laban Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Det ville vel vært nesten som for Anna Nicole Smith dersom faren din skulle bli "sjekket opp" av en på 25;-) Nettopp. Men i farsslekten min har mange blitt veldig gamle, så hun ville risikert å måtte vente en stund, hvis poenget var å bli enken hans. Dessuten tror jeg nesten moren min ville fått ham fra det. Etter så mange år har hun et visst tak på ham. 0 Siter
morsan Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Nettopp. Men i farsslekten min har mange blitt veldig gamle, så hun ville risikert å måtte vente en stund, hvis poenget var å bli enken hans. Dessuten tror jeg nesten moren min ville fått ham fra det. Etter så mange år har hun et visst tak på ham. re det å måtte vente en stund på arv eller andre goder: Husker jeg hørte en historie fra Frankrike, der en mann hadde kjøpt et hus til veldig lav pris, fordi det var en livsvarig borett knyttet til det for en gammel dame. Jeg tror hun var ca 80-85. Mannen mente dette ville være et godt investeringsobjekt. Denne damen ble imidlertid supergammel, mer enn 110 år, og jeg mener også at denne mannen døde _før_ denne dama;-) 0 Siter
laban Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 re det å måtte vente en stund på arv eller andre goder: Husker jeg hørte en historie fra Frankrike, der en mann hadde kjøpt et hus til veldig lav pris, fordi det var en livsvarig borett knyttet til det for en gammel dame. Jeg tror hun var ca 80-85. Mannen mente dette ville være et godt investeringsobjekt. Denne damen ble imidlertid supergammel, mer enn 110 år, og jeg mener også at denne mannen døde _før_ denne dama;-) Det var en lov i Frankrike om det der en stund, eller hva? Det var bolignød og mange gamle som hadde store hus, mens mange unge ikke hadde råd til å komme seg inn på markedet. Så var det noe med at eldre uten livsarvinger kunne tegne kontrakter med yngre, slik at de flyttet inn i en del av boligen, var til litt hjelp for den gamle i alderdommen og arvet huset når h*n døde. Men noen ganger døde den yngste først, fordi den eldste ble eldgammel... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.