Gå til innhold

Ikke 14 dagers angrerett hos telenor?

Anbefalte innlegg

Gjest Angrerett eller ikke?
Skrevet

Jeg kjøpte en LG mobil hos Telenor for noen dager siden. Men jeg er ikke fornøyd med den og ringte telenor for å spørre om angreretten. Da svarte dem at så lenge jeg har brukt den kan jeg ikke sende den tilbake. Jeg spurte om hvordan kan jeg vite om jeg blr fornøyd med den uten å ha brukt den?

Noen som vet reglene på dette? Har Telenor egne regler?

Skrevet

Sjekk forbrukerrådets nettsider, der finner du helt sikkert noe om dette. Sto noe på dinside.no, amobil.no eller mobilen.no for en tid tilbake også. Du får bare søke litt, så finner du nok noe,

Skrevet

-Tror angrerettloven kun gjelder ved kjøp utenom fast utsalgssted. F.eks. nettkjøp.

http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html#11

Det står noe om begrensning i angreretten her:

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

B) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...