ringerikskringla Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Min mann har vært mye plaget med vondt i magen det siste året.Var på sykhus og tok ultralyd av magen.Det de fant var en cyste på den ene nyra. Legen sier det er ufarlig men vi er litt engstelig... Ordet cyste er ekkelt.Er det noen der ute som har vært borti dette?Eller vet om sted påå nett vi kan lese om dette 0 Siter
filiokus81 Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Det jeg har lært om dette er at enslige nyrecyster er svært vanlig, og vanligvis helt ufarlig. Jeg tror opp mot 50% av alle over 50 år har tilstanden, og lever fint med den. Hvis du googler "nyrecyste" finner du sikkert litt av hvert vil jeg tro. 0 Siter
Gjest majas mamma Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 kommer jo an på hva slags cyste det er, da. Sannsynligvis er det en vannfylt cyste, noe mange kvinner ofte har i underlivet. Ufarlige, men kan være smertefulle. Min mellomste sønn ble født med såkalt polycystisk nyre, dvs at hans venstre nyre var fylt med flere vannfylte cyster. Han ble operert en uke gammel, og de fjernet hele nyra, og har aldri hatt noen problemer siden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.