Gå til innhold

frekt å sende sms til folk om natta?

Anbefalte innlegg

Gjest sms-dilemma
Skrevet

Jeg tar kjøretimer. På lørdag kom jeg hjem etter en uke i utlandet og var helt skutt. Sovnet på sofaen og våknet igjen da klokka var 13 om natta. kom på at jeg måtte avbestille kjøretimen mandag morgen 24 timer før. Fordi jeg var redd jeg ikke kom til å huske det når jeg våknet opp igjen, eller at jeg våknet for sent til å avbestille så gjorde jeg det om natta.

Jeg pleier vanligvis ikke å sende sms er til folk om natta men var redd for å ikke å få avbestilt i tide. Jeg forventet heller ikke noe svar der og da, bare at det lå inne på mobiltelefonen.

jeg vet ikke om det var helt ok det jeg gjorde, men følte jeg ikke hadde noe valg.

forøvrig fikk jeg ikke avbestilt timen fordi det måtte gjøres en virkedag før.

Men er det galt som jeg gjorde å sende melding om natta? Er det noe problem å ha mobilen på lydløs?

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

9

• Lillemus

6

• morsan

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du vet ikke om mottaker har sin mobil på lydløs.

Jeg synes det er en uting å sende melding midt på natta.

Skrevet

Klokka 13 om natta? Hehe...

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om å sende sms på natta, men skjønner godt at du gjorde det. Fikk du brukt den da, eller måtte du betale selv om du ikke brukte den?

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc. Når det gjelder å ringe folk tenker jeg at her gjelder regler for som vanlig telefon, man ringer ikke sent på kvelden eller tidlig på morgenen om man ikke er helt sikker på at vedkommende er våken. Sms derimot synes jeg det er greit å sende, så lenge man ikke forventer å få svar der og da. Det kan være greit å få sendt ivei en beskjed mens man husker det, og ikke minst er det greit å slippe å stille vekkerklokka for å få gitt en beskjed.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc. Når det gjelder å ringe folk tenker jeg at her gjelder regler for som vanlig telefon, man ringer ikke sent på kvelden eller tidlig på morgenen om man ikke er helt sikker på at vedkommende er våken. Sms derimot synes jeg det er greit å sende, så lenge man ikke forventer å få svar der og da. Det kan være greit å få sendt ivei en beskjed mens man husker det, og ikke minst er det greit å slippe å stille vekkerklokka for å få gitt en beskjed.

''Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv''

??

Totalt uenig. Normal folkeskikk er å ta hensyn og følge "normale" regler- slik som du selv beskriver mht til ringing. Likeledes skal ikke andre måtte "beskytte" seg mot SMS eller mobil-telefon om natta ved å skru den av.

Skrevet

Jeg har ikke mobilen på lydløs om natta nettopp for at noen av mine nære og kjære skal kunne få tak i meg om det er noe viktig. Jeg liker definitivt ikke å få unødvendige meldinger mellom kl. 22:30 - 07:00 (helst et par timer senere i helgene) nei.

Skrevet

''Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc''

Hvorfor tror du vi har telefonen på om natten egentlig!? For at våre nære og kjære skal kunne få tak i oss om det er noe viktig selvfølgelig! Ikke for å kunne svare på unødvendige meldinger så fort som mulig.

Skrevet

Jeg har ikke mobilen på lydløs om natta nettopp for at noen av mine nære og kjære skal kunne få tak i meg om det er noe viktig. Jeg liker definitivt ikke å få unødvendige meldinger mellom kl. 22:30 - 07:00 (helst et par timer senere i helgene) nei.

Det går jo ann å stille inn for lydløs for meldinger, og lyd for telefonsamtaler? Skulle det være et nødstilfelle midt på natta så vil jeg tro at du vil bli oppringt?

Skrevet

Det går jo ann å stille inn for lydløs for meldinger, og lyd for telefonsamtaler? Skulle det være et nødstilfelle midt på natta så vil jeg tro at du vil bli oppringt?

Det hender jeg får viktige sms'er også faktisk. Og om det ikke er veldig viktig er det da ikke noe problem å vente til dagen etter med å sende en melding!? Har den normale folkeskikken avgått aldeles ved døden eller!?

Skrevet

Jeg har ikke mobilen på soverommet, så bare send mld så mye du vil du :)

Skrevet

Først: Klokken 13 på natta? Hehe...

Nr to: Nei, jeg synes ikke man skal sende meldinger på natta. En mobiltelefon er like fullt en telefon, argumentet om at man kan ha den på lydløs hvis man har den på nattbordet kjøper jeg ikke av den grunn at man vil bli vekket om man blir ringt ang noe viktig når det gjelder barn eller annen nær familie.

I ditt tilfelle ville jeg heller ha satt på vekking for å rukket å sende melding (noe du likevel ikke rakk da) tidlig nok, men til normal tid...

Skrevet

Det hender jeg får viktige sms'er også faktisk. Og om det ikke er veldig viktig er det da ikke noe problem å vente til dagen etter med å sende en melding!? Har den normale folkeskikken avgått aldeles ved døden eller!?

Kunne ikke vært mer enig:)

Skrevet

Jeg synes definitivt ikke man skal sende sms om natten om ting som kan vente. Mange har på lyd på telefonen på natten for å kunne ta i mot viktige beskjeder, og ønsker ikke å vekkes av uvesentlige sms.

Forøvrig er kl. 13 midt på dagen, ikke midt på natten :-).

Og skal man avbestille en time, enten det er hos tannlege, frisør eller kjørelærer, bør det selvfølgelig gjøres minst 24 timer før, vitsen med avbestilling er jo at det skal være mulig å gi timen til en annen.

Skrevet

Jeg bruker mobilen som vekkerklokke og er ikke fan av å få meldinger midt på natta. Som regel våkner jeg og dum så jeg er så svarer jeg som regel også ;-)

Så prøv å unngå å send meldinger om natta takk.

Gjest sms-dilemma
Skrevet

Klokka 13 om natta? Hehe...

Jeg vet ikke helt hva jeg syns om å sende sms på natta, men skjønner godt at du gjorde det. Fikk du brukt den da, eller måtte du betale selv om du ikke brukte den?

skulle stått kl 01 om natta da. Må bruke timen selv om jeg ikke er i form til det, så det blir gøy:)

Gjest sms-dilemma.
Skrevet

Først: Klokken 13 på natta? Hehe...

Nr to: Nei, jeg synes ikke man skal sende meldinger på natta. En mobiltelefon er like fullt en telefon, argumentet om at man kan ha den på lydløs hvis man har den på nattbordet kjøper jeg ikke av den grunn at man vil bli vekket om man blir ringt ang noe viktig når det gjelder barn eller annen nær familie.

I ditt tilfelle ville jeg heller ha satt på vekking for å rukket å sende melding (noe du likevel ikke rakk da) tidlig nok, men til normal tid...

''I ditt tilfelle ville jeg heller ha satt på vekking for å rukket å sende melding (noe du likevel ikke rakk da) tidlig nok, men til normal tid...''

Hvor tidlig er det greit å sende en sms søndag morgen da?

Må legge til at kjørelæreren er en ung jente som nok ikke legger seg tidlig i helgene.

Skrevet

''I ditt tilfelle ville jeg heller ha satt på vekking for å rukket å sende melding (noe du likevel ikke rakk da) tidlig nok, men til normal tid...''

Må legge til at kjørelæreren er en ung jente som nok ikke legger seg tidlig i helgene.

''Hvor tidlig er det greit å sende en sms søndag morgen da?''

Hvis vedkommende ikke har småbarn og du ikke med sikkerhet vet at h*n er tidlig oppe så venter du i alle fall til klokka er 10 i helgene.

Skrevet

Det er jo selvfølgelig individuelt hvor lenge man velger å sove i helgene, her har vi 10 som grense (gjerne 11 også, men jeg steiler ikke om jeg blir ringt klokka 10...).

Skrevet

Det er et "være-tilgjengelig-mareritt" uten like, føler jeg. Folk får helt panikk (meg selv inkludert, altså) hvis vi glemmer mobilen - tenk om noen ikke fikk tak i oss!! Hvordan i all verden klarte vi oss før, når vi bare hadde en diger telefon stående hjemme, og det var bare der folk fikk tak i oss - for ikke å snakke om at man ikke engang så om noen hadde ringt, og hvem som hadde ringt (hvis man ikke hadde en diger telefonsvarer stående ved siden av da:-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...