Gå til innhold

frekt å sende sms til folk om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''de med søvnproblemer,''

Jeg har hatt min dose med søvnproblemer, og jeg skal love deg at det _ikke_ har gjort meg mildere stemt til å vekkes av sms'er sent på natten!

Jeg skulle akkurat til å si det samme, de med søvnproblemer er de siste du bør sende sms til om natta:-)

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bookworm

9

• Lillemus

6

• morsan

4

• pekkaline

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest me et moi
Skrevet

Det er et "være-tilgjengelig-mareritt" uten like, føler jeg. Folk får helt panikk (meg selv inkludert, altså) hvis vi glemmer mobilen - tenk om noen ikke fikk tak i oss!! Hvordan i all verden klarte vi oss før, når vi bare hadde en diger telefon stående hjemme, og det var bare der folk fikk tak i oss - for ikke å snakke om at man ikke engang så om noen hadde ringt, og hvem som hadde ringt (hvis man ikke hadde en diger telefonsvarer stående ved siden av da:-))

"Utvikling" kalles det ;)

Gjest fjolling møddingus
Skrevet

Kl 13 om natten? Har du nylig vært i Australia?

Skrevet

''de med søvnproblemer,''

Jeg har hatt min dose med søvnproblemer, og jeg skal love deg at det _ikke_ har gjort meg mildere stemt til å vekkes av sms'er sent på natten!

Jeg har selv søvnproblemer. Og syns det er kjempe koslig å få en sms, det fører som regel til en "tlf røyk". :0)

Det samme syns de jeg skriver med.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc. Når det gjelder å ringe folk tenker jeg at her gjelder regler for som vanlig telefon, man ringer ikke sent på kvelden eller tidlig på morgenen om man ikke er helt sikker på at vedkommende er våken. Sms derimot synes jeg det er greit å sende, så lenge man ikke forventer å få svar der og da. Det kan være greit å få sendt ivei en beskjed mens man husker det, og ikke minst er det greit å slippe å stille vekkerklokka for å få gitt en beskjed.

Selv om jeg har min telefon på lydløs, så kommer lyset i vinduet på, og det er nok til å vekke MEG! Noe annet som er dritt med å stille den på lydløs, er at en glemmer å stille den tilbake neste morgen, og så har du et annet problem.

Skrevet

"Utvikling" kalles det ;)

Jada, for all del, jeg har vel egentlig ikke så veldig mye imot det heller, men jeg bare konstaterer at vi klarte oss før også (jeg er ikke engang spesielt gammel)...

Skrevet

Selv om jeg har min telefon på lydløs, så kommer lyset i vinduet på, og det er nok til å vekke MEG! Noe annet som er dritt med å stille den på lydløs, er at en glemmer å stille den tilbake neste morgen, og så har du et annet problem.

Det med lyset løser du jo enkelt ved å legge mobilen med vinduet ned...

Gjest Sovehjerte, ja.
Skrevet

Om noen sender en sms om natta er det null problem, hører jeg den - noe jeg sjelden gjør - så sovner jeg igjen umiddelbart. Jeg har et svært godt sovehjerte.

Telefonen ligger på nattbordet, med lyd på, for at jeg skal kunne høre om det ringer (for da våkner jeg).

Så for meg er det helt uproblematisk om noen av mine (nattarbeidende) venner sender en sms.

Skrevet

Vi har ikke fasttelefon, derfor har jeg lyden på på mobilen gjennom natten i tilfelle noen MÅ ha tak i meg. Unødvendige sms'er er greit å unngå. Det er sjelden noen sender meg meldinger midt på natten, så hittil har jeg ikke irritert meg nevneverdig da.

:o)

Skrevet

Folk som vil sove i fred får slå av telefonen. Alarmklokken virker selv om den er slått av!

Skrevet

Folk som vil sove i fred får slå av telefonen. Alarmklokken virker selv om den er slått av!

''Folk som vil sove i fred får slå av telefonen''

Mange trenger å være tilgjengelige for familiemedlemmer og evt. venner, selv om natten. Man går selvfølgelig ut fra at disse ringer kun om det er noe viktig.

Skrevet

''Jeg vil ikke motta sms på natta, og da sender jeg heller ikke sms.

Jeg har lyd på mobilen for at familie og venner skal nå meg om det er noe galt et sted. ''

Samme her.

Dessuten så er dem jeg sender/mottar sms fra slik som meg (gamle?), så det er et usedvanlig uvanlig fenomen med sms'er midt på natten:-)

:) De som har sendt til meg har vært i 20-årene. :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Folk som vil sove i fred får slå av telefonen''

Snakk om omvendt tankegang.

Orker ikke forklare hvorfor dette blir for dumt.

Skrevet

Kl 13 om natten? Har du nylig vært i Australia?

''Kl 13 om natten? Har du nylig vært i Australia?

''

*LOL*

Gjest sms-dilemma
Skrevet

Jeg vil ikke motta sms på natta, og da sender jeg heller ikke sms.

Jeg har lyd på mobilen for at familie og venner skal nå meg om det er noe galt et sted.

Søvnen min er ikke alltid bra, da er det irriterende å få sms.

Den meldingen du sendte kunne han uansett ikke gjort noe med før ved åpningstid mandag morgen. Så den var unødvendig, men jeg forstår deg også... Lov å håpe.

jeg tenkte at cluet var å avbestille 24 timer før, derfor ville jeg være tidlig ute. hvis vedkommende da våknet tidlig og så denne meldingen på mobilentelefonen kunne h*n lagt opp dagen anderledes, kanskje en annen person kunne fått min time?

jeg forstår at folk er ulike, men hvis jeg hadde hatt med klienter å gjøre så hadde jeg foretrukket en avbestilling så tidlig som mulig. heller om natta, enn om fem timer før, så jeg fikk bedre tid til å planlegge. Men det hadde innebært at jeg hadde hatt mobilen på vibrering, eller lav tone. sover ganske godt om natta så det hadde ikke vært noe problem for meg. Men ser jo selvsagt at andre ser anderledes på det.

Onsdag1365380628
Skrevet

''Jeg mener at dem som blir vekket av telefon eller sms på natta har skyld i dette selv. Man har tross alt en knapp for lydløs og den bør man bruke om man ska ha mobilen liggende på nattbord etc''

Hallo?

Mange bruker mobilen sin som vekkerklokke. Hvordan skal de da kunne sette den på lydløs? Dessuten er det stadig flere som ikke har fasttelefon, og da må de ha lyd på mobilen om natten så de kan nås i tilfelle det er en ulykke eller noe med familien.

''Mange bruker mobilen sin som vekkerklokke. Hvordan skal de da kunne sette den på lydløs?''

Mobilen kan fint brukes som vekkerklokke selv om den står på lydløs. Den vekker likevel. Med lyd.

Skrevet

jeg tenkte at cluet var å avbestille 24 timer før, derfor ville jeg være tidlig ute. hvis vedkommende da våknet tidlig og så denne meldingen på mobilentelefonen kunne h*n lagt opp dagen anderledes, kanskje en annen person kunne fått min time?

jeg forstår at folk er ulike, men hvis jeg hadde hatt med klienter å gjøre så hadde jeg foretrukket en avbestilling så tidlig som mulig. heller om natta, enn om fem timer før, så jeg fikk bedre tid til å planlegge. Men det hadde innebært at jeg hadde hatt mobilen på vibrering, eller lav tone. sover ganske godt om natta så det hadde ikke vært noe problem for meg. Men ser jo selvsagt at andre ser anderledes på det.

''men hvis jeg hadde hatt med klienter å gjøre så hadde jeg foretrukket en avbestilling så tidlig som mulig. heller om natta, enn om fem timer før, så jeg fikk bedre tid til å planlegge.''

Spiller vel liten rolle om kjørelæreren fikk meldinga kl. 3 om natta for å kunne planlegge hva h*n skulle gjøre med den ledige timen - man ringer jo ikke til noen på det tidspunktet og spør om vedkommende kan ta en time senere på dagen uansett? ;o)

Gjest sms-dilemma
Skrevet

''men hvis jeg hadde hatt med klienter å gjøre så hadde jeg foretrukket en avbestilling så tidlig som mulig. heller om natta, enn om fem timer før, så jeg fikk bedre tid til å planlegge.''

Spiller vel liten rolle om kjørelæreren fikk meldinga kl. 3 om natta for å kunne planlegge hva h*n skulle gjøre med den ledige timen - man ringer jo ikke til noen på det tidspunktet og spør om vedkommende kan ta en time senere på dagen uansett? ;o)

tanken min var at beskjeden lå inne på mobilen når vedkommende sto opp og kunne planlegge ut i fra det. Jeg tenkte vel på sms mer som en slags mail.

Skrevet

Tror også det er ganske vanlig med avbestilling senest èn virkedag før.... Om du ikke hørte noe negativt så gikk det nok bra. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...