Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme på frp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er miljøpolitikken det viktigste. Miljøpolitikk er langt mer en klimapolitikk.

Derfor stemmer jeg kanskje Frp:

Det viktigste miljøtiltaket er å begrense innvandringen fra ikke-vestlige land. Begrensnig i de medfølgende ulemper som mord, voldtekt, ran, uprovosert vold, knivstikking, narkotika er svært viktig. Asylsøkere blir returenert umiddelbart. Mulla Krekar (og kanskje Brynjar Meling) blir sendt til Irak.

En stengere kriminalpolitikk hvor de kriminelle tilbringer en langt større del av livet bak murene er svært viktig.

Samene blir fratatt privilegier til naturen.

Derfor er jeg skeptisk til Frp:

Det blir færre rovdyr i naturen. Det blir flere snøscootere og ATV-er.

Det blir flere vindmøller i vakker natur, og flere vassdrag blir utbygd. Det blir flere hytter i strandsonen. Det blir flere oppdrettsanlegg i våre fjorder.

Det blir flere skjenkesteder, og de får ha døgnåpent. Det blir mer rusproblemer.

Det blir mindre penger til Opera og symfoniorkestre.

Per Sandberg.

Hvorfor synes du ikke samene skal ha rett til privilegier i naturen? Jeg kan svært lite om dette, så er bare nysgjerrig :)

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• ....AV

8

• laban

6

• hidi, the scorpion

5

Skrevet

Fordi deres løsninger kommer til å rasere den norske velferdsstaten, og det kommer før eller senere til å gå ut over oss alle. For meg er det helt ufattelig at de får stemmer fra kvinner i det hele tatt.

Jeg bare signerer på denne jeg.

I tillegg til at jeg er totalt uenig i deres syn på u-hjelp og miljøpolitikk.

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg må innrømme at den viktigste grunnen til at jeg ikke kommer til å stemme FrP, er fordommer... Har alltid avskydd dem - og synes de trekker til seg mange tvilsomme elementer (rasister f.eks.)

Jeg er så fryktelig lite interessert i politikk at jeg ikke skal påberope meg å mene noe om hvorvidt deres politikk ville fungert på den ene eller andre måten.

Skrevet

Politikken til Frp er et kapittel for seg, som er bygget på luftslott. Man kan ikke få mer ved å betale mindre uten at det går ut over noe annet.

I tillegg så synes jeg de står for en usympatisk syte- og klagekultur, som appellerer til det mest grådige og egoistiske i oss mennesker.

Partiet har mange usympatiske politikere, og dette bildet synes jeg gir et godt uttrykk for hva jeg mener:

http://www.dagbladet.no/2009/09/06/nyheter/valg_2009/valg09/politikk/innenriks/7977867/

De mangler vel bare ei ølkasse :-))

Skrevet

Syns de har lite eller ingenting fornuftig å komme med.

Ei heller et pluss at Siw Jensen går i bresjen for partiet.

Jeg klarer ikke å ta dem alvorlig rett å slett, for meg er ikke Frp et alternativ i det hele tatt!

Gjest kvinne her
Skrevet

Vil heller si det motsatte av det du spør om . Jeg skal stemme frp pga. deres innvandringpolitikk.

Og det er ikke rasistisk ment i det hele tatt, kun at man må begynne med sunn fornuft med antall og hvordan de blir tatt imot i dette landet.

Gjest Clausthaler
Skrevet

For meg er miljøpolitikken det viktigste. Miljøpolitikk er langt mer en klimapolitikk.

Derfor stemmer jeg kanskje Frp:

Det viktigste miljøtiltaket er å begrense innvandringen fra ikke-vestlige land. Begrensnig i de medfølgende ulemper som mord, voldtekt, ran, uprovosert vold, knivstikking, narkotika er svært viktig. Asylsøkere blir returenert umiddelbart. Mulla Krekar (og kanskje Brynjar Meling) blir sendt til Irak.

En stengere kriminalpolitikk hvor de kriminelle tilbringer en langt større del av livet bak murene er svært viktig.

Samene blir fratatt privilegier til naturen.

Derfor er jeg skeptisk til Frp:

Det blir færre rovdyr i naturen. Det blir flere snøscootere og ATV-er.

Det blir flere vindmøller i vakker natur, og flere vassdrag blir utbygd. Det blir flere hytter i strandsonen. Det blir flere oppdrettsanlegg i våre fjorder.

Det blir flere skjenkesteder, og de får ha døgnåpent. Det blir mer rusproblemer.

Det blir mindre penger til Opera og symfoniorkestre.

Per Sandberg.

Wow! Noen som faktisk har argumenter, det var bra jobba.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Det er tusen gode grunner for å ikke stemme Frp.

Men samtidig så kan det ikke bli værre enn det vi allerede har: Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder. Det er godt gjort.

Så om det finnes tusen gode grunner for ikke å stemme Frp, så finnes det dessverre enda fler for å la være å stemme noen av partiene i den sittende regjeringen.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Nettopp.

Vi har hatt velferdsgodene så lenge at mange tror de er grunnfestede rettigheter som alle har overalt.

Det hjelper ikke all verden å få beholde mer av lønna, hvis man må spare til ungenes utdannelse fra de blir født. Av en eller annen grunn er det veldig stille om disse sidene ved "valgmulighetene".

For over 50 år siden var jeg et sykt spebarn. Foreldrene mine hadde nok uansett hatt råd til å legge meg inn på sykehus, men det var faktisk gratis. Ingen spurte om noe. Sånn synes jeg det skal fortsette å være - for ALLE syke norske spebarn.

Men du beskriver er jo faktisk Frp-politikk?

Gjest antisosialist
Skrevet

Den økonomiske politikken deres henger ikke på greip. De skal redusere skatter og avgifter, og øke utgiftene. Finansieringen er at oljefondet skal brukes i større grad enn i dag. Det er det ingen andre partier som er enig i (mao. det lar seg ikke gjennomføre) - men det sier de ikke noe om ;).

De vil rasere velferdsstaten, mer tilbud og goder til de som har råd, mindre til de som ikke har råd. Kultur skal bort, landbruket må greie seg selv. Eldrebølgen tror jeg ikke de har tenkt på.

De vil heldigvis stoppe innvandringen, og da stemmer vi Frp!

Skrevet

Vil heller si det motsatte av det du spør om . Jeg skal stemme frp pga. deres innvandringpolitikk.

Og det er ikke rasistisk ment i det hele tatt, kun at man må begynne med sunn fornuft med antall og hvordan de blir tatt imot i dette landet.

'' Jeg skal stemme frp pga. deres innvandringpolitikk.'' Støtter deg forsåvidt i akkurat den, men har du ikke tenkt på alt det andre FrP står for? Det går jo ikke an å stemme på et parti på grunn av _en_ ting, og så se bort ifra alt det andre.

Jeg skal ikke stemme FrP, for jeg har faktisk lest hele prinsipprogrammet og handlingsprogrammt deres.

Gjest antisosialist
Skrevet

'' Jeg skal stemme frp pga. deres innvandringpolitikk.'' Støtter deg forsåvidt i akkurat den, men har du ikke tenkt på alt det andre FrP står for? Det går jo ikke an å stemme på et parti på grunn av _en_ ting, og så se bort ifra alt det andre.

Jeg skal ikke stemme FrP, for jeg har faktisk lest hele prinsipprogrammet og handlingsprogrammt deres.

Og hva er så galt med det andre de står for?

Skrevet

Og hva er så galt med det andre de står for?

Hvis du leser alt ser du at det overhodet ikke henger på greip og er mulig å gjennomføre. Leser du nedover i tråden her ser du flere gode eksmpler på det. Jeg gidder ikke legg ut om akkurat det samme.

FrPs politikk er ikke gjennomførbar i praksis.

Gjest antisosialist
Skrevet

Hvis du leser alt ser du at det overhodet ikke henger på greip og er mulig å gjennomføre. Leser du nedover i tråden her ser du flere gode eksmpler på det. Jeg gidder ikke legg ut om akkurat det samme.

FrPs politikk er ikke gjennomførbar i praksis.

Det ser det ikke ut som sosialistenes politikk ikke er heller. De klarer jo ikke å gjennomføre noe av det de har lovet!

Skrevet

Nettopp.

Vi har hatt velferdsgodene så lenge at mange tror de er grunnfestede rettigheter som alle har overalt.

Det hjelper ikke all verden å få beholde mer av lønna, hvis man må spare til ungenes utdannelse fra de blir født. Av en eller annen grunn er det veldig stille om disse sidene ved "valgmulighetene".

For over 50 år siden var jeg et sykt spebarn. Foreldrene mine hadde nok uansett hatt råd til å legge meg inn på sykehus, men det var faktisk gratis. Ingen spurte om noe. Sånn synes jeg det skal fortsette å være - for ALLE syke norske spebarn.

Jeg beskrev vel noe av hvert?

Skrevet

Men du beskriver er jo faktisk Frp-politikk?

Jeg beskrev vel noe av hvert?

(Svaret ovenfor kom feil, det skulle selvsagt ikke til meg selv.)

Skrevet

Det er tusen gode grunner for å ikke stemme Frp.

Men samtidig så kan det ikke bli værre enn det vi allerede har: Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder. Det er godt gjort.

Så om det finnes tusen gode grunner for ikke å stemme Frp, så finnes det dessverre enda fler for å la være å stemme noen av partiene i den sittende regjeringen.

''Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder.''

Nær sagt alle områder, det er drøyt! Men hvis du sier det, så stemmer det vel, bare sløvt av meg å ikke merke det...

Gjest Clausthaler
Skrevet

''Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder.''

Nær sagt alle områder, det er drøyt! Men hvis du sier det, så stemmer det vel, bare sløvt av meg å ikke merke det...

Skoler, eldreomsorg, helse, kriminalitet, intergrasjon, økonomi. Kan du si noe som ikke har blitt værre?

Skrevet

Skoler, eldreomsorg, helse, kriminalitet, intergrasjon, økonomi. Kan du si noe som ikke har blitt værre?

Barnehagedekningen i alle fall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...