Gjest firepile Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Jeg forsvarer ikke Krekar, men jeg forsvarer at vi bor i et land som tar vare på rettsstaten og menneskerettighetene. Heldigvis, at vi gjør det. Og det samme gjelder jo uansett hvilket menneske det dreier seg om. Hadde du hisset deg like mye opp over denne saken hvis Krekar var en hvit nazi fra USA? Svaret på det siste: Ja! Tilbake til Krekar, så lenge mannen er en TRUSSEL mot riket er det soleklart man har rett til å foreta adekvate tiltak for å beskytte seg. 0 Siter
Colette Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Svaret på det siste: Ja! Tilbake til Krekar, så lenge mannen er en TRUSSEL mot riket er det soleklart man har rett til å foreta adekvate tiltak for å beskytte seg. Tror du at myndighetene våre ikke gidder å gjøre noe da? Tror du det er viljen det står på? Jeg tror Jonas Gahr Støre har mer kompetanse/kunnskaper på dette området enn noen av oss. Jeg er så usigelig trøtt av disse kjepphestene til Frp, og all klagingen/sytingen og jamringen fra dette partiets velgere. 0 Siter
Gjest lovinda lace Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Sosialist-krapyl elsker muslimer, vet du. Ja, har innsett det: 0 Siter
....AV Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Svaret på det siste: Ja! Tilbake til Krekar, så lenge mannen er en TRUSSEL mot riket er det soleklart man har rett til å foreta adekvate tiltak for å beskytte seg. Siden det er så soleklart, kan du kanskje vise til den korrekte lovparagrafen som tillater fengsling av Krekar? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Tror du at myndighetene våre ikke gidder å gjøre noe da? Tror du det er viljen det står på? Jeg tror Jonas Gahr Støre har mer kompetanse/kunnskaper på dette området enn noen av oss. Jeg er så usigelig trøtt av disse kjepphestene til Frp, og all klagingen/sytingen og jamringen fra dette partiets velgere. Undertegnede har aldri stemt Frp, bare så det er klart. 0 Siter
Colette Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Undertegnede har aldri stemt Frp, bare så det er klart. Da bare argumenterer du som en Frp-er da. Og snakker i tillegg så respektfullt om "sosialist-krapyl". Kanskje jeg er en Frp-er som argumenterer som en sosialist? Ingen vet:-) 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Siden det er så soleklart, kan du kanskje vise til den korrekte lovparagrafen som tillater fengsling av Krekar? Straffelovens §39. Ellers _kunne_ Utlendingsloven vært brukt, hvis politikerne hadde hatt litt vett. http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=38608 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Da bare argumenterer du som en Frp-er da. Og snakker i tillegg så respektfullt om "sosialist-krapyl". Kanskje jeg er en Frp-er som argumenterer som en sosialist? Ingen vet:-) Det går faktisk ann å tenke selv, og ikke slavisk følge "ditt eget" partis partiprogram. 0 Siter
Colette Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Det går faktisk ann å tenke selv, og ikke slavisk følge "ditt eget" partis partiprogram. Det er klart. Men det er jo bare Frp-velgere som er tøffe, sterke, selvstendige og modige ifg. Siv Jensen:-) Så forvent ikke all verden av oss andre stakkarer da.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Høyesterett har avgjort at mulla Krekar er en trussel mot rikets sikkerhet. Hvis ikke det er nok, får man kjøre en egen sak. (Bare noen dager etter at Høyesterett fastslo at mulla Krekar er en fare for rikets sikkerhet og derfor skal sendes ut av landet, kom mullaen med trusler mot Norge til det kurdiskspråklige nettstedet Awane i følge NRK). Hadde du lagt deg like mye i selen for å forsvare en nazi fra USA? ''Høyesterett har avgjort at mulla Krekar er en trussel mot rikets sikkerhet. Hvis ikke det er nok, får man kjøre en egen sak. (Bare noen dager etter at Høyesterett fastslo at mulla Krekar er en fare for rikets sikkerhet og derfor skal sendes ut av landet, kom mullaen med trusler mot Norge til det kurdiskspråklige nettstedet Awane i følge NRK).'' Jeg er ikke ekspert på lover og regler, så jeg forholder meg til det jeg har hørt, og det er at Norge følger lovene på dette området. Som det siviliserte landet vi er, så hadde noe annet vært utenkelig... ''Hadde du lagt deg like mye i selen for å forsvare en nazi fra USA?'' Hvor har du det fra at jeg forsvarer Krekar? Jeg vil ha ham ut av landet like mye som du vil det! Hadde en nazi fra USA fått dødsstraff der borte om han kom hjem, så hadde jeg selvsagt forstått att Norge ikke kunne sende ham hjem! Dette handler ikke om følelser, men om realiteter. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Høyesterett har avgjort at mulla Krekar er en trussel mot rikets sikkerhet. Hvis ikke det er nok, får man kjøre en egen sak. Legg spesielt merke til ordet "TRUSSEL". Har man ikke rett til å beskytte seg? Jeg aner ikke, men forholder meg til det jeg har hørt ang problemet med å sende ham tilbake til hjemlandet. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Straffelovens §39. Ellers _kunne_ Utlendingsloven vært brukt, hvis politikerne hadde hatt litt vett. http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=38608 Dette er en interessant lov, og jeg skulle gjerne visst hvilke begrunnelser som ligger til grunn for at ikke alle partiene er enige i å gjennomføre dette? Jeg tenker det ligger grunner bak det at loven ble nedstemt? 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Selvsagt ønsker jeg ikke det! Det hadde vært flott om man kunne være trygg på at Krekar ikke fikk dødsstraff, men fengsel, i sitt opprinnelige hjemland. Da kunne vi sendt ham ut av Norge uten å bryte menneskerettighetene. Dessverre er ikke virkeligheten så enkel som enkelte vil ha det til... Hvorfor skal han ikke få dødsstraff? Han er jo ansvarlig for mange drap, så hvorfor skulle han ikke få dødsstraff? Hvorfor skal han få bo i trygge Norge, mens dødssyke små barn skal de på død og liv sende ut av landet, og en mor må reise fra Norge, men barna får bli....? Det er jo flere eksempler i nyhetene som viser at de sender hjem både den ene og den andre, men mullaen kan de ikke røre....Nei, de er nok redde for å bli stemplet som rasister, som noen skrev. Og ja, jeg stemte stolt på frp. I min kommune så stemte flest på frp. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Hvorfor skal han ikke få dødsstraff? Han er jo ansvarlig for mange drap, så hvorfor skulle han ikke få dødsstraff? Hvorfor skal han få bo i trygge Norge, mens dødssyke små barn skal de på død og liv sende ut av landet, og en mor må reise fra Norge, men barna får bli....? Det er jo flere eksempler i nyhetene som viser at de sender hjem både den ene og den andre, men mullaen kan de ikke røre....Nei, de er nok redde for å bli stemplet som rasister, som noen skrev. Og ja, jeg stemte stolt på frp. I min kommune så stemte flest på frp. Fordi dødsstraff er drap satt i system, noe siviliserte land selvsagt ikke bedriver. 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Fordi dødsstraff er drap satt i system, noe siviliserte land selvsagt ikke bedriver. Ja, er klar over det. Men tror du ikke at mullaen har kontakter som kan gjøre det slik at Norge tror at han får dødsstraff hvis han blir sendt ut? han er en luring, og har en advokat som kunne solgt sand i sahara. Det dødsyke barnet som tvangsendes ut av landet får jo også dødsstraff. Barnet burde hatt samme advokat som mullaen.... 0 Siter
....AV Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Dette er en interessant lov, og jeg skulle gjerne visst hvilke begrunnelser som ligger til grunn for at ikke alle partiene er enige i å gjennomføre dette? Jeg tenker det ligger grunner bak det at loven ble nedstemt? Blandt annet FNs resolusjon om bekjempelse av terrorisme. http://www.stortinget.no/Global/pdf/Innstillinger/Odelstinget/2007-2008/inno-200708-041.pdf 0 Siter
....AV Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Straffelovens §39. Ellers _kunne_ Utlendingsloven vært brukt, hvis politikerne hadde hatt litt vett. http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=38608 Straffelovens §39 kan ikke brukes til dette. Hvis den hadde kunnet brukes hadde det vel ikke vært nødvendig å fremme forslaget om en egen lov? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Ja, er klar over det. Men tror du ikke at mullaen har kontakter som kan gjøre det slik at Norge tror at han får dødsstraff hvis han blir sendt ut? han er en luring, og har en advokat som kunne solgt sand i sahara. Det dødsyke barnet som tvangsendes ut av landet får jo også dødsstraff. Barnet burde hatt samme advokat som mullaen.... Asylpolitikken er urettferdig, og det er helt klart folk som burde fått bli i Norge - og folk som burde blitt sendt ut igjen. Krekar-saken og asylsøkerbarn som blir sendt hjem igjen er to adskilte saker uten sammenheng med hverandre. Krekar er sikkert en luring, men jeg har såpass tillit til at de som jobber med saken sjekker dette såpass nøye at de ikke blir lurt av ham 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Blandt annet FNs resolusjon om bekjempelse av terrorisme. http://www.stortinget.no/Global/pdf/Innstillinger/Odelstinget/2007-2008/inno-200708-041.pdf Takk:) Jeg regna nesten med at det ikke var fullt så enkelt 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Jeg blir ganske oppgitt over slik enkel tankegang... Norge bryter internasjonale lover de har forpliktet seg til å holde dersom de sender ham ut av landet. For en tid tilbake gikk Gahr-Støre ut og forklarte at man ønsker Krekar ut av landet snarest mulig, men at man ikke kan bryte menneskerettighetene. Parti som f.eks. FRP (også andre?) bruker Krekarsaken for hva den er verdt... Hadde FRP fått styre Norge alene, så hadde heller ikke de kunnet sende Krekar ut av landet - selv om de later som så er tilfellet. Jeg signerer her jeg:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.