konsekvenser øke denne dosen?

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har i flere år brukt melatonin kjøpt fra England. Det blir ikke stoppet i tollen da dette lovlig kan innføres til eget bruk ifra visse land. England blant annet.

Jeg har som sagt brukt melatonin i flere år og det fungerer kjempebra. Doseringen må man nesten prøve seg frem til, hva som fungerer for deg. Det er ikke slik at man etter en tid blir imun og må opp i dose. Samme dose fungerer etter flere år, og man kjenner heller ingen avhengighet. Sover jeg godt en periode kutter jeg bare ut melatonin.

Jeg tar pillen ved tannpuss og da sover jeg godt etter en halvtime. Et vidundermiddel dette. For meg som tidligere har hatt store søvnproblemer har det gitt meg et nytt liv. Er frisk og opplagt på dagtid og sover godt natta igjennom.

Gjest Ny med melatonin
Skrevet

Jeg har i flere år brukt melatonin kjøpt fra England. Det blir ikke stoppet i tollen da dette lovlig kan innføres til eget bruk ifra visse land. England blant annet.

Jeg har som sagt brukt melatonin i flere år og det fungerer kjempebra. Doseringen må man nesten prøve seg frem til, hva som fungerer for deg. Det er ikke slik at man etter en tid blir imun og må opp i dose. Samme dose fungerer etter flere år, og man kjenner heller ingen avhengighet. Sover jeg godt en periode kutter jeg bare ut melatonin.

Jeg tar pillen ved tannpuss og da sover jeg godt etter en halvtime. Et vidundermiddel dette. For meg som tidligere har hatt store søvnproblemer har det gitt meg et nytt liv. Er frisk og opplagt på dagtid og sover godt natta igjennom.

Flott, dette var godt å høre :)

Vil ikke bruke sovemedisin, og har kjøpt denne ene boksen fra Agestop som nå er tom. Føles helt fantastisk i forhold til sovetabletter! Men nå har jeg ventet i to uker på neste forsendelse, og den første kom etter en uke.

Men ok, da slutter jeg å bekymre meg for at den har havnet i tollen :o)

Kan jeg spør hvor du kjøper den fra? Har du prøvd Bivea, kjøpt fra Agestop.net?

Onsdag1365380628
Skrevet

Flott, dette var godt å høre :)

Vil ikke bruke sovemedisin, og har kjøpt denne ene boksen fra Agestop som nå er tom. Føles helt fantastisk i forhold til sovetabletter! Men nå har jeg ventet i to uker på neste forsendelse, og den første kom etter en uke.

Men ok, da slutter jeg å bekymre meg for at den har havnet i tollen :o)

Kan jeg spør hvor du kjøper den fra? Har du prøvd Bivea, kjøpt fra Agestop.net?

Jeg har ikke prøvd den typen du nevner, og heller ikke bestilt fra samme sted som deg. Kommer ikke i farta på hva det heter der jeg bestiller fra, men styrken er stort sett den samme 3mg. Venter selv på en boks fra england i disse dager, håper den kommer snart. Leveringstiden er nokså variabel har jeg funnet ut, men det har da alltid kommet til slutt.

Skrevet

Det er ikke forbudt å importere medisiner fra EØS-land til eget bruk. Men hold deg unna lillepille.com, for de er plutselig ikke godkjent for import. Noe de har vært før. Så her gjelder det å følge med:-)

Jeg har tidligere bestilt melatonin/nesespray hos lillepille.com, og da var det ikke noe problem.

Gjest Sverige også
Skrevet

Jeg kjøper melatonin i Sverige på helsekost, det er mye billigere enn i Norge. Men du får det jo også kjøpt i Norge, må ha resept.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg kjøper melatonin i Sverige på helsekost, det er mye billigere enn i Norge. Men du får det jo også kjøpt i Norge, må ha resept.

Jeg har aldri funnet melatonin i svenske helsekostbutikker. Pleier alltid å se etter og har tilogmed spurt uten resultat.

Det man får på resept her i Norge er Cirkadin, og dette skal tilsvare melatonin som man tidligere fikk. Det koster ca 160 kroner for 21 kapsler på 2 mg. Det er såkalt depotkapsler som skal taes 1-2 timer før sengetid. Upraktisk hvis man bare skal ta ved behov..og 2 mg er litt for lite for min del. Dyrt blir det også, når man kan få 100 tabletter for samme pris rett hjem i postkassen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...