Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest FrP, never!
Skrevet

Det var vel i rettferdighetens navn (jeg stemte altså ikke FrP, eller sympatiserer nevneverdig med dem) ikke Siv som sa at de frydet seg over at Sponheim var ute, men Carl I Hagen.

Ja, Carl Ivar sa det, og da Siv rett etterpå ble spurt om hun var enig, sa hun at hun forsto veldig godt hva CI mente. Direkte støtte til CIs utsagn.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Katt-ja

7

• Colette

7

• nick

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, Carl Ivar sa det, og da Siv rett etterpå ble spurt om hun var enig, sa hun at hun forsto veldig godt hva CI mente. Direkte støtte til CIs utsagn.

At man forstår hva noen mener med et utsagn betyr ikke at man selv mener det. Skulle hun sagt at hun ikke forsto hva han mente?

Det er da forresten nok fra den røde siden som ikke legger to pinner i kors for å latterliggjøre FrP og deres velgere... Synes det går mest den veien ang. hets.

Og, jeg gjentar - jeg er rimelig objektiv her - stemte _ikke_ FrP.

Skrevet

Det var vel i rettferdighetens navn (jeg stemte altså ikke FrP, eller sympatiserer nevneverdig med dem) ikke Siv som sa at de frydet seg over at Sponheim var ute, men Carl I Hagen.

De sto på scenen sammen, og Siv ymtet frampå hva hun mente om at Lars Sponheim lå an til ikke å komme inn på Stortinget. Da grep Carl ordet, og sa: "Jeg kan være litt råere enn deg, og sidet rett ut..osv" Dette gjorde Siv henrykt, og hun gjorde absolutt ingenting for å motbevise at hun var 100% enig i utsagnet til Carl. Og koste seg sammen med han.

Skrevet

At man forstår hva noen mener med et utsagn betyr ikke at man selv mener det. Skulle hun sagt at hun ikke forsto hva han mente?

Det er da forresten nok fra den røde siden som ikke legger to pinner i kors for å latterliggjøre FrP og deres velgere... Synes det går mest den veien ang. hets.

Det var tydelig at hun var enig i hvert ord han sa. Det er rimelig hjerteløst å kose seg over en annens nederlag akkurat på valgnatten og med applaus fra salen.

Gjest FrP, never!
Skrevet

Du måtte i grunnen ha sett det for å forstå hva som skjedde, tror jeg, som Colette sier - det var ingen tvil om hva disse to mente om Lars Sponheim.

Når det er sagt, så synes jeg nok at Siv Jensen og FrP-toppene ellers stiller i en særklasse hva utdriting av andre partier angår. Erna Solberg har f.eks. en mye lugnere stil og for meg mye større tyngde i politikken når hun opptrer som hun gjør, selv om hun på mange måter har samme budskap som Jensen.

Fra rød-grønn side kan jeg ikke si at jeg har opplevd noen personutdriting, men at rød-grønn side motargumenter de mørkeblå er jo helt naturlig. Også sentrumspartiene opptrer redelig i sin argumentasjon, så selv om jeg hører til på venstresiden er jeg ikke blind for at andre også har "stil og charme".

Hele Jensens væremåte, ikke minst på partilederdebatten i natt, stiller i en særklasse. Hun opptrer respektløst overfor både velgerne og de andre partiene, hun furter og snurter og greier ikke å selge inn politikken deres.

Gjest hurra for norge søttende mai og olje og alt det derre der
Skrevet

Du måtte i grunnen ha sett det for å forstå hva som skjedde, tror jeg, som Colette sier - det var ingen tvil om hva disse to mente om Lars Sponheim.

Når det er sagt, så synes jeg nok at Siv Jensen og FrP-toppene ellers stiller i en særklasse hva utdriting av andre partier angår. Erna Solberg har f.eks. en mye lugnere stil og for meg mye større tyngde i politikken når hun opptrer som hun gjør, selv om hun på mange måter har samme budskap som Jensen.

Fra rød-grønn side kan jeg ikke si at jeg har opplevd noen personutdriting, men at rød-grønn side motargumenter de mørkeblå er jo helt naturlig. Også sentrumspartiene opptrer redelig i sin argumentasjon, så selv om jeg hører til på venstresiden er jeg ikke blind for at andre også har "stil og charme".

Hele Jensens væremåte, ikke minst på partilederdebatten i natt, stiller i en særklasse. Hun opptrer respektløst overfor både velgerne og de andre partiene, hun furter og snurter og greier ikke å selge inn politikken deres.

Jeg så denne episoden det referes til - og er heller ikke Frp velger.

Men sitter med samme inntrykk som Katt-ja.

Og snakke om å vise respektløshet så synes jeg faktisk at Kristin Halvorsen ikke stiller i noen annen klasse i såfall.

Gjest FrP, never!
Skrevet

Og snakke om å vise respektløshet så synes jeg faktisk at Kristin Halvorsen ikke stiller i noen annen klasse i såfall.

Jeg har ikke sett alt av valgsendinger, så jeg har ikke fått med meg noen utspill i så måte fra Halvorsen.

Hva har hun sagt/gjort?

Skrevet

Nå er det slik at mennesker kan framstå med sympatiske og usympatiske sider. Helt uavhengig av hvilket parti de tilhører. Siv Jensen framstår ofte usympatisk i media. Og det gjorde hun til gangs denne valgnatten. Å vise tydelig skadefrohet/ondskapsfullhet som bunner i at Sponheim har tatt et ærlig standpunkt som ikke gagner Frp - det er bare lavmål, og vitner om total mangel på respekt for andre mennesker/partier. Det sier mye mer om Carl I. og SIv Jensen enn det sier noe om noen andre.

Skrevet

''Du måtte i grunnen ha sett det for å forstå hva som skjedde''

Jeg så det,- har jeg sagt at jeg uttalte meg om noe jeg ikke selv hadde sett?

Men jeg skjønner at alle andre har fasiten her.

Skrevet

Sponheim er ingen farvoritt, han har et enormt selvbilde, og kan erte på seg gråstein.

Men jeg liker ham likevel! Han er ærlig, holder fast ved sine idealer og er kompromissløs - særlig i forhold til mange andre.

''Men jeg liker ham likevel! Han er ærlig, holder fast ved sine idealer og er kompromissløs - særlig i forhold til mange andre.''

Du oppsummerer det i grunnen greit. _Sine_ idealer. Og kompromissløs i _forhold_til_ andre. For de i Venstre som har vært en trussel for Sponheims store ego, de har blitt skviset ut på en ufyselig måte av denne oppblåste sauebonden fra Ulvik.

Gjest FrP, never!
Skrevet

''Du måtte i grunnen ha sett det for å forstå hva som skjedde''

Jeg så det,- har jeg sagt at jeg uttalte meg om noe jeg ikke selv hadde sett?

Men jeg skjønner at alle andre har fasiten her.

Jøss, så trivelig du er.

Det er da vel ikke noe mer fasit du sitter på enn andre? Du tolker Jensen annerledes, javel, så gjør du det. Ikke blir FrP-snurt fordi andre ikke er enig med deg.

Og du gav ikke noe særlig tydelig uttrykk for at du hadde sett opptrinnet selv.

Skrevet

''Men jeg liker ham likevel! Han er ærlig, holder fast ved sine idealer og er kompromissløs - særlig i forhold til mange andre.''

Du oppsummerer det i grunnen greit. _Sine_ idealer. Og kompromissløs i _forhold_til_ andre. For de i Venstre som har vært en trussel for Sponheims store ego, de har blitt skviset ut på en ufyselig måte av denne oppblåste sauebonden fra Ulvik.

Ja, det med utfrysingen har jeg absolutt ikke sans for, det er sant.

Skrevet

''men det var dårlig taktikk for å komme over sperregrensen denne gang.

''

Ja, du kan så si, men jeg stusset over at ikke flere tross alt satte pris på denne klarheten.

Jeg tror mange Venstrevelgere rømte til Ap, fordi de fryktet at Venstre tross alt ikke ville klare å demme opp for FrP og evt bli tvunget til noe samarbeid likevel. Jeg tror absolutt ikke de har tapt nevneverdig med velgere den andre veien. Så klarheten tror jeg var et gode for Venstre, om noe burde de vært _enda_ klarere.

Skrevet

Ja, det med utfrysingen har jeg absolutt ikke sans for, det er sant.

Det var nå enda godt. :-)

Skrevet

Jøss, så trivelig du er.

Det er da vel ikke noe mer fasit du sitter på enn andre? Du tolker Jensen annerledes, javel, så gjør du det. Ikke blir FrP-snurt fordi andre ikke er enig med deg.

Og du gav ikke noe særlig tydelig uttrykk for at du hadde sett opptrinnet selv.

Hvorfor i all verden skulle jeg tolke en hendelse uten å ha sett den selv? Det er deg som antydet at jeg måtte ha sett det for å skjønne det...

Nok om det, gidder ikke fortsette dette,- særlig fordi jeg slett ikke er FrP-velger og heller aldri blir det,- regner jeg med.

Skrevet

Hvordan går det med foten?

Så oppmerksomt av deg :)

Jo hevelsen har blitt verre men smertene bedre, og jeg kan gå på foten igjen. Jeg har blitt henvist til røntgen, men siden de verste smertene avtok såpass raskt så har jeg ikke vært og tatt noe bilde av det enda. Er kun vondt om jeg bøyer foton til siden, så jeg satser på at det ikke var noe "alvorlig".

Gjest FrP, never!
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle jeg tolke en hendelse uten å ha sett den selv? Det er deg som antydet at jeg måtte ha sett det for å skjønne det...

Nok om det, gidder ikke fortsette dette,- særlig fordi jeg slett ikke er FrP-velger og heller aldri blir det,- regner jeg med.

Du _kunne_ jo ha lest aviser, snakket med noen eller hørt noe på radio - og tolket ut fra det. Det skjer at folk gjør det, sjø.

Skrevet

Enig, jeg likte også Dørum.

Men når det gjelder ''og det var skikkelig dårlig taktikk å utelukke FrP (som jo er såpass store) på den kategoriske måte'' er jeg helt uenig med deg; jeg likte kompromissløsheten ved dette. De er rett og slett for grunnleggende uenige til å sitte i regjering med FrP. Så får de heller tape regjeringsmakten på det. Tror de vil vinne på en slik holdning på sikt. Neste gang... ! ;)

''jeg likte kompromissløsheten ved dette. De er rett og slett for grunnleggende uenige til å sitte i regjering med FrP. Så får de heller tape regjeringsmakten på det. Tror de vil vinne på en slik holdning på sikt. Neste gang... ! ;)''

Helt enig. Jeg liker Sponheim, jeg. Dette var triste saker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...