Gå til innhold

Ikke stem Frp!

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

6

• meg__123!

4

• filiokus81

3

• Yes Sir

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest La Vie En Rose
Skrevet

Jeg gleder meg til å stemme FRP. I følge meningsmålingene på vg.no og db.no så vil FRP bli det største partitet. HURRA! Det blir en spennende kveld.

Gjest La Vie En Rose
Skrevet

Ja, sikkert. Jeg er student og lever under fattigdomsgrensa!

Jeg stemmer ikke Frp fordi:

- de er for mer oljeutvinning, det betyr store ødeleggelser på naturen.

- de tror ikke på klimaendringene overhodet.

- de vil frata samenes rett til å forvalte naturområdene som de bruker til reindrift - altså: avskaffe et stykke viktig, norsk kultur.

+ identitet og verdigheten til samene.

- de vil bygge store hytteområder i norske, uberørte fjellområder, altså, enda flere naturødeleggelser.

- de bryr seg ikke om bygder og utkantstrøk, bare om å utvikle byene, industrien og tjene mer penger.

- de vil ikke ta ansvar for det faktum at norge er valgt å gå til krig i Irak. Ansvaret er å ta imot flyktninger.

- med sinn innvandrerpolitikk skaper de negativ holdning til innvandrere, faktisk så burde vi heller se hvilken stor ressurs de er i samfunnet vårt.

Jeg klarer slettes ikke å forholde meg til at de skal styre landet vårt!

Hvorfor skal man opprettholde utkantstrøk når byene er fremtiden? Bygdene er et pengesluk, særlig i Nord. Bøndene får alt for mange subsidier. I fremtiden vil alle bo i en by. Det er den mest effektive måten å drive et land på. Hvis noen ønsker å bo på bygda får dem ta regningen selv.

Alle som bor i Norge kan ikke bo en i by selvfølgelig, men utkantstrøkene bør bygges ned i et tempo som er forsvarlig. Byene må bli større, og når det gjelder Oslo må vi ta av Nordmarka.

Skrevet

Hvorfor skal man opprettholde utkantstrøk når byene er fremtiden? Bygdene er et pengesluk, særlig i Nord. Bøndene får alt for mange subsidier. I fremtiden vil alle bo i en by. Det er den mest effektive måten å drive et land på. Hvis noen ønsker å bo på bygda får dem ta regningen selv.

Alle som bor i Norge kan ikke bo en i by selvfølgelig, men utkantstrøkene bør bygges ned i et tempo som er forsvarlig. Byene må bli større, og når det gjelder Oslo må vi ta av Nordmarka.

Hvor har du tenkt å ta maten fra? Importe fra muslimene? Så vidt jeg vet må vi dyrke grønnsaker, poteter, korn et sted. Likedan må noen jakte og fiske for å få kjøtt nok?

Liker ikke tanken på at all mat må importeres i framtiden.

Gjest La Vie En Rose
Skrevet

Hvor har du tenkt å ta maten fra? Importe fra muslimene? Så vidt jeg vet må vi dyrke grønnsaker, poteter, korn et sted. Likedan må noen jakte og fiske for å få kjøtt nok?

Liker ikke tanken på at all mat må importeres i framtiden.

Mat kan dyrkes i nærområdene til byene. Det er ingen grunn til at man må kjøre 100. mil for å hente melk.

Skrevet

Helt enig! Muslimer er ikke til å stole på. Mennene er noen dikatorer alle sammen. De taler med to tunger. Innad styrer de familien med en jernhånd i Koranens navn, mens utad er de, de mest tolerante som finnes.

Det er godt du ikke generaliserer ;)

Gjest La Vie En Rose
Skrevet

Det er godt du ikke generaliserer ;)

Ja helt enig. ;)

Gjest La Vie En Rose
Skrevet

Ok :o)

Jeg forstår filiokus81. Jeg har stemt AP, SV og Rødt, men nå man blir eldre så forstår man mer. Jeg håper du følger etter. :)

Skrevet

Jeg forstår filiokus81. Jeg har stemt AP, SV og Rødt, men nå man blir eldre så forstår man mer. Jeg håper du følger etter. :)

Det er et av de frekkeste argumentene jeg har fått servert på en stund. Jeg skal love deg at jeg er betraktelig mer oppegående og orientert i det politiske landskapet enn de fleste av FrP's velgere. At du er eldre gjør deg ikke nødvendigvis klokere enn meg, kjære deg.

Skrevet

Vær du sikker! Det partiet kommer aldri til å få min stemme. Godt valg:)

Gjest La Vie En Rose
Skrevet

Vær du sikker! Det partiet kommer aldri til å få min stemme. Godt valg:)

Takk likeså, og vær forberedt på et regjejeringsskifte. :)

Gjest Clausthaler
Skrevet

Det er et av de frekkeste argumentene jeg har fått servert på en stund. Jeg skal love deg at jeg er betraktelig mer oppegående og orientert i det politiske landskapet enn de fleste av FrP's velgere. At du er eldre gjør deg ikke nødvendigvis klokere enn meg, kjære deg.

Den som ikke er sosialist i sin ungdom, har ikke hjerte. Den som ikke er konservativ som voksen, har ikke hjerne.

Jeg husker ikke hvem som sa det, men det ligger mye fornuft der. Veien til fortapelse er brolagt med gode hensikter.

Skrevet

Den som ikke er sosialist i sin ungdom, har ikke hjerte. Den som ikke er konservativ som voksen, har ikke hjerne.

Jeg husker ikke hvem som sa det, men det ligger mye fornuft der. Veien til fortapelse er brolagt med gode hensikter.

Det var da voldsomt til floskler. Glatte vendinger sier ikke nødvendigvis noe om sannhetsgehalten i formuleringens innhold.

Når det er sagt ligger jeg et sted mellom AP og Høyre politisk, men med FrP som tag-along på borgelig side er valget enkelt.

Skrevet

Kommer aldri til å bruke stemmeretten min på Frp, vær du trygg!

Skrevet

Forstår det ikke at man stemmer Frp, de gir meg assosiasjoner til Hitler.

Frp og Høgre gagner i siste instans bare de med mye penger, det med lavere avgifter og skatteletter er bare lokkemat.

Det er vel ikke helt uten grunn at Frp gir deg assosiasjoner til Hitler:

''Sett inn ordet «jøder» i stedet for «asylsøkere» i det Siv Jensen sier, så skjønner alle at dette er langt, langt over grensen for det som er akseptabelt,''

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=594418

Jeg er flau over at dette partiet har såpass stor oppslutning i Norge.

Skrevet

Mat kan dyrkes i nærområdene til byene. Det er ingen grunn til at man må kjøre 100. mil for å hente melk.

Så du vil ødelegge naturområder?

Snart er det ikke noe natur igjen i denne verden.

Vi har ødelagt den nok som den er...

Hva visst byene ikke var framtiden?

Hva visst kapitalismen sviktet og vi måtte skaffe mat selv?

Jo! Da har vi ingen bønder..

Kan produserer mat like utenfor byen....?

hvilken mat er dette om jeg tørr spørre?

Nei, jeg er opptatt av økologi og gode råvarer, så jeg stemmer i alle fall ikke Frp.

Drittparti!

Gjest Rød-grønt flertall!
Skrevet

Det var da voldsomt til floskler. Glatte vendinger sier ikke nødvendigvis noe om sannhetsgehalten i formuleringens innhold.

Når det er sagt ligger jeg et sted mellom AP og Høyre politisk, men med FrP som tag-along på borgelig side er valget enkelt.

''Når det er sagt ligger jeg et sted mellom AP og Høyre politisk, men med FrP som tag-along på borgelig side er valget enkelt.''

Veldig, veldig godt sagt, Høyre får bare ikke min stemme så lenge de lefler med FrP.

Her jeg bor handler det om å _unngå_ en ekstra representant fra FrP på Tinget, så vi må stemme litt til siden for Ap. Dermed går min stemme i år til SV.

Skrevet

Takk likeså, og vær forberedt på et regjejeringsskifte. :)

Ja, det er vel ikke umulig at det kan skje, men jeg har ikke tenkt å medvirke til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...