Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Mer om orddelingsfeil på plakater i Kristiansand: http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article700900.ece Bildet nederst i artikkelen er det verste jeg har sett når det gjelder orddelingsfeil! 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 LOL "Tunfisk biter i vann" er også bra. Eller "Ananas ringer" (hallo?) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 LOL "Tunfisk biter i vann" er også bra. Eller "Ananas ringer" (hallo?) Ananas ringer - kjempebra!!!! Sitter her i sofaen og hikster :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Jeg så også en fin plakat i helga: FÅR I KÅL KJØTT OG LAMME LÅR. Nydelig. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Jeg så også en fin plakat i helga: FÅR I KÅL KJØTT OG LAMME LÅR. Nydelig. Huff og huff.... Men SER ikke de som skriver dette at det blir feil, eller driter de bare i det tro? 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Huff og huff.... Men SER ikke de som skriver dette at det blir feil, eller driter de bare i det tro? Jeg tror ikke de ser det. 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ her er det mange eksempler 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Jeg tror ikke de ser det. Nei, ikke jeg heller. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Jeg tror ikke de ser det. Nei, du har nok rett i det. En litt annen ting - jeg satt med tiåringen i går og så over leksene hans i norsk. Han hadde svart på ca ti spørsmål, og i nesten alle setningene hadde han brukt ordet "ordene". I ett av svarene hadde han skrevet "orene". Da jeg pekte på ordet og spurte hvordan en staver det, ble han helt forfjamset først, og skjønte ikke hva jeg mente. Poenget mitt er at han egentlig kunne skrive det riktig, men så skrev han det en gang feil (slurvefeil), men da han leste det, oppdaget han ikke feilen - han "leste" det på en riktig måte. Jeg tror en kan bli blind og overse feil, fordi en oppfatter hva som er korrekt, selv om det ikke er skrevet korrekt. Og som jeg sa i den forrige tråden, så har jeg sett flere av disse skiltene selv, uten å reagere. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ her er det mange eksempler Hahaha! Sukker biter og skitten tøykurv! *Ler fortsatt* 0 Siter
morsan Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Nei, du har nok rett i det. En litt annen ting - jeg satt med tiåringen i går og så over leksene hans i norsk. Han hadde svart på ca ti spørsmål, og i nesten alle setningene hadde han brukt ordet "ordene". I ett av svarene hadde han skrevet "orene". Da jeg pekte på ordet og spurte hvordan en staver det, ble han helt forfjamset først, og skjønte ikke hva jeg mente. Poenget mitt er at han egentlig kunne skrive det riktig, men så skrev han det en gang feil (slurvefeil), men da han leste det, oppdaget han ikke feilen - han "leste" det på en riktig måte. Jeg tror en kan bli blind og overse feil, fordi en oppfatter hva som er korrekt, selv om det ikke er skrevet korrekt. Og som jeg sa i den forrige tråden, så har jeg sett flere av disse skiltene selv, uten å reagere. Ja, helt klart. Man korrigerer en del feil når man leser - det skjer med oss alle. Og noen ganger "korrigerer" man helt feil. Vi har vel alle opplevd å ha lest et ord noen ganger og stusset over at det står akkurat xx, og så leser vi mer nøye og ser at det står yy. En ikke selvopplevd historie om dette: Hørte en fortalte at han lurte på hva slags produkt heste-skåjs var. Han hadde sett annonse om tilbud på hesteskois....;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ her er det mange eksempler Nå ble det lattertårer i sofaen!!!! Frank furter Stein dumper Skift leder LOL 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Ja, helt klart. Man korrigerer en del feil når man leser - det skjer med oss alle. Og noen ganger "korrigerer" man helt feil. Vi har vel alle opplevd å ha lest et ord noen ganger og stusset over at det står akkurat xx, og så leser vi mer nøye og ser at det står yy. En ikke selvopplevd historie om dette: Hørte en fortalte at han lurte på hva slags produkt heste-skåjs var. Han hadde sett annonse om tilbud på hesteskois....;-) Det med fenomenet "hesteskois" har jeg opplevd flere ganger, men kommer ikke på eksempler. Helt merkelig når en ikke får taket på ordet og forstår meningen med det. Kom forresten på en episode fra en diktat på barneskolen: Læreren leste opp setningen "De var ivrige til å lese bøker" Jeg forstod "ivrige" som "i vrie" - altså at de hadde trøbbel med å lese bøker - og skrev setningen slik: "De var i vrie med å lese bøker" - og jeg husker jeg ble så overrasket og skuffet over å få feil på dette! 0 Siter
Gjest svava Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 Miraklenes tid er ikke forbi. *lol* 0 Siter
Gjest hypoen Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Ananas ringer - kjempebra!!!! Sitter her i sofaen og hikster :-) Tatt litt ut av sammenhengen......Vet om en dyrebutikk som heter : " Alt for dyr " Noen som handler der skal tro ?? : ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 17. september 2009 Skrevet 17. september 2009 Tatt litt ut av sammenhengen......Vet om en dyrebutikk som heter : " Alt for dyr " Noen som handler der skal tro ?? : ) He he :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.