Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme på frp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva er din største grunn til å ikke stemme på det partiet?

Takk for svar.

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• ....AV

8

• laban

6

• hidi, the scorpion

5

Skrevet

Usolidaritet, kortsiktighet og egoisme satt i system, regisert av Siv Jensen og Per Sandberg. Burde skremme vannet av alle og enhver.

Gjest gert ert
Skrevet

Siv Jensen

Hvorfor skulle du ikke det?

Hver dag blir som julaften!! Har allerede plassert min stemme på FRP.

Gjest bert bert billaa
Skrevet

Hvorfor skulle du ikke det?

Hver dag blir som julaften!! Har allerede plassert min stemme på FRP.

Flott! Jeg tror jeg slipper Siv, selv om du har stemt FRP ;)

Skrevet

Usolidaritet, kortsiktighet og egoisme satt i system, regisert av Siv Jensen og Per Sandberg. Burde skremme vannet av alle og enhver.

Den støttes!

"Du trenger ikke redde hele verden" burde fortsatt med: bare du har det bra selv (ja, jeg tenker på låta dems altså)

Skrevet

Forkastelig, usolidarisk og kortsiktig tenkning.

Skrevet

For meg er miljøpolitikken det viktigste. Miljøpolitikk er langt mer en klimapolitikk.

Derfor stemmer jeg kanskje Frp:

Det viktigste miljøtiltaket er å begrense innvandringen fra ikke-vestlige land. Begrensnig i de medfølgende ulemper som mord, voldtekt, ran, uprovosert vold, knivstikking, narkotika er svært viktig. Asylsøkere blir returenert umiddelbart. Mulla Krekar (og kanskje Brynjar Meling) blir sendt til Irak.

En stengere kriminalpolitikk hvor de kriminelle tilbringer en langt større del av livet bak murene er svært viktig.

Samene blir fratatt privilegier til naturen.

Derfor er jeg skeptisk til Frp:

Det blir færre rovdyr i naturen. Det blir flere snøscootere og ATV-er.

Det blir flere vindmøller i vakker natur, og flere vassdrag blir utbygd. Det blir flere hytter i strandsonen. Det blir flere oppdrettsanlegg i våre fjorder.

Det blir flere skjenkesteder, og de får ha døgnåpent. Det blir mer rusproblemer.

Det blir mindre penger til Opera og symfoniorkestre.

Per Sandberg.

Gjest Kjærringa
Skrevet

Signerer

Skrevet

Fordi deres løsninger kommer til å rasere den norske velferdsstaten, og det kommer før eller senere til å gå ut over oss alle. For meg er det helt ufattelig at de får stemmer fra kvinner i det hele tatt.

Skrevet

Den økonomiske politikken deres henger ikke på greip. De skal redusere skatter og avgifter, og øke utgiftene. Finansieringen er at oljefondet skal brukes i større grad enn i dag. Det er det ingen andre partier som er enig i (mao. det lar seg ikke gjennomføre) - men det sier de ikke noe om ;).

De vil rasere velferdsstaten, mer tilbud og goder til de som har råd, mindre til de som ikke har råd. Kultur skal bort, landbruket må greie seg selv. Eldrebølgen tror jeg ikke de har tenkt på.

Skrevet

Fordi deres løsninger kommer til å rasere den norske velferdsstaten, og det kommer før eller senere til å gå ut over oss alle. For meg er det helt ufattelig at de får stemmer fra kvinner i det hele tatt.

''For meg er det helt ufattelig at de får stemmer fra kvinner i det hele tatt.''

Godt poeng.

Skrevet

''Fordi deres løsninger kommer til å rasere den norske velferdsstaten, og det kommer før eller senere til å gå ut over oss alle.''

Helt enig.

Og kanskje aller først kommer det til å gå ut over en del av "kjernevelgerne" til Frp, som tydeligvis tror at de skal kunne beholde alt det velferdssamfunnet har i dag og samtidig få den "valgmuligheten" som Jensen & co påstår de vil gi folk.

Skrevet

''Fordi deres løsninger kommer til å rasere den norske velferdsstaten, og det kommer før eller senere til å gå ut over oss alle.''

Helt enig.

Og kanskje aller først kommer det til å gå ut over en del av "kjernevelgerne" til Frp, som tydeligvis tror at de skal kunne beholde alt det velferdssamfunnet har i dag og samtidig få den "valgmuligheten" som Jensen & co påstår de vil gi folk.

Nettopp.

Vi har hatt velferdsgodene så lenge at mange tror de er grunnfestede rettigheter som alle har overalt.

Det hjelper ikke all verden å få beholde mer av lønna, hvis man må spare til ungenes utdannelse fra de blir født. Av en eller annen grunn er det veldig stille om disse sidene ved "valgmulighetene".

For over 50 år siden var jeg et sykt spebarn. Foreldrene mine hadde nok uansett hatt råd til å legge meg inn på sykehus, men det var faktisk gratis. Ingen spurte om noe. Sånn synes jeg det skal fortsette å være - for ALLE syke norske spebarn.

Skrevet

Nettopp.

Vi har hatt velferdsgodene så lenge at mange tror de er grunnfestede rettigheter som alle har overalt.

Det hjelper ikke all verden å få beholde mer av lønna, hvis man må spare til ungenes utdannelse fra de blir født. Av en eller annen grunn er det veldig stille om disse sidene ved "valgmulighetene".

For over 50 år siden var jeg et sykt spebarn. Foreldrene mine hadde nok uansett hatt råd til å legge meg inn på sykehus, men det var faktisk gratis. Ingen spurte om noe. Sånn synes jeg det skal fortsette å være - for ALLE syke norske spebarn.

Kunne ikke vært mer enig!

Og en annen ting: Hjelper heller ikke å få beholde mer av lønna dersom det ikke finnes noe privat tilbud man kan bruke de sparte skattekronene på, som f eks svømmehall og musikkskole (eksempler av betydning for oss her&nå - vi hadde hatt råd til å betale mer enn vi gjør i dag, og i særli dersom skatten ble lavere, men vil dette tilbudet overhodet _finnes_ i et frp-styrt Norge?? Jeg tviler...)

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!

Og en annen ting: Hjelper heller ikke å få beholde mer av lønna dersom det ikke finnes noe privat tilbud man kan bruke de sparte skattekronene på, som f eks svømmehall og musikkskole (eksempler av betydning for oss her&nå - vi hadde hatt råd til å betale mer enn vi gjør i dag, og i særli dersom skatten ble lavere, men vil dette tilbudet overhodet _finnes_ i et frp-styrt Norge?? Jeg tviler...)

Tror nok vi kan vinke farvel til mye. I hvert fall utenfor de store byene.

Men hvem savner vel biblioteket og idrettshallen hvis det selges vin i butikkene?

Gjest Durumhvete
Skrevet

Men hvem savner vel biblioteket og idrettshallen hvis det selges vin i butikkene?

Enig! Da kan vi være fulle og glade hele tiden, uten å måtte kaste vekk tiden på det som forsvinner. :-)

Skrevet

;-)

(og ps: Jeg _vet_ jo at særlig skrives med g på slutten, da, he he)

Skrevet

De mangler helhet i politikken sin. Det er ikke mulig å gi så mange økonomiske lettelser for folk uten at det går ut over noe.

Skrevet

Helt enig.

Det verste jeg hørte var en fyr som skulle stemme FrP fordi folka i det partiet var så "snille". Dette er en fyr som snylter på samfunnet der det er mulig å snylte. Nesten så jeg fryder meg ved tanken på en FrP-regjering, slik at fyren forstår hvor lavpanna han er ;) *ond*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...