Gjest amatør 1 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Vurderer å bytte ut min 17" flatskjerm med en 20 - 22". Utvalget er stort, men tilgjengelige tester begrenset, jeg synes derfor det er vanskelig å få et brukbart vurderingsgrunnlag. Bruksområdet er ikke så veldig avansert, akkurat. Foruten det vanlige, med surfing etc., er det bildebehandling og -fremvisning som er det mest aktuelle bruksområdet. Er det noen som har synspunkter/gode råd/anbefalinger? (f.eks. med hensyn til fabrikat, størrelse, widescreen etc.). 0 Siter
citoyen Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 BENQ er god kvalitet i forhold til pris. Om du først skal skifte ut skjermen ville jeg gått for en 24", prisforskjellen er veldig liten mellom 20 og 24. Widescreen er nesten en selvfølge, tror ikke det selges annet nå lenger. Kan anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491 0 Siter
Yes Sir Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg hadde ikke valgt noe annet enn Samsung. Har en 22" Samsung her og den har ingen døde pixler. 0 Siter
Yes Sir Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 BENQ er god kvalitet i forhold til pris. Om du først skal skifte ut skjermen ville jeg gått for en 24", prisforskjellen er veldig liten mellom 20 og 24. Widescreen er nesten en selvfølge, tror ikke det selges annet nå lenger. Kan anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491 De omtalene var er gode. BenQ virker som et godt valg 0 Siter
Gjest amatør 1 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Takk til citoyen og Yes Sir for gode råd! 0 Siter
Gjest amatør 1 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 BENQ er god kvalitet i forhold til pris. Om du først skal skifte ut skjermen ville jeg gått for en 24", prisforskjellen er veldig liten mellom 20 og 24. Widescreen er nesten en selvfølge, tror ikke det selges annet nå lenger. Kan anbefale denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491 Får jeg komme med et tilleggsspørsmål? (håper på svar også fra Yes Sir og andre). Har dere noen formening om LED- vs. LCD-skjermer? Bakgrunnen er at BenQ også lanserer LED-skjermer, som riktignok ikke er lagervare ennå, i hvert fall ikke hos Komplett. På "DinSide" sier eksperten bl.a. følgende: ''Samsung og Philips var raskt ute med å ta i bruk LED-teknologien i sine LCD TV-er. Og det er lett å forstå hvorfor: Mye bedre kontrast, sortnivå og ikke minst lavere strømforbruk er stikkordene som både kunder og konkurrenter har bitt seg merke i.'' 0 Siter
citoyen Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Får jeg komme med et tilleggsspørsmål? (håper på svar også fra Yes Sir og andre). Har dere noen formening om LED- vs. LCD-skjermer? Bakgrunnen er at BenQ også lanserer LED-skjermer, som riktignok ikke er lagervare ennå, i hvert fall ikke hos Komplett. På "DinSide" sier eksperten bl.a. følgende: ''Samsung og Philips var raskt ute med å ta i bruk LED-teknologien i sine LCD TV-er. Og det er lett å forstå hvorfor: Mye bedre kontrast, sortnivå og ikke minst lavere strømforbruk er stikkordene som både kunder og konkurrenter har bitt seg merke i.'' Har ikke personlig erfaring med dem. LED er nok fremtiden innen skjermteknologi. De er riktignok dyrere å kjøpe foreløpig, men på den annen side krever de mindre strøm, så de er billigere i bruk. 0 Siter
Gjest amatør 1 Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Har ikke personlig erfaring med dem. LED er nok fremtiden innen skjermteknologi. De er riktignok dyrere å kjøpe foreløpig, men på den annen side krever de mindre strøm, så de er billigere i bruk. Det er vel neppe noen som per i dag kan si om LED vil oppfylle forventningene. Men det hadde jo vært spennende å prøve en slik skjerm, de sies å være like rundt hjørnet. Takk for at du tok deg tid til å svare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.