Gå til innhold

Stoltenberg: - Jeg har ingen unnskyldning å gi

Anbefalte innlegg

Skrevet

''De som har det vanskeligst trenger ikke er unnskyldning fra meg. De trenger at vi gjør noe mer, sa Stoltenberg.''

Det er vel en litt annen ordlyd enn av han ikke vil gi noen unnskyldning, eller?

Skrevet

Så du lar tabloidavisenes tåpelige overskrifter avgjøre hva du skal stemme? Så du selv utspørringen, og hørte du selv hva han sa?

Skrevet

-og der fikk jeg bekreftet nok en gang at det like greit å la være å lese vg...

Skrevet

Ja, dette er ei greie som ble dratt i gang av TV2 under en av valgdebattene. De prøver å tvinge statsråder/statsministeren i kne, for å vise at de er nettopp den 4. statsmakt. Og tabloidavisene henger seg jo straks på.

Jeg lurer på hvor mye disse avisene og nettopp denne tv-kanalen er ansvarlig for at poliktikerforakten vokser, og faktisk snart setter hele vårt demokrati i fare.

Skrevet

Hvis det er det han har sagt, så synes jeg essensen er veldig bra..."De som har det vanskeligst trenger ikke en unnskyldning fra meg. De trenger at vi gjør noe mer".... Hva hjelper det med fagre ord hvis det ikke handles også? Eller er det bare en "unnskyld" folk venter på? Neppe.

Skrevet

Hvis det er det han har sagt, så synes jeg essensen er veldig bra..."De som har det vanskeligst trenger ikke en unnskyldning fra meg. De trenger at vi gjør noe mer".... Hva hjelper det med fagre ord hvis det ikke handles også? Eller er det bare en "unnskyld" folk venter på? Neppe.

Ja, det var akkurat det han sa. Ikke bare en gang men flere...

Det skulle ta seg ut om en statsminster lot seg presse til å komme med utsagn han ikke selv ønsker, fordi Frp2 (TV2) ønsker å demonstrere sin makt.

Skrevet

;-)

Av alle som har tatt velgertesten på vg, fikk 37% eller noe slikt som svar at de sympatiserte med frp. Sier jo litt om hvilken lesermasse de henvender seg til.

Skrevet

;-)

Av alle som har tatt velgertesten på vg, fikk 37% eller noe slikt som svar at de sympatiserte med frp. Sier jo litt om hvilken lesermasse de henvender seg til.

Det er det samme med nettsidene til TV2, og de kommentarene som legges inn etter valgsendinger. Frp-sympatien dominerer stort. En annen fellesnevner for disse innleggene er at de er smekk fulle av skrivefeil og viser manglende kunnskap/forståelse for politikk.

Ikke for å fyre opp under fordommer, det er bare slik det er:-)

Skrevet

Jeg stemmer ikke Ap, men hvis slike ting gjør at Ap mister din stemme, så sier det en del om deg.

Når skal folk begynne å sette seg inn i det partiene virkelig står for før de stemmer? Dette valgkamphysteriet er bare bullskit, etter valget har alle glemt alt likevel.

Skrevet

''De som har det vanskeligst trenger ikke er unnskyldning fra meg. De trenger at vi gjør noe mer, sa Stoltenberg.''

Det er vel en litt annen ordlyd enn av han ikke vil gi noen unnskyldning, eller?

Syns det han sa er bedre enn en unnskylding jeg... eller er jeg på bærtur?

(Jeg følger overhodet ikke med på disse debattene)

Skrevet

Enig, Myyyyyyyyyyyyye bedre

Skrevet

''Syns det han sa er bedre enn en unnskylding jeg... eller er jeg på bærtur?''

Nettopp:-) Hva betyr vel tomme ord og et unnskyld som ikke betyr noe lenger, i forhold til å faktisk jobbe hardere for at de som har det vanskelig skal få det bedre?

Skrevet

''Syns det han sa er bedre enn en unnskylding jeg... eller er jeg på bærtur?''

Nettopp:-) Hva betyr vel tomme ord og et unnskyld som ikke betyr noe lenger, i forhold til å faktisk jobbe hardere for at de som har det vanskelig skal få det bedre?

Kunne ikke vært mer enig, Bookworm:-) La oss håpe det er lenge til våre politikere slår om seg med tomme unnskyldninger og andre floskler, fordi det høres "bra ut".

Skrevet

Jeg stemmer ikke Ap, men hvis slike ting gjør at Ap mister din stemme, så sier det en del om deg.

Når skal folk begynne å sette seg inn i det partiene virkelig står for før de stemmer? Dette valgkamphysteriet er bare bullskit, etter valget har alle glemt alt likevel.

Stoltenberg lever i sin egen boble på Frogner. Han har ikke peiling på hva fattige sliter med.

Skrevet

Stoltenberg lever i sin egen boble på Frogner. Han har ikke peiling på hva fattige sliter med.

Nei, og da er det enda bedre at han ikke bare slenger rundt seg med "unnskyld" og tro at da skal det være greit.

Skrevet

Nei, og da er det enda bedre at han ikke bare slenger rundt seg med "unnskyld" og tro at da skal det være greit.

Å se sine egne svakheter er den beste egenskap.

Skrevet

Å se sine egne svakheter er den beste egenskap.

Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til jeg... Hva skulle bli bedre ved at han sa unnskyld for dette da (når kanskje en sjel ville ha trodd at han virkelig beklaget det)? Da er det faktisk litt bedre at han lover for videre arbeid for å bedre vilkårene for den mest vanskeligstilte.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hva du vil fram til jeg... Hva skulle bli bedre ved at han sa unnskyld for dette da (når kanskje en sjel ville ha trodd at han virkelig beklaget det)? Da er det faktisk litt bedre at han lover for videre arbeid for å bedre vilkårene for den mest vanskeligstilte.

Han har nå regjert i 4. år og de fattige sliter like mye. Hvor er alle boligene til de bostedsløse? Han har nok brukt for mye tid i boblebadet sitt.

Skrevet

Han har nå regjert i 4. år og de fattige sliter like mye. Hvor er alle boligene til de bostedsløse? Han har nok brukt for mye tid i boblebadet sitt.

Jeg skjønner i og for seg hva du mener, og er enig - MEN likevel, hva hjelper det om han skal si unnskyld?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...