signaturløs Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 at Frp sies å ha flest tilhengere blant "samfunnstaperne", de med lite skolegang og utdannelse, de fattige, trygdede og sosialklientene. Men hvorfor stemmer de da på Frp hvis det er sånn at det partiet er for de rike og vellykkede? Er det her "lite skolegang og utdannelse" kommer inn i bildet? At de rett og slett ikke skjønner at de graver sin egen grav ved å stemme dette partiet? 0 Siter
morsan Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 ''At de rett og slett ikke skjønner at de graver sin egen grav ved å stemme dette partiet?'' Tanken har slått meg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Av en eller annen grunn har Siv & Co. klart å selge inn at de er på de fattigste og svakestes parti. Jeg har stusset over at de andre partiene ikke har klart å avkle dem dette. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg føler litt at FrP tiltrekker "sutrerne" i samfunnet... De som er bitre og misunnelige av ulike årsaker. - OBS - kun min høyst subjektive oppfatning :-) 0 Siter
Colette Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Frp prøver jo på alle måter å appellere til egoisten i oss. Jeg vil tro at mennesker som sliter med rus/fattigdom har lett for å havne i den kategorien som ikke evner å se utover sine egne problemer. De virker på meg å være bitre på samfunnet og av den grunn stemmer de kanskje Frp i ren trass? Ellers så er det utrolig mange Frp-tilhengere som har mange skrivefeil. Jeg aner ikke om det er tilfeldig:-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 ''Er det her "lite skolegang og utdannelse" kommer inn i bildet? At de rett og slett ikke skjønner at de graver sin egen grav ved å stemme dette partiet?'' Det kan virke sånn, ja. 0 Siter
Gjest lovinda lace Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Frp prøver jo på alle måter å appellere til egoisten i oss. Jeg vil tro at mennesker som sliter med rus/fattigdom har lett for å havne i den kategorien som ikke evner å se utover sine egne problemer. De virker på meg å være bitre på samfunnet og av den grunn stemmer de kanskje Frp i ren trass? Ellers så er det utrolig mange Frp-tilhengere som har mange skrivefeil. Jeg aner ikke om det er tilfeldig:-) Aldri hørt noe så dumt:) 0 Siter
Yes Sir Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Det er ene og alene fordi den rød-grønne regjeringen ikke gjør nok for å hjelpe de som er på bunnen. Det er et rop om hjelp når de stemmer FRP. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 ''At de rett og slett ikke skjønner at de graver sin egen grav ved å stemme dette partiet?'' Tanken har slått meg. Ja, den tanken har slått meg også. 0 Siter
Gjest unødvendig Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Det som undrer meg er at det er helt greit å drite ut og gjøre narr av og rett og slett være drittsekk mot Frp-velgere. De har da like stor grunn til å behandles med respekt som oss andre. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Dette er det dummeste jeg har lest! Jeg kjenner flere både "vellykkede" og oppegående mennesker som stemmer frp! Og vurderer sterkt å gjøre det selv. Grunnen er enkel: Jeg synes FRP står for mye som høres fornuftig og rettferdig ut for "mannen i gata." Både når det gjelder eldreomsorg, avgiftspolitikk, og problematikken rundt innvandringen. Dette er partiet som tør å si høyt det som mange andre tenker. Ok, jeg hører motargumentene med at politikken deres vil koste for mye til å gjennomføres i praksis. Men så la nå dette partiet få en sjanse til å gjøre et forsøk da! Så vil det jo vise seg om det faktisk er gjennomførbart! Jeg er i utgangspunktet ikke så opptatt av den "teoretiske politikken". Det er jo den praktiske som teller! Og i løpet av mine 20 år som "voksen" med stemmerett, og gjennom diverse regjeringer, så må jeg vel si at det eneste politiske avgjørelsene som har kommet meg merkbart TILGODE er røykeloven, og innføringen av kontantstøtte som kom akkurat på den tiden jeg hadde barn i rett alder. Ellers har mye vært negativt i form av dyrere mat, dyrere bensin, bompenge avgifter som dukker opp overalt, nyhetsoverskrifter om kutt i skolebudsjetter, kutt i velferdsgoder, snillisme mot kriminelle, uverdig behandling av eldre, og et utryggere miljø i områder med mange invandrere. Hvis noen hevder å kunne endre på dette, så bør de jaggu få en sjanse! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Det som undrer meg er at det er helt greit å drite ut og gjøre narr av og rett og slett være drittsekk mot Frp-velgere. De har da like stor grunn til å behandles med respekt som oss andre. Enig med deg - det har vært veldig mange slike innlegg i dag. Jeg stemmer absolutt ikke FrP - men har likevel reagert på dette... 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 De vil vel senke skatter og avgifter? 0 Siter
pekkaline Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Dette er det dummeste jeg har lest! Jeg kjenner flere både "vellykkede" og oppegående mennesker som stemmer frp! Og vurderer sterkt å gjøre det selv. Grunnen er enkel: Jeg synes FRP står for mye som høres fornuftig og rettferdig ut for "mannen i gata." Både når det gjelder eldreomsorg, avgiftspolitikk, og problematikken rundt innvandringen. Dette er partiet som tør å si høyt det som mange andre tenker. Ok, jeg hører motargumentene med at politikken deres vil koste for mye til å gjennomføres i praksis. Men så la nå dette partiet få en sjanse til å gjøre et forsøk da! Så vil det jo vise seg om det faktisk er gjennomførbart! Jeg er i utgangspunktet ikke så opptatt av den "teoretiske politikken". Det er jo den praktiske som teller! Og i løpet av mine 20 år som "voksen" med stemmerett, og gjennom diverse regjeringer, så må jeg vel si at det eneste politiske avgjørelsene som har kommet meg merkbart TILGODE er røykeloven, og innføringen av kontantstøtte som kom akkurat på den tiden jeg hadde barn i rett alder. Ellers har mye vært negativt i form av dyrere mat, dyrere bensin, bompenge avgifter som dukker opp overalt, nyhetsoverskrifter om kutt i skolebudsjetter, kutt i velferdsgoder, snillisme mot kriminelle, uverdig behandling av eldre, og et utryggere miljø i områder med mange invandrere. Hvis noen hevder å kunne endre på dette, så bør de jaggu få en sjanse! Men risikerer vi ikke privatisering av sykehjem og behandling. ? Altså, vi må kjøpe behandling. Skatten vi betaler er for å ha rett til fri behandling? Da ender det opp med at de fattige står i kø og de rike er friske neste dag.... 0 Siter
fyrlykt Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg tror det er behovet for å "sparke nedover". FRP sparker på minoriteter og de norske fattige stiller seg bak dem. Det er sjelden de har anledning til å hevde at noen er verre enn dem. "innvandrere kommer hit og krever trygd og lever fett på våre skattepenger". 0 Siter
fyrlykt Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg føler litt at FrP tiltrekker "sutrerne" i samfunnet... De som er bitre og misunnelige av ulike årsaker. - OBS - kun min høyst subjektive oppfatning :-) Dette er hevdet her tidligere, og jeg fikk meg en liten latter da en av mine kolleger hevdet hun skulle stemme Frp. Hun er så full av bitterhet, uvenner med hele slekta, og koser seg med sin bitterhet og urett fra 40 år tilbake. Hun er så utrolig negativ, sur og bitter. 0 Siter
Mrs D Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg tror at folk, bevisst eller ubevisst dras mot Frp fordi de er outsidere i norsk politikk. Selv om de er store får de ikke være med å leke, og så kjenner folk seg igjen i å stå utenfor og stemmer på dem av den grunn. 0 Siter
Mrs D Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Dette er det dummeste jeg har lest! Jeg kjenner flere både "vellykkede" og oppegående mennesker som stemmer frp! Og vurderer sterkt å gjøre det selv. Grunnen er enkel: Jeg synes FRP står for mye som høres fornuftig og rettferdig ut for "mannen i gata." Både når det gjelder eldreomsorg, avgiftspolitikk, og problematikken rundt innvandringen. Dette er partiet som tør å si høyt det som mange andre tenker. Ok, jeg hører motargumentene med at politikken deres vil koste for mye til å gjennomføres i praksis. Men så la nå dette partiet få en sjanse til å gjøre et forsøk da! Så vil det jo vise seg om det faktisk er gjennomførbart! Jeg er i utgangspunktet ikke så opptatt av den "teoretiske politikken". Det er jo den praktiske som teller! Og i løpet av mine 20 år som "voksen" med stemmerett, og gjennom diverse regjeringer, så må jeg vel si at det eneste politiske avgjørelsene som har kommet meg merkbart TILGODE er røykeloven, og innføringen av kontantstøtte som kom akkurat på den tiden jeg hadde barn i rett alder. Ellers har mye vært negativt i form av dyrere mat, dyrere bensin, bompenge avgifter som dukker opp overalt, nyhetsoverskrifter om kutt i skolebudsjetter, kutt i velferdsgoder, snillisme mot kriminelle, uverdig behandling av eldre, og et utryggere miljø i områder med mange invandrere. Hvis noen hevder å kunne endre på dette, så bør de jaggu få en sjanse! ''Men så la nå dette partiet få en sjanse til å gjøre et forsøk da! Så vil det jo vise seg om det faktisk er gjennomførbart!'' Jeg spiller ikke lotto heller, jeg, fordi sjansene for å lykkes er så små. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Dette er det dummeste jeg har lest! Jeg kjenner flere både "vellykkede" og oppegående mennesker som stemmer frp! Og vurderer sterkt å gjøre det selv. Grunnen er enkel: Jeg synes FRP står for mye som høres fornuftig og rettferdig ut for "mannen i gata." Både når det gjelder eldreomsorg, avgiftspolitikk, og problematikken rundt innvandringen. Dette er partiet som tør å si høyt det som mange andre tenker. Ok, jeg hører motargumentene med at politikken deres vil koste for mye til å gjennomføres i praksis. Men så la nå dette partiet få en sjanse til å gjøre et forsøk da! Så vil det jo vise seg om det faktisk er gjennomførbart! Jeg er i utgangspunktet ikke så opptatt av den "teoretiske politikken". Det er jo den praktiske som teller! Og i løpet av mine 20 år som "voksen" med stemmerett, og gjennom diverse regjeringer, så må jeg vel si at det eneste politiske avgjørelsene som har kommet meg merkbart TILGODE er røykeloven, og innføringen av kontantstøtte som kom akkurat på den tiden jeg hadde barn i rett alder. Ellers har mye vært negativt i form av dyrere mat, dyrere bensin, bompenge avgifter som dukker opp overalt, nyhetsoverskrifter om kutt i skolebudsjetter, kutt i velferdsgoder, snillisme mot kriminelle, uverdig behandling av eldre, og et utryggere miljø i områder med mange invandrere. Hvis noen hevder å kunne endre på dette, så bør de jaggu få en sjanse! Tror du på julenissen? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.