Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme på frp?

Anbefalte innlegg

Gjest Clausthaler
Skrevet

Barnehagedekningen i alle fall

Tja, dårligere kvalitet og dyrere. Er det en positiv utvikling?

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• ....AV

8

• laban

6

• hidi, the scorpion

5

Skrevet

Det er tusen gode grunner for å ikke stemme Frp.

Men samtidig så kan det ikke bli værre enn det vi allerede har: Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder. Det er godt gjort.

Så om det finnes tusen gode grunner for ikke å stemme Frp, så finnes det dessverre enda fler for å la være å stemme noen av partiene i den sittende regjeringen.

Snodig at vi da kanskje er det eneste landet i Europa som ikke er særlig berørt av finanskrisen? Og at vi bor i det landet som er kåret til verdens beste land å bo i? Men så er vi verdensmestere i å syte og klage også da ;)

Gjest Clausthaler
Skrevet

Snodig at vi da kanskje er det eneste landet i Europa som ikke er særlig berørt av finanskrisen? Og at vi bor i det landet som er kåret til verdens beste land å bo i? Men så er vi verdensmestere i å syte og klage også da ;)

Det er jo det reneste sludder. Norge er fullt rammet av finanskrisen minst like ille som andre land, men det synes mindre fordi vi har oljemilliarder vi kan pøse inn i bankene. I fjor tapte f.eks. oljefondet 700 milliarder kroner, eller 160.000 kroner pr innbygger. Sverige har taklet krisen dårlig, mens Norge:

http://www.db24.no/DB/Nyheter/Annet/Konkurs_+_konjunkturer/Finanskrisen+rammer+lillebror+Norge+hardest.b7C_wtHQ1A.ips

Skrevet

At dette er favorittpartiet til milliardærene rimi-Hagen, Sveaas, Spetalen og Middelfart. Det er kun en liten promille av Norges befolkning som har felles interesser med dem!

I tillegg finner jeg INGEN grunner til å stemme på dem, så det er blir tap - tap situasjon for frp

Gjest Clausthaler
Skrevet

Forresten, Norge var verdens beste land å bo i i 7 år på rad, men så kom Stoltenberg, og fra 2008 er vi ikke lenger på toppen! (I 2008 var det Island).

Skrevet

Per Sandberg står høyt oppe på lista.

FrP vil forenkle og omskrive lovverket slik at det blir mer tilgjengelig for "folk flest". Jeg tror nesten ikke jeg er i stand til å uttrykke hvor ubegripelig mye viktigere jeg syns det er at vi har et presist lovverk, enn at snekker Hansen i nabohuset skjønner hvert eneste ord.

Miljø- og klimapolitikk. At FrP som eneste parti nekter å vedkjenne seg menneskets rolle i klimaendringene.

Mindre penger til kultur.

"Valgfriheten" de er så flinke til å skrike opp om i tide og utide. Når man sitter alene som gammel og syk er det ganske mange stoler å falle mellom i all denne valgfriheten. Mange kommer ikke til å ane hvor de skal begynne å henvende seg en gang. Hvor ligger verdigheten i det?

Karakterer allerede i 5. klasse.

100 dagers programmet. Idioti fra ende til annen.

Tro meg, jeg kunne fortsatt en stund til på denne listen :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hva er din største grunn til å ikke stemme på det partiet?''

Takk Gud vi har demokrati i Norge, så alt som Frp måtte finne på, må gå gjennom Stortinget, men det vet kanskje ikke du?

Skrevet

Per Sandberg står høyt oppe på lista.

FrP vil forenkle og omskrive lovverket slik at det blir mer tilgjengelig for "folk flest". Jeg tror nesten ikke jeg er i stand til å uttrykke hvor ubegripelig mye viktigere jeg syns det er at vi har et presist lovverk, enn at snekker Hansen i nabohuset skjønner hvert eneste ord.

Miljø- og klimapolitikk. At FrP som eneste parti nekter å vedkjenne seg menneskets rolle i klimaendringene.

Mindre penger til kultur.

"Valgfriheten" de er så flinke til å skrike opp om i tide og utide. Når man sitter alene som gammel og syk er det ganske mange stoler å falle mellom i all denne valgfriheten. Mange kommer ikke til å ane hvor de skal begynne å henvende seg en gang. Hvor ligger verdigheten i det?

Karakterer allerede i 5. klasse.

100 dagers programmet. Idioti fra ende til annen.

Tro meg, jeg kunne fortsatt en stund til på denne listen :o)

Det var ei fin liste, du må gjerne fortsette!

Skrevet

Enig! Da kan vi være fulle og glade hele tiden, uten å måtte kaste vekk tiden på det som forsvinner. :-)

Helt til vi faller i vannet og ikke kan svømme... :-)

Skrevet

Skoler, eldreomsorg, helse, kriminalitet, intergrasjon, økonomi. Kan du si noe som ikke har blitt værre?

''Skoler, eldreomsorg, helse, kriminalitet, intergrasjon, økonomi. Kan du si noe som ikke har blitt værre?''

Vel, jeg har både skolebarn og barnehagebarn, og jeg kan ikke se at disse tilbudene har blitt dårligere, snarere tvert i mot når det gjelder barnehage (mindre kø og lavere pris). At flere blir syke er vel neppe regjeringens skyld. Det samme kan man vel si om økonomien, finanskrisen er global.

Skrevet

Forresten, Norge var verdens beste land å bo i i 7 år på rad, men så kom Stoltenberg, og fra 2008 er vi ikke lenger på toppen! (I 2008 var det Island).

Mulig det stemte i 2008, men i 2009 tror jeg ikke Island har vært i noen misunnelsesverdig situasjon. Etter den søte kløe, osv.

Skrevet

Litt for blond, litt for brun og litt for blekete tenner. Vulgær i både meninger og av utseende. Og ellers alt dette partiet måtten stå for.

Skrevet

Det er tusen gode grunner for å ikke stemme Frp.

Men samtidig så kan det ikke bli værre enn det vi allerede har: Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder. Det er godt gjort.

Så om det finnes tusen gode grunner for ikke å stemme Frp, så finnes det dessverre enda fler for å la være å stemme noen av partiene i den sittende regjeringen.

''Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder. Det er godt gjort. ''

Kan du konkretisere det?

Skrevet

Tja, dårligere kvalitet og dyrere. Er det en positiv utvikling?

Dyrere og dårligere?

Her har kvaliteten steget betraktelig, samt at barnehageplass er billigere nå enn den var for elleve år siden når mitt første barn begynte i barnehage. Prisen har egentlig bare gått nedover... Samme for SFO.

Gjest Clausthaler
Skrevet

''Den sittende regjeringen har klart å gjøre Norge til et dårligere sted å være på nær sagt alle områder. Det er godt gjort. ''

Kan du konkretisere det?

Jeg vet ikke om noe som har blitt vesentlig bedre under den sittende regjeringen. Skal man dømme av svarene her, så er det ingen andre som vet heller. Samtidig er pressen full av eksempler på hvor mye som har blitt værre. Til å være en flertallsregjering er det ganske sjokkerende hvor lite de har fått til.

Skrevet

Hvis man ser mer enn overskriften, så ser man at det er en forsker som frykter dette. Jeg ser poenget. Det er vanskelig å skaffe nok førskolelærere osv., så det er logisk at det kan bli problemer å få god nok kvalitet. Uansett har hovedmålet vært å få flere barnehageplasser, og det har nåværende regjering fått bra til.

Gjest Clausthaler
Skrevet

''Skoler, eldreomsorg, helse, kriminalitet, intergrasjon, økonomi. Kan du si noe som ikke har blitt værre?''

Vel, jeg har både skolebarn og barnehagebarn, og jeg kan ikke se at disse tilbudene har blitt dårligere, snarere tvert i mot når det gjelder barnehage (mindre kø og lavere pris). At flere blir syke er vel neppe regjeringens skyld. Det samme kan man vel si om økonomien, finanskrisen er global.

Men håndteringen av gamle og syke, det er definitivt regjeringens ansvar, og det samme er håndteringen av finanskrisen. Skolen er dårligere enn noensinne sammenlignet med andre land i vesteurope, kriminaliteten når nye høyder mens politiet aldri har hatt lavere oppklaringsprosent. Og integrasjonsproblematikken har de tydligvis bare gitt opp.

At noen ønsker seg enda 4 år med fortsatt nedbygging av det norske velferdssamfunnet, er en stor gåte.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Hvis man ser mer enn overskriften, så ser man at det er en forsker som frykter dette. Jeg ser poenget. Det er vanskelig å skaffe nok førskolelærere osv., så det er logisk at det kan bli problemer å få god nok kvalitet. Uansett har hovedmålet vært å få flere barnehageplasser, og det har nåværende regjering fått bra til.

Og ikke engang det fortjenrer de skryt for. De har bare fortsatt vekstlinjen som Bondevik II startet. Det de har greid, er imidlertid å la være å oppfylle det de lovet for 4 år siden, nemlig full barnehagedekning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...