Gå til innhold

frekt å sende sms til folk om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg misliker at folk sender meldinger på natten. Blir vekket av det, og ønsker ikke å bli vekket annet enn hvis det gjelder noe som er rimelig å bli vekket for midt på natten.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

9

• Lillemus

6

• morsan

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vil ikke motta sms på natta, og da sender jeg heller ikke sms.

Jeg har lyd på mobilen for at familie og venner skal nå meg om det er noe galt et sted.

Søvnen min er ikke alltid bra, da er det irriterende å få sms.

Den meldingen du sendte kunne han uansett ikke gjort noe med før ved åpningstid mandag morgen. Så den var unødvendig, men jeg forstår deg også... Lov å håpe.

Skrevet

Jeg vil ikke motta sms på natta, og da sender jeg heller ikke sms.

Jeg har lyd på mobilen for at familie og venner skal nå meg om det er noe galt et sted.

Søvnen min er ikke alltid bra, da er det irriterende å få sms.

Den meldingen du sendte kunne han uansett ikke gjort noe med før ved åpningstid mandag morgen. Så den var unødvendig, men jeg forstår deg også... Lov å håpe.

''Jeg vil ikke motta sms på natta, og da sender jeg heller ikke sms.

Jeg har lyd på mobilen for at familie og venner skal nå meg om det er noe galt et sted. ''

Samme her.

Dessuten så er dem jeg sender/mottar sms fra slik som meg (gamle?), så det er et usedvanlig uvanlig fenomen med sms'er midt på natten:-)

Skrevet

Jeg mottar, og sender sms hele døgnet. :0)

Men fordi du synes det er greit å motta SMS på natta, mener du at du skal kunne forvente at alle andre har samme holdning til det? Har ikke det noe med folkeskikk å gjøre? At man lar folk være i fred om natta, hvis det ikke virkelig er noe alvorlig?

Skrevet

Men fordi du synes det er greit å motta SMS på natta, mener du at du skal kunne forvente at alle andre har samme holdning til det? Har ikke det noe med folkeskikk å gjøre? At man lar folk være i fred om natta, hvis det ikke virkelig er noe alvorlig?

Det kommer jo ann på hvem så klart. :0)

Skrevet

''Fordi jeg var redd jeg ikke kom til å huske det når jeg våknet opp igjen, eller at jeg våknet for sent til å avbestille så gjorde jeg det om natta.''

I et slikt tilfelle ville jeg lagt inn som en avtale i kalenderen min på mobilen, med alarm, slik at jeg ville bli minnet på dette om morgenen.

Skrevet

Jeg synes definitivt ikke man skal sende sms om natten om ting som kan vente. Mange har på lyd på telefonen på natten for å kunne ta i mot viktige beskjeder, og ønsker ikke å vekkes av uvesentlige sms.

Forøvrig er kl. 13 midt på dagen, ikke midt på natten :-).

Og skal man avbestille en time, enten det er hos tannlege, frisør eller kjørelærer, bør det selvfølgelig gjøres minst 24 timer før, vitsen med avbestilling er jo at det skal være mulig å gi timen til en annen.

''Forøvrig er kl. 13 midt på dagen, ikke midt på natten :-).''

Det vil si at hvis dette ikke var en tastefeil, så er trådstarter en ungdom som har 'snudd døgnet' og derfor synes at kl 13 er 'midt på natten'...;-)

Skrevet

Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc. Når det gjelder å ringe folk tenker jeg at her gjelder regler for som vanlig telefon, man ringer ikke sent på kvelden eller tidlig på morgenen om man ikke er helt sikker på at vedkommende er våken. Sms derimot synes jeg det er greit å sende, så lenge man ikke forventer å få svar der og da. Det kan være greit å få sendt ivei en beskjed mens man husker det, og ikke minst er det greit å slippe å stille vekkerklokka for å få gitt en beskjed.

''og ikke minst er det greit å slippe å stille vekkerklokka for å få gitt en beskjed.''

I et tilfelle som dette teller hensynet til nattesøvnen til sms-mottakeren mer enn hensynet til sove-lenge-om-morgenen-ønsket til den som ønsket å avbestille en time.

Får litt assossiasjoner til "enkeltindividets protestvise" hvis det er timeavbestillerens søvn man skal ta mest hensyn til her;-)

Skrevet

Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc. Når det gjelder å ringe folk tenker jeg at her gjelder regler for som vanlig telefon, man ringer ikke sent på kvelden eller tidlig på morgenen om man ikke er helt sikker på at vedkommende er våken. Sms derimot synes jeg det er greit å sende, så lenge man ikke forventer å få svar der og da. Det kan være greit å få sendt ivei en beskjed mens man husker det, og ikke minst er det greit å slippe å stille vekkerklokka for å få gitt en beskjed.

''Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc''

Hallo?

Mange bruker mobilen sin som vekkerklokke. Hvordan skal de da kunne sette den på lydløs? Dessuten er det stadig flere som ikke har fasttelefon, og da må de ha lyd på mobilen om natten så de kan nås i tilfelle det er en ulykke eller noe med familien.

Skrevet

Det kommer jo ann på hvem så klart. :0)

Og hva er det som bestemmer hvem du kan og ikke kan sende sms til på natta da? Klart, hvis dere har avtaler dere imellom at det er helt greit, så ser jeg ikke noe problem med det:-)

Selv sender jeg sms når som helst til min far, fordi han har sagt det er greit da han aldri har med telefonen på soverommet, og den ligger så langt unna at han ikke forstyrres av den:-)

Skrevet

''Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc''

Hallo?

Mange bruker mobilen sin som vekkerklokke. Hvordan skal de da kunne sette den på lydløs? Dessuten er det stadig flere som ikke har fasttelefon, og da må de ha lyd på mobilen om natten så de kan nås i tilfelle det er en ulykke eller noe med familien.

Psst: Bare så det er sagt så går klokkealarmen så det suser selv om telefonen er satt på lydløs...

Noe annet er at man gjerne vil kunne høre ringingen hvis noe alvolig skulle skje...

Skrevet

Hallo?

''Mange bruker mobilen sin som vekkerklokke. Hvordan skal de da kunne sette den på lydløs?''

Mange telefoner slår på alarmen selv om telfonen er slått av. Noe vi oppdaget helt tilfeldig... *Sukk* Man står ikke opp kl. 6:20 frivillig i helga...

Gjest HALLO SELV!!
Skrevet

Hallo?

Vekkerklokke virker da på lydløs!!!

Skrevet

Og hva er det som bestemmer hvem du kan og ikke kan sende sms til på natta da? Klart, hvis dere har avtaler dere imellom at det er helt greit, så ser jeg ikke noe problem med det:-)

Selv sender jeg sms når som helst til min far, fordi han har sagt det er greit da han aldri har med telefonen på soverommet, og den ligger så langt unna at han ikke forstyrres av den:-)

Jeg sender sms til den som sender til meg, til de jeg vet jobber natten innimellom, de med søvnproblemer, de spm er sent oppe.

Egentlig de fleste, men så vet jeg jo de ikke gjør noe av det. De sender jo til meg. Og sover de, så sover de. Min mor fks, hun vil helst ikke ha sms om natten. Så henne sender jeg til sjeldent.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vekkerklokke virker da på lydløs!!!

Lydløs vekkeklokke vekker ikke meg. ;-)

Skrevet

Jeg bruker mobilen som vekkerklokke og er ikke fan av å få meldinger midt på natta. Som regel våkner jeg og dum så jeg er så svarer jeg som regel også ;-)

Så prøv å unngå å send meldinger om natta takk.

Pst, selv om har slått av lyden vil alarmen plinge ved vekking :-)

Skrevet

Jeg sender sms til den som sender til meg, til de jeg vet jobber natten innimellom, de med søvnproblemer, de spm er sent oppe.

Egentlig de fleste, men så vet jeg jo de ikke gjør noe av det. De sender jo til meg. Og sover de, så sover de. Min mor fks, hun vil helst ikke ha sms om natten. Så henne sender jeg til sjeldent.

''de med søvnproblemer,''

Jeg har hatt min dose med søvnproblemer, og jeg skal love deg at det _ikke_ har gjort meg mildere stemt til å vekkes av sms'er sent på natten!

Skrevet

skulle stått kl 01 om natta da. Må bruke timen selv om jeg ikke er i form til det, så det blir gøy:)

Åja, det er søndag i dag, hehe.

Lykke til, håper du er opplagt. :) (Men da burde du selvsagt ha lagt deg allerede, husj deg i seng!!)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''de med søvnproblemer,''

Jeg har hatt min dose med søvnproblemer, og jeg skal love deg at det _ikke_ har gjort meg mildere stemt til å vekkes av sms'er sent på natten!

Enig.

Det må være grusomt å bli vekket dersom man sliter med å få sove.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...