Gå til innhold

Hvorfor ikke stemme på frp?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

De snakker varmt om at staten skal betale for private helseplasser. Når staten ikke lenger har råd til det, hva tror du skjer da? Vi må tegne private helseforsikringer, som i USA, og vi vet alle hvor urettferdig den ordningen er!!!

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

9

• ....AV

8

• laban

6

• hidi, the scorpion

5

hidi, the scorpion
Skrevet

Og ikke engang det fortjenrer de skryt for. De har bare fortsatt vekstlinjen som Bondevik II startet. Det de har greid, er imidlertid å la være å oppfylle det de lovet for 4 år siden, nemlig full barnehagedekning.

Og det er viktigste sak for deg?

Gjest Clausthaler
Skrevet

De snakker varmt om at staten skal betale for private helseplasser. Når staten ikke lenger har råd til det, hva tror du skjer da? Vi må tegne private helseforsikringer, som i USA, og vi vet alle hvor urettferdig den ordningen er!!!

Så du er imot at staten skal dekke helsetjenestene?

Gjest Clausthaler
Skrevet

Og det er viktigste sak for deg?

Absolutt ikke. Men så har ikke jeg lovet det heller.

hidi, the scorpion
Skrevet

Så du er imot at staten skal dekke helsetjenestene?

Ja!

Den dagen oljen tar slutt så blir folk tvunget til å betale selv! Slik det er nå, så varer disse pengene mye lenger. Hater USA`s valg av medisinsk behandling til sine, og Obama sa i natt: At _alle_ amerikanere fortjener gratis helsetjeneste. Vi er det eneste demokratiske land i verden, som ikke har helsetjenester for alle!

Skrevet

Og ikke engang det fortjenrer de skryt for. De har bare fortsatt vekstlinjen som Bondevik II startet. Det de har greid, er imidlertid å la være å oppfylle det de lovet for 4 år siden, nemlig full barnehagedekning.

Er det ikke stort sett full barnehagedekning nå da? Jeg hører ikke lenger om folk som mangler barnehageplass? Men godt mulig vi bare er veldig heldige på vår kant av landet...

Skrevet

Forresten, Norge var verdens beste land å bo i i 7 år på rad, men så kom Stoltenberg, og fra 2008 er vi ikke lenger på toppen! (I 2008 var det Island).

Island?!? For der har det jo gått så...eh...fint...i det siste?

Skrevet

Ja!

Den dagen oljen tar slutt så blir folk tvunget til å betale selv! Slik det er nå, så varer disse pengene mye lenger. Hater USA`s valg av medisinsk behandling til sine, og Obama sa i natt: At _alle_ amerikanere fortjener gratis helsetjeneste. Vi er det eneste demokratiske land i verden, som ikke har helsetjenester for alle!

Jeg tror ikke det er så mye å frykte mht Frp:-) Flere og flere skjønner tydeligvis hva slags politikk de står for:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3262045.ece

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tror ikke det er så mye å frykte mht Frp:-) Flere og flere skjønner tydeligvis hva slags politikk de står for:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article3262045.ece

Jeg frykter ikke heller;) Vi har fremdeles demokrati i dette landet, slik at Stortinget må være enig i enhver endring;)

Det skumle ligger i alt hatet som endel nordmenn har for utlendinger....

Skrevet

Jeg frykter ikke heller;) Vi har fremdeles demokrati i dette landet, slik at Stortinget må være enig i enhver endring;)

''Det skumle ligger i alt hatet som endel nordmenn har for utlendinger....''

For de aller fleste er det vel ikke snakk om hat, men skepsis.

Og det mener jeg det er god grunn til å ha siden det er utlendinger (og da mener jeg ikke svensker eller dansker) som står for det meste av kriminaliteten her til lands.

Å motsi dette er å være DUM!

Skrevet

Ja, det har vi heldigvis. Men jo flere stemmer jo mer makt i Stortinget.

Jeg orker ikke å diskutere Frp's menneskesyn....Det gjør meg så irritert at jeg mister nattesøvnen:-(

Gjest firetretoen
Skrevet

Og det mener jeg det er god grunn til å ha siden det er utlendinger (og da mener jeg ikke svensker eller dansker) som står for det meste av kriminaliteten her til lands.

Jeg jobber med flyktninger og innvandrere og må beklageligvis si at jeg har dessverre fått en viss folkegruppe langt opp i vrangstrupen. Jeg vurderer ekstremt sterkt å skifte jobb, og hadde virkelig aldri trodd at jeg skulle komme dit. Jeg prøver å overbevise meg selv om at det er bare de som er bosatt akkurat der jeg jobber som er slik, og at det ikke er en gjengs oppførsel for alle fra dette stedet, men jeg sliter virklig iblant.

Jeg har likevel ikke kommet så langt at jeg stemmer FrP :-)

Skrevet

Jeg jobber med flyktninger og innvandrere og må beklageligvis si at jeg har dessverre fått en viss folkegruppe langt opp i vrangstrupen. Jeg vurderer ekstremt sterkt å skifte jobb, og hadde virkelig aldri trodd at jeg skulle komme dit. Jeg prøver å overbevise meg selv om at det er bare de som er bosatt akkurat der jeg jobber som er slik, og at det ikke er en gjengs oppførsel for alle fra dette stedet, men jeg sliter virklig iblant.

Jeg har likevel ikke kommet så langt at jeg stemmer FrP :-)

Og jeg begynner å få en del nordmenn i vrangstrupen. Der de slår om seg med all sin klaging, syting og egoisme. Det har virkelig blitt helt ekstremt her i landet.

Gjest firetretoen
Skrevet

Og jeg begynner å få en del nordmenn i vrangstrupen. Der de slår om seg med all sin klaging, syting og egoisme. Det har virkelig blitt helt ekstremt her i landet.

Sikkert et godt poeng :)

Skrevet

''Og det mener jeg det er god grunn til å ha siden det er utlendinger (og da mener jeg ikke svensker eller dansker) som står for det meste av kriminaliteten her til lands.''

Fra Statistisk sentralbyrå:

"Av alle siktede for forbrytelser i 2005 var 87 prosent norske statsborgere – og 7 prosent hadde statsborgerskap fra andre europeiske land. "

Skrevet

Jeg vet ikke om noe som har blitt vesentlig bedre under den sittende regjeringen. Skal man dømme av svarene her, så er det ingen andre som vet heller. Samtidig er pressen full av eksempler på hvor mye som har blitt værre. Til å være en flertallsregjering er det ganske sjokkerende hvor lite de har fått til.

Jeg har ikke sett mange eksempler på at ting har blitt verre. At de ikke har fått til alt de lovet før forrige valg betyr ikke nødvendigvis at ting har blitt verre.

Eksempler på ting som har blitt bedre:

Så og si full barnehagedekning, økt timetall i basisfagene i grunnskolen, 50 000 flere pasienter behandlet i 2007 enn i 2005, økning av minstepensjonen.

Skrevet

''Og det mener jeg det er god grunn til å ha siden det er utlendinger (og da mener jeg ikke svensker eller dansker) som står for det meste av kriminaliteten her til lands.''

Fra Statistisk sentralbyrå:

"Av alle siktede for forbrytelser i 2005 var 87 prosent norske statsborgere – og 7 prosent hadde statsborgerskap fra andre europeiske land. "

''Fra Statistisk sentralbyrå:

"Av alle siktede for forbrytelser i 2005 var 87 prosent norske statsborgere – og 7 prosent hadde statsborgerskap fra andre europeiske land. "''

Det beviser jo ingenting egentlig. Det er mange med innvandrerbakgrunn som har norsk statsborgerskap.

Skrevet

''Fra Statistisk sentralbyrå:

"Av alle siktede for forbrytelser i 2005 var 87 prosent norske statsborgere – og 7 prosent hadde statsborgerskap fra andre europeiske land. "''

Det beviser jo ingenting egentlig. Det er mange med innvandrerbakgrunn som har norsk statsborgerskap.

Når de har norsk statsborgerskap er de ikke definert som utlendinger.

Kan du gi meg bevis for din påstand, da?

Skrevet

Når de har norsk statsborgerskap er de ikke definert som utlendinger.

Kan du gi meg bevis for din påstand, da?

Jeg leser aviser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...