Gå til innhold

Skal dere sitte oppe til valget er avgjort?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Enig. Men det er mange som ikke tenker som oss om akkurat det der.

Jeg jobbet i industrien et halvår på 70-tallet, og dro grytidlig på jobb. Ikke i sentrum, så jeg passerte ingen utesteder eller noe sånt. Eneste gangen jeg så en beruset person på veien, var valgdagen. Han hadde vel kjøpt litt ekstra for å være sikker...

Han hadde sikkert tilgang til hjemmelaget vare.

Skrevet

Han hadde sikkert tilgang til hjemmelaget vare.

Det kan nok også tenkes. Det er utrolig hva som er tilgjengelig for den som "må ha det"!

Skrevet

Enig. Men det er mange som ikke tenker som oss om akkurat det der.

Jeg jobbet i industrien et halvår på 70-tallet, og dro grytidlig på jobb. Ikke i sentrum, så jeg passerte ingen utesteder eller noe sånt. Eneste gangen jeg så en beruset person på veien, var valgdagen. Han hadde vel kjøpt litt ekstra for å være sikker...

*knegg*

Jeg hadde ekstrajobb som servitør på et hotell da jeg gikk på videregående, men jobbet aldri på selve valgdagen, da. Men jeg husker at dem som hadde ansvar for drikkevarene både i restauranten og barne var veldig opptatt av dette med valgdagen, da det betød at man hadde to dager på rad uten spritsalg, slik a man måtte passe på å ha ekstra mye hetvin osv på lager.

Dette var også en problemstilling i påska. Jeg har ikke fulgt med om de reglene fortsatt gjelder, men det var mange dager uten adgang til spritsalg da.

Jeg har alltid syntes det er rart at dette oppfattes som et problem også for enkelte ikke-alkoholikere.

Skrevet

Det kan nok også tenkes. Det er utrolig hva som er tilgjengelig for den som "må ha det"!

At en stengt poldag kan være problematisk for dem som står utenfor polet mandag morgen og venter på at det skal åpne, slik at man får kjøpt ei halvflaske 60% kan jeg skjønne.

Rarere at dette er et problem også for enkelte som absolutt ikke er i den kategorien.

Skrevet

Blir nok sittende oppe en stund - men sikkert ikke til det er avgjort. Regner med at det blir ganske jevnt i dag.

Skal sitte en goood stund, ja! Dette kommer til å bli spennende!

Gjest Hva er problemet?
Skrevet

Du er heldig som har rødvin på lager. De dumme rød-grønne reglene om at man ikke kan hande øl eller vin i dag må vekk.

Greier du ikke å tenke 2 dager fram i tid? Eller er problemet at du ikke greier å spare en flaske rødvin?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Har veldig lyst til det. Skulle gjerne invitert venner, servert ost m/tilbehør + vin. Og sittet og skravlet innimellom mens vi i fellesskap ser på valgsendingene.

Men.... jeg gjør det neppe. Lekse-lesing med unger, klesvask, og forberedning av jobb-relaterte ting her hjemme. Ser sikkert litt på valg underveis, men antar jeg er utkjørt lenge før det er slutt...

Så jeg hører resultatet på radioen i morgen tidlig.

Skrevet

Har veldig lyst til det. Skulle gjerne invitert venner, servert ost m/tilbehør + vin. Og sittet og skravlet innimellom mens vi i fellesskap ser på valgsendingene.

Men.... jeg gjør det neppe. Lekse-lesing med unger, klesvask, og forberedning av jobb-relaterte ting her hjemme. Ser sikkert litt på valg underveis, men antar jeg er utkjørt lenge før det er slutt...

Så jeg hører resultatet på radioen i morgen tidlig.

Synes de kan begynne å ha valg på en fredag så vi kan sitte oppe og følge med.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Synes de kan begynne å ha valg på en fredag så vi kan sitte oppe og følge med.

He-he. :-)

Kanskej det.

Skrevet

Jeg sitter nok oppe en god stund. Heldigvis får vi resultatene fortere nå enn ved de første valgene jeg deltok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...