Gå til innhold

Jeg har stemt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klart det er store forskjeller. Derfor er det fint å kunne velge selv hva vi vil. :) Ikke sant.

Det å kunne ta egne valg er skummelt. For sosialister.

Skrevet

Ja, dessverre.

Vi kan visst ikke overlates til å ta egne valg. Vi klarer jo ikke ta vare på oss selv. Det kan jo kun staten.

Skrevet

Det er klart det er store forskjeller. Derfor er det fint å kunne velge selv hva vi vil. :) Ikke sant.

Jo, det er klart. Men den mulighten finnes jo allerede siden du har benyttet deg av den:-) Det blir jo noe helt annet hvis alle sykehjem blir privatisert.

Her har du forresten en video fra Youtube:

Skrevet

Det er ikke skummelt i det hele tatt. Men det er jo ikke alle som har økonomi til å benytte seg av private ordninger. Og jeg synes alle skal ha like rettigheter. Det er sosialisme for meg.

Skrevet

Jo, det er klart. Men den mulighten finnes jo allerede siden du har benyttet deg av den:-) Det blir jo noe helt annet hvis alle sykehjem blir privatisert.

Her har du forresten en video fra Youtube:

Så dette klippet på nyhetene når det gikk ja. Ser nesten ut som du tror jeg stemmer Frp, noe jeg ikke gjør.

Skrevet

Så dette klippet på nyhetene når det gikk ja. Ser nesten ut som du tror jeg stemmer Frp, noe jeg ikke gjør.

Ok:-) Jeg skal innrømme at jeg trodde det. Beklager at jeg tok feil:-)

Skrevet

Det er ikke skummelt i det hele tatt. Men det er jo ikke alle som har økonomi til å benytte seg av private ordninger. Og jeg synes alle skal ha like rettigheter. Det er sosialisme for meg.

Nå skal jeg ikke si hundre prosent sikkert, men jeg er ganske sikker på at min bestemor som bor på et privat sykehjem ikke betaler mer enn man gjør på kommunale sykehjem. Bare for ordens skyld, hun bor IKKE på Ammerud sykehjem. Jeg tror hun beholder 15% av pensjonen sin, noe som jeg også tror de gjør på kommunale sykehjem.

Skrevet

Psst; leser du OA daglig?

Ja, selvølgelig:-) Gjør ikke alle det?

Skrevet

Ja, selvølgelig:-) Gjør ikke alle det?

Hehe, jeg bare lurte fordi det er min lokalavis, og lurte på om det kunne være din også... Men jeg skal ikke snoke i hvor i landet du hører hjemme;-)

Skrevet

Nå skal jeg ikke si hundre prosent sikkert, men jeg er ganske sikker på at min bestemor som bor på et privat sykehjem ikke betaler mer enn man gjør på kommunale sykehjem. Bare for ordens skyld, hun bor IKKE på Ammerud sykehjem. Jeg tror hun beholder 15% av pensjonen sin, noe som jeg også tror de gjør på kommunale sykehjem.

Jeg tror de private sykehjemmene som finnes i landet i dag fungerer på samme måte som de kommunale. Jens Stoltenberg har jo hele tiden sagt at vi benytter private sykehjem i eldreomsorgen i dag.

Men det gjelder vel ikke annet som foregår i privat regi. Slik som skoler, vanlige helsetjenester o.l.

Skrevet

Hehe, jeg bare lurte fordi det er min lokalavis, og lurte på om det kunne være din også... Men jeg skal ikke snoke i hvor i landet du hører hjemme;-)

Nei, det er ikke min lokalavis. Men jeg har bakgrunn fra det området gjennom mine foreldre:-)

Min lokalavis er http://www.glomdalen.no/

Skrevet

Det er ikke alle som har råd til å dra på ferie, ha hytte, båt eller ny bil heller. Skal du også forby dette?

Skrevet

Det er ikke alle som har råd til å dra på ferie, ha hytte, båt eller ny bil heller. Skal du også forby dette?

Jeg ser stor forskjell på det som er nødvendig for å opprettholde et normalt liv og en normal hverdag, og mer luksusgoder av den typen du nevner. Jeg har ikke verken eget hus, bil eller hytte, men jeg føler meg alldeles strålende fornøyd allikevel.

Jeg har ikke sagt at jeg vil forby private sykehjem, En blanding av private og kommunale er helt ok for meg. Bare alle får det samme tilbudet.

Skrevet

Jeg liker ikke FRP's program om å tillate bygging i 100-meters sonen, men de har mange gode saker også. Billigere sprit, og færre muslimer. Hva mer kan man forlange?

''Hva mer kan man forlange?''

Nei, si det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...