Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble sykemeldt i aug.97 og var sykemeldt et år. I sept. fikk jeg ny jobb, men kunne bare jobbe 50 % pga helsa. Fikk rehab.penger. Jobbet til sep.98 og ble operert. Mistet i denne perioden den 50 % stillingen jeg aldri har jobbet i. Var 100 % sykemeldt til jan2000 og 50 % sykemeldt til mars. Begynte deretter å jobbe fullt i min 50 % stilling. Har fått rehabpenger fra trygdekontoret hele tiden med utsikter til bedring vha av behandling. I mars i år 11 mnd og 25 dager senere måtte jeg på nytt opereres. Er nå sykemeldt og kan ikke gå tilbake til min jobb (hjelpepleier). Min arbeidsgiver har sluttet å betale meg lønn, (etter 3 mnd sykemelding) for de mener at jeg ikke har krav på det. Trygdekontoret har jeg heller ikke fått noe fra. 2 mnd uten lønn er litt tøft. Har arbeidsgiveren min(kommunen) rett?

Må opplyse om at framtiden min muligens blir attføring, er godkjent på trygdekontoret, men alt tar tid.

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33450-har-jeg-rett-til-l%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Denne er for vanskelig å vurdere her, men du har i alle fall rett på et skriftlig vedtak fra trygdekontoret, og dette kan du klage på hvis du er uenig.

Første bud: Spør Tk om en forklaring på hvorfor du ikke får penger, og om et skriftlig vedtak hvis svaret er negativt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...