Gå til innhold

Går det vanlig forkjølelse nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det vanlig forkjølelse nå, i tillegg til svineinfluensaen?

Jeg fikk ganske vondt i halsen lørdag. Det varte et par dager, så ble jeg innmari tett i nesa og hodet og hoster litt, føler meg slapp og pjusk men har ikke hatt feber. Mannen hadde for øvrig det samme tirsdag-lørdag, i tillegg til min mor. Ingen av dem har hatt feber eller følt seg veldig syke.

Men jeg skulle ha vært mye sykere hvis jeg hadde hatt svineinfluensaen, ikke sant? Med (høy) feber og verking i ledd?

Hvis jeg ikke blir mye dårligere kan jeg gå på jobb i morra vel? (Har hatt et par avspaseringsdager nå). Er ikke i noen risikogruppe for å bli syk. Mannen tar mye offentlig kommunikasjon og sier at det snufses og harkes mye nå, men alle kan vel ikke ha influensaen?

Skrevet

Det pleier jo å være forkjølelsesrunder med jevne mellomrom, bl.a om høsten når det begynner å bli kjørligere i lufta. Tror nok ikke forkjølelsesvirusenehartatt ferie selv om det går svineinfluensa. I følge det jeg har lest om svineinfluensa skal man raskt få feber over 38 grader +++ og så lenge feberen mangler synes jeg man kan antaat det er en alminnelig forkjølelse...

Deter min mening. Sikkert ikke alle som er enige i det heller.

Skrevet

Spørsmålet er meningsløst uten å angi sted.

Et eller annet sted i Norge går det alltid forkjølelse.

Siden du ikke angir sted, formoder jeg at du bor i Oslo.

Skrevet

Det er i alle fall noe som går i Oslo. Både jeg og mannen min har blitt forkjølet, og på jobben til mannen er det en hel haug som er syke.

Det du har høres ikke ut som svineinfluensa, nei. Du hadde nok vært mye sykere allerede hvis så var tilfelle.

Dra på jobb, du! :)

Gjest majas mamma
Skrevet

Det er nok noe som går, ja. Jeg er nesten aldri syk, mern denne gangen fikk jeg vondt i halsen i flere dager, før det tettet seg i bihulene og senere med litt surkling i brystet.

jeg er -nesten- bra nå, etter tre uker. Uka etter ble mannen syk, men ikke så ille som meg. Ikke feber hos noen av oss. Og vi har vært på jobb begge to.

Skrevet

Spørsmålet er meningsløst uten å angi sted.

Et eller annet sted i Norge går det alltid forkjølelse.

Siden du ikke angir sted, formoder jeg at du bor i Oslo.

''Siden du ikke angir sted, formoder jeg at du bor i Oslo.''

Hehe, det samme tenkte jeg ;)

Skrevet

Jeg ble helt plutselig kraftig forkjølet torsdag for snart 2 uker siden, og det varte i 3 døgn. Vondt i halsen, slapp og pjusk i kroppen.

Gjest mikkelina
Skrevet

Aldri hørt at forkjølelse er noe som "går" ... Kan godt bli forkjøla om jeg har på meg for lite klær en dag f.eks.

Skrevet

Går det ikke alltid forkjølelse, da? Det er jo en sykdom som ddukker opp hele tiden,z

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...