Lotte :o) Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 ''Er det her "lite skolegang og utdannelse" kommer inn i bildet? At de rett og slett ikke skjønner at de graver sin egen grav ved å stemme dette partiet?'' Det kan virke sånn, ja. *hehe* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Det som undrer meg er at det er helt greit å drite ut og gjøre narr av og rett og slett være drittsekk mot Frp-velgere. De har da like stor grunn til å behandles med respekt som oss andre. Det er jeg enig i... Jeg er selv anti-FRP'er, men kan godt forstå at det er irriterende å bli rakka ned på for sine meninger... Jeg prøver å la være å gå i fella selv, men klarer det dessverre ikke hver gang... 0 Siter
signaturløs Skrevet 14. september 2009 Forfatter Skrevet 14. september 2009 Det som undrer meg er at det er helt greit å drite ut og gjøre narr av og rett og slett være drittsekk mot Frp-velgere. De har da like stor grunn til å behandles med respekt som oss andre. Selvfølgelig! Jeg mente da ikke å rakke ned på Frp-velgere! Jeg bare undret meg over hvorfor vanskeligstilte mennesker vil stemme på et parti som åpenbart ikke bryr seg om dem? Og så lurte jeg da på om det kunne skyldes at de ikke var opplyste nok... Altså bare tanker fra min side. la oss si at jeg "tenkte høyt". :-) Men det kom kanskje ikke godt nok fram i måten jeg skrev innlegget på. 0 Siter
Gjest lovinda lace Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg tror at folk, bevisst eller ubevisst dras mot Frp fordi de er outsidere i norsk politikk. Selv om de er store får de ikke være med å leke, og så kjenner folk seg igjen i å stå utenfor og stemmer på dem av den grunn. Dette blir bare dummere og dummere. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Dette er det dummeste jeg har lest! Jeg kjenner flere både "vellykkede" og oppegående mennesker som stemmer frp! Og vurderer sterkt å gjøre det selv. Grunnen er enkel: Jeg synes FRP står for mye som høres fornuftig og rettferdig ut for "mannen i gata." Både når det gjelder eldreomsorg, avgiftspolitikk, og problematikken rundt innvandringen. Dette er partiet som tør å si høyt det som mange andre tenker. Ok, jeg hører motargumentene med at politikken deres vil koste for mye til å gjennomføres i praksis. Men så la nå dette partiet få en sjanse til å gjøre et forsøk da! Så vil det jo vise seg om det faktisk er gjennomførbart! Jeg er i utgangspunktet ikke så opptatt av den "teoretiske politikken". Det er jo den praktiske som teller! Og i løpet av mine 20 år som "voksen" med stemmerett, og gjennom diverse regjeringer, så må jeg vel si at det eneste politiske avgjørelsene som har kommet meg merkbart TILGODE er røykeloven, og innføringen av kontantstøtte som kom akkurat på den tiden jeg hadde barn i rett alder. Ellers har mye vært negativt i form av dyrere mat, dyrere bensin, bompenge avgifter som dukker opp overalt, nyhetsoverskrifter om kutt i skolebudsjetter, kutt i velferdsgoder, snillisme mot kriminelle, uverdig behandling av eldre, og et utryggere miljø i områder med mange invandrere. Hvis noen hevder å kunne endre på dette, så bør de jaggu få en sjanse! ''Og i løpet av mine 20 år som "voksen" med stemmerett, og gjennom diverse regjeringer, så må jeg vel si at det eneste politiske avgjørelsene som har kommet meg merkbart TILGODE er røykeloven, og innføringen av kontantstøtte som kom akkurat på den tiden jeg hadde barn i rett alder.'' Syns du ikke det blir feil å tenke at resultater av politikk skal komme _deg_ direkte tilgode for å være god? Til eksempel vil du jo ikke merke god kriminal- eller integreringspolitikk sånn her og nå og i kroner og ører, men det er jo likevel viktig for deg og dine at samfunnet rundt dere er trygt. Ellers tror jeg du har litt selektiv hukommelse om du tenker at det bare er kontantstøtten og røykeloven som har påvirket deg de siste 20 årene da… 0 Siter
Mrs D Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Dette blir bare dummere og dummere. Mulig det, men jeg er nok ikke alene om denne oppfattelsen av mange Frp-velgere. Men det er jo sånn unger gjør, når noen sier no de ikke liker, så er motparten dum. :-P 0 Siter
løvinne71 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1252942126' post='4211536] Tror du på julenissen? ;-) Nei, jeg tror ikke på julenissen, men jeg tror det kan finnes andre måter å styre dette landet på, enn hva som er blitt praktisert til nå! Tidene forandrer seg, og problemstillingene forandrer seg, ergo kan det være nødvendig å tenke nytt på enkelte områder også. Selvom AP politikken var ideel for landet vårt for 60, 40 eller 20 år siden, er den ikke nødvendigvis den beste idag, eller om 10, 20 eller 30 år. Til opplysning er det mye av sakene i Frps politikk som faktisk praktiseres i andre land. Jeg tror heller problemet er at mange i dette konservative landet er livredde for forandringer... 0 Siter
Mrs D Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Nei, jeg tror ikke på julenissen, men jeg tror det kan finnes andre måter å styre dette landet på, enn hva som er blitt praktisert til nå! Tidene forandrer seg, og problemstillingene forandrer seg, ergo kan det være nødvendig å tenke nytt på enkelte områder også. Selvom AP politikken var ideel for landet vårt for 60, 40 eller 20 år siden, er den ikke nødvendigvis den beste idag, eller om 10, 20 eller 30 år. Til opplysning er det mye av sakene i Frps politikk som faktisk praktiseres i andre land. Jeg tror heller problemet er at mange i dette konservative landet er livredde for forandringer... ''Til opplysning er det mye av sakene i Frps politikk som faktisk praktiseres i andre land.'' Som USA f.eks. Og det er definitivt ikke et land å strekke seg etter. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 ''Til opplysning er det mye av sakene i Frps politikk som faktisk praktiseres i andre land.'' Som USA f.eks. Og det er definitivt ikke et land å strekke seg etter. Ehh... eller i Sverige, Danmark, eller Nederland også kanskje?? Husk å ta med i betraktning hvike forutsetninger man har i utgangspunktet også da! Det pleier å ha en viss betydning for resultatet, skjønner du... 0 Siter
løvinne71 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Mulig det, men jeg er nok ikke alene om denne oppfattelsen av mange Frp-velgere. Men det er jo sånn unger gjør, når noen sier no de ikke liker, så er motparten dum. :-P Foreslår at du tar en kikk inn på vg-nett, og slår opp på historikk under valgresultater. Der vil du se at oppslutningen til FRP har økt med over 15% siden 1993, og frem til 2007, (2009 er ikke engang medregnet)mens alle de andre partiene enten har mindre, eller noenlunde samme oppslutning. Enkel logikk tilsier da at for å få til dette, må folk som tidligere stemte på andre partier, istedet har begynt å stemme Frp. Eller at nye velgere foretrekker å stemme Frp fremfor andre partier. Og hva kommer dette av mon tro?? Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene? Eller kan det være et tegne på at stadig flere tør å tenke litt nytt og ønske en forandring? Kanskje noe å tenke over?? 0 Siter
peppermyntete Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Det er ene og alene fordi den rød-grønne regjeringen ikke gjør nok for å hjelpe de som er på bunnen. Det er et rop om hjelp når de stemmer FRP. Du har nok et poeng der... 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Jeg tror at folk, bevisst eller ubevisst dras mot Frp fordi de er outsidere i norsk politikk. Selv om de er store får de ikke være med å leke, og så kjenner folk seg igjen i å stå utenfor og stemmer på dem av den grunn. ''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene?'' Hvor har jeg i denne tråden sagt at de som stemmer FRP er dumme? Jeg kommenterte det lovinda lace skrev til meg om at det jeg skrev var dumt. Og ja, jeg tror faktisk fler og fler stemmer FRP også fordi partiet fremdeles står utenfor i politikken og ikke får være med å leke, og at det føles gjenkjennende og på et vis trygt for mange outsidere i samfunnet. Å hevde at de som stemmer FRP er mer selvstendige og oppegående enn andre velgere finnes det vel i alle fall ikke noe belegg for å si? Jfr Siv Jensens uttalelser i går. 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Foreslår at du tar en kikk inn på vg-nett, og slår opp på historikk under valgresultater. Der vil du se at oppslutningen til FRP har økt med over 15% siden 1993, og frem til 2007, (2009 er ikke engang medregnet)mens alle de andre partiene enten har mindre, eller noenlunde samme oppslutning. Enkel logikk tilsier da at for å få til dette, må folk som tidligere stemte på andre partier, istedet har begynt å stemme Frp. Eller at nye velgere foretrekker å stemme Frp fremfor andre partier. Og hva kommer dette av mon tro?? Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene? Eller kan det være et tegne på at stadig flere tør å tenke litt nytt og ønske en forandring? Kanskje noe å tenke over?? Postet denne feil, gitt.. ''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene? '' Hvor har jeg i denne tråden sagt at de som stemmer FRP er dumme? Jeg kommenterte det lovinda lace skrev til meg om at det jeg skrev var dumt. Og ja, jeg tror faktisk fler og fler stemmer FRP også fordi partiet fremdeles står utenfor i politikken og ikke får være med å leke, og at det føles gjenkjennende og på et vis trygt for mange outsidere i samfunnet. Å hevde at de som stemmer FRP er mer selvstendige og oppegående enn andre velgere finnes det vel i alle fall ikke noe belegg for å si? Jfr Siv Jensens uttalelser i går. 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Ehh... eller i Sverige, Danmark, eller Nederland også kanskje?? Husk å ta med i betraktning hvike forutsetninger man har i utgangspunktet også da! Det pleier å ha en viss betydning for resultatet, skjønner du... ''Det pleier å ha en viss betydning for resultatet, skjønner du...'' Å, sier du det. Det ga jo en dypere forståelse av hvordan samfunnet fungerer. ;-P 0 Siter
løvinne71 Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 ''Det pleier å ha en viss betydning for resultatet, skjønner du...'' Å, sier du det. Det ga jo en dypere forståelse av hvordan samfunnet fungerer. ;-P "Å, sier du det. Det ga jo en dypere forståelse av hvordan samfunnet fungerer. ;-P" Var det virkelig så vanskelig å forstå poenget?? 0 Siter
Mrs D Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 "Å, sier du det. Det ga jo en dypere forståelse av hvordan samfunnet fungerer. ;-P" Var det virkelig så vanskelig å forstå poenget?? Du trenger ikke være nedlatende bare fordi du tydeligvis ikke tar mitt poeng. :-D 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 ''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene?'' Hvor har jeg i denne tråden sagt at de som stemmer FRP er dumme? Jeg kommenterte det lovinda lace skrev til meg om at det jeg skrev var dumt. Og ja, jeg tror faktisk fler og fler stemmer FRP også fordi partiet fremdeles står utenfor i politikken og ikke får være med å leke, og at det føles gjenkjennende og på et vis trygt for mange outsidere i samfunnet. Å hevde at de som stemmer FRP er mer selvstendige og oppegående enn andre velgere finnes det vel i alle fall ikke noe belegg for å si? Jfr Siv Jensens uttalelser i går. ''Å hevde at de som stemmer FRP er mer selvstendige og oppegående enn andre velgere finnes det vel i alle fall ikke noe belegg for å si? Jfr Siv Jensens uttalelser i går.'' Utsagnet sier mer om Jensen enn de hun hetser. 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Foreslår at du tar en kikk inn på vg-nett, og slår opp på historikk under valgresultater. Der vil du se at oppslutningen til FRP har økt med over 15% siden 1993, og frem til 2007, (2009 er ikke engang medregnet)mens alle de andre partiene enten har mindre, eller noenlunde samme oppslutning. Enkel logikk tilsier da at for å få til dette, må folk som tidligere stemte på andre partier, istedet har begynt å stemme Frp. Eller at nye velgere foretrekker å stemme Frp fremfor andre partier. Og hva kommer dette av mon tro?? Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene? Eller kan det være et tegne på at stadig flere tør å tenke litt nytt og ønske en forandring? Kanskje noe å tenke over?? ''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene? '' nei, men jeg tror mange er frustrerte og handler deretter 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Det er jeg enig i... Jeg er selv anti-FRP'er, men kan godt forstå at det er irriterende å bli rakka ned på for sine meninger... Jeg prøver å la være å gå i fella selv, men klarer det dessverre ikke hver gang... ''Jeg prøver å la være å gå i fella selv, men klarer det dessverre ikke hver gang...'' Jeg også. Men det holder hardt innimellom. De jeg er "slemmest" imot er de som faktisk har satt seg veldig godt inn i prinsipprogrammet og likevel mener at velverdsstaten vår ikke vil lide ved FrP med roret. 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Frp prøver jo på alle måter å appellere til egoisten i oss. Jeg vil tro at mennesker som sliter med rus/fattigdom har lett for å havne i den kategorien som ikke evner å se utover sine egne problemer. De virker på meg å være bitre på samfunnet og av den grunn stemmer de kanskje Frp i ren trass? Ellers så er det utrolig mange Frp-tilhengere som har mange skrivefeil. Jeg aner ikke om det er tilfeldig:-) ''De virker på meg å være bitre på samfunnet og av den grunn stemmer de kanskje Frp i ren trass? '' Dette tror jeg stemmer. Har truffet på mange som sier at de stemmer på FrP i ren trass. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.