Gjest honnicorn Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Jeg synes FRP har endel gode enkeltsaker, og det er fint å også ha et slikt parti på Stortinget. Grunnen til at jeg aldri ville stemt på dem, er at jeg tror politikken deres vil påvirke oss mye mer negativt enn vi tror. FRP vil gi store skattelettelser og andre økonomiske lettelser. Selvsagt høres det topp ut, isolert sett. Problemet er jo at de må få pengene fra andre steder og hvor de skal ta disse pengene fra, er meg en gåte... Jeg ser ikke for meg at det er særlig smart å overforbruke oljeformuen f.eks. Det vil bare blir flere og flere pensjonister i Norge. Dette blir selvsagt dyrt for staten, så det er godt vi har penger i bakhånd også til fremtidige generasjoner. Jeg skal ikke skryte på meg å ha veldig god økonomisk peiling, men jeg vil tro at dersom man får store skattelettelser, så må lønnsveksten reduseres for å unngå inflasjon(?). Summa summarum sitter lønnstakerne igjen med den samme lønna uansett? I tillegg har man kanskje økt takstene på helsetjenester for å få inn pengene som lavere skatt fjerner? Dette vil da gå ut over de svakeste i samfunnet og vi vil kanskje få større klasseskille? Det eneste partiet på Stortinget som ikke stemte for at norsk tegnspråk skulle bli et av de offisielle språkene i Norge, var FRP. At norsk tegnspråk blir godkjent som offisielt språk er et stort løft for norske døve, et løft som motvirker diskriminering fordi man har et annet førstespråk (og har problemer med å tilegne seg landets hovedmål). FRP ønsker mye mindre penger tik kulturelle formål, noe jeg mener er negativt - både for befolkningen generelt og for døves muligheter for kulturelle opplevelser (sikkert negativt også for andre minoritetsgrupper). Billigere rusmidler og lengre åpningstider på utestedene virker jo kjekt, også det isolert sett. Tenker man litt lengre enn til sin egen nese, så skjønner man at dette vil kunne bidra til mer kriminalitet. FRP ønsker mer til piolitiet. Veldig bra! Jeg er allikevel stygt redd for at vi ikke vil merke noe til økt politiberedskap siden denne beredskapen må settes inn pga FRP-politikken (billigere rusmidler, åpningstidene på utesteder etc.). Konklusjonen må bli at jeg ikke forstår at enkelte ikke evner å se helhetlig på samfunnsspørsmål. Isolert sett virker saker og ting så bra, men man må se at alt som skjer i samfunnet påvirker også andre saker. Dessuten ønsker jeg ikke et kaldere samfunn der folk først og fremst tenker på seg selv og sitt, men et samfunn der man forsøker å ivareta alles interesser til beste for fellesskapet. Som før sagt, jeg tror FRP har en misjon på Stortinget- men de bør nytes i mindre doser Takk for saklig innlegg! Setter pris på det. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Takk for saklig innlegg! Setter pris på det. Jeg prøver så godt jeg kan å være saklig iallefall, så jeg er glad du synes jeg klarte det greit 0 Siter
Colette Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 I tillegg til alle de politiske momentene som er nevnt her, så vil jeg gjerne forklare hvorfor jeg generelt er irritert på /ikke liker Frp-velgere. Frp står for en klage- og sytekultur, som er preget av egoisme og et mennesksyn jeg ikke kan tolerere. Partiet har mange usympatiske politikere, hvor selve ledelsen står i spissen. Frp forteller folk at de bør være misfronøyde og klage - selv over ting som folk ikke har tenkt på selv. De er et "misnøyeparti". Hele partiet framstår som negativt og gledesløst, og det preger også dets velgere. Jeg er rett og slett fryktelig lei av folk som ikke evner å se alle godene vi har i Norge og hvor godt vi har det. Dette irriterer meg grenseløst. 0 Siter
morsan Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Hehe ok men sorry det blir for useriøst for meg å kommentere helt latterlige påstander som det. Jeg bruker ikke ord som "taper" i mitt vokabulær. ''Jeg bruker ikke ord som "taper" i mitt vokabulær.'' Selv ikke når du tenker på de aller mest imbesile innleggene her på dol? ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Så du kaller dem som ikke stemmer Frp for "vanlige" folk. Da er det jammen mange "uvanlige" folk her i landet! Har du fått med deg hvor mange som stemmer Frp? Jeg kan ikke annet enn å flire av slike kommentarer. Det understreker bare det som er grunnen til at jeg lagte dette innlegget..... ''Så du kaller dem som ikke stemmer Frp for "vanlige" folk'' Folk flest, dvs ca 73%, stemmer ikke Frp. 0 Siter
morsan Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Frp har dessverre ikke forkynt den frie liberalismen siden Dolkesjø i 1994. På hvilken side er det det står at Nord-Norge skal legges ned? Dolkesjø ? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Dolkesjø ? Rette ordet, det ;-) *hehe* 0 Siter
laban Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 ''Jeg bruker ikke ord som "taper" i mitt vokabulær.'' Selv ikke når du tenker på de aller mest imbesile innleggene her på dol? ;-) Jeg strekker meg iblant til å tenke "ressurssvak" :-)) 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 I tillegg til alle de politiske momentene som er nevnt her, så vil jeg gjerne forklare hvorfor jeg generelt er irritert på /ikke liker Frp-velgere. Frp står for en klage- og sytekultur, som er preget av egoisme og et mennesksyn jeg ikke kan tolerere. Partiet har mange usympatiske politikere, hvor selve ledelsen står i spissen. Frp forteller folk at de bør være misfronøyde og klage - selv over ting som folk ikke har tenkt på selv. De er et "misnøyeparti". Hele partiet framstår som negativt og gledesløst, og det preger også dets velgere. Jeg er rett og slett fryktelig lei av folk som ikke evner å se alle godene vi har i Norge og hvor godt vi har det. Dette irriterer meg grenseløst. Flott at du er ærlig. Du liker ikke folk som stemmer frp bl.a. pga syting. Jeg er glad at jeg ikke er så fordømmende som deg. Jeg liker alle slags folk, jeg! (og hvem sa at frp velgere ikke respekterte andre meninger og mennesker.....?) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 ''Jeg bruker ikke ord som "taper" i mitt vokabulær.'' Selv ikke når du tenker på de aller mest imbesile innleggene her på dol? ;-) Jeg har kanskje ett unntak noe vedkommende er skyld i selv;-) Men i utgangspunktet synes jeg ordet "taper" er et forferdelig stygt og nedverdigene ord, med mindre det er snakk om en taper i en konkurranse, noe som blir naturligvis blir noe helt annet. 0 Siter
Colette Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Flott at du er ærlig. Du liker ikke folk som stemmer frp bl.a. pga syting. Jeg er glad at jeg ikke er så fordømmende som deg. Jeg liker alle slags folk, jeg! (og hvem sa at frp velgere ikke respekterte andre meninger og mennesker.....?) De menneskene jeg kjenner som stemmer Frp er ikke de mest sympatiske jeg kjenner. Fellesnevneren er ofte rusproblemer - trygd i en eller annen form - fremmedfrykt/hat - liten toleranse for andres synspunkter. Disse menneskene gjør stort sett ikke noe annet enn å klage, og er aggressive i sin framtoning. De tenker/sier at alle vi som ikke mener det samme som dem, er idioter. Det er dessverre min erfaring gjennom mange år. I Tabloid i går kom det fram at Høyres og Frps stortingsgrupper ikke liker hverandre, og at ikke engang Erna og Siv liker hverandre. Høyres store skrekk er å se f.eks. Per Sandberg i en ministerpost, og den har jeg stor forståelse for:-) 0 Siter
....AV Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Flott at du er ærlig. Du liker ikke folk som stemmer frp bl.a. pga syting. Jeg er glad at jeg ikke er så fordømmende som deg. Jeg liker alle slags folk, jeg! (og hvem sa at frp velgere ikke respekterte andre meninger og mennesker.....?) Jeg liker også alle slags folk, men ikke alle folk. Colette sa hvorfor hun _generelt_ ikke liker FrP-velgere, jeg antar at hun kan like Frp-velgere som ikke oppfører seg på den måten. Man kan selvfølgelig moralisere over slike generaliseringer, men det gjøres jo forholdsvis ofte, da. Selv kjenner jeg ikke så mange personlig som stemmer Frp. De jeg kjenner liker jeg, men den delen av dem som gjør at de stemmer Frp har jeg problemer med å forholde meg til, så vi pleier å unngå å diskutere det når vi er sammen. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Dolkesjø ? http://no.wikipedia.org/wiki/Fremskrittspartiets_Ungdom#.22Dolkesj.C3.B8.22_og_nedleggelse_av_FpU 0 Siter
Colette Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Jeg liker også alle slags folk, men ikke alle folk. Colette sa hvorfor hun _generelt_ ikke liker FrP-velgere, jeg antar at hun kan like Frp-velgere som ikke oppfører seg på den måten. Man kan selvfølgelig moralisere over slike generaliseringer, men det gjøres jo forholdsvis ofte, da. Selv kjenner jeg ikke så mange personlig som stemmer Frp. De jeg kjenner liker jeg, men den delen av dem som gjør at de stemmer Frp har jeg problemer med å forholde meg til, så vi pleier å unngå å diskutere det når vi er sammen. ''Jeg liker også alle slags folk, men ikke alle folk. Colette sa hvorfor hun _generelt_ ikke liker FrP-velgere, jeg antar at hun kan like Frp-velgere som ikke oppfører seg på den måten'' Selvfølgelig. Dette er en generell betraktning fra min side, og de Frp-velgerne som ikke oppfører seg slik har jeg enten ikke møtt, eller de sier ikke at de stemmer Frp. 0 Siter
Gjest honnicorn Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 De menneskene jeg kjenner som stemmer Frp er ikke de mest sympatiske jeg kjenner. Fellesnevneren er ofte rusproblemer - trygd i en eller annen form - fremmedfrykt/hat - liten toleranse for andres synspunkter. Disse menneskene gjør stort sett ikke noe annet enn å klage, og er aggressive i sin framtoning. De tenker/sier at alle vi som ikke mener det samme som dem, er idioter. Det er dessverre min erfaring gjennom mange år. I Tabloid i går kom det fram at Høyres og Frps stortingsgrupper ikke liker hverandre, og at ikke engang Erna og Siv liker hverandre. Høyres store skrekk er å se f.eks. Per Sandberg i en ministerpost, og den har jeg stor forståelse for:-) Men da må jo du være en frp-velger i bunn og grunn? Du sier at: frp velgere har "liten toleranse for andres synspunkter", og "at alle vi som ikke mener det samme som dem er idioter". For jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, og alle de jeg kjenner som stemmer frp, er på ingen måte slik. Men du, derimot, sier jo at du ikke liker enkelte frp velgere.....fordi....? Da har jo du liten toleranse for andres synspunkter? eller....? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Men da må jo du være en frp-velger i bunn og grunn? Du sier at: frp velgere har "liten toleranse for andres synspunkter", og "at alle vi som ikke mener det samme som dem er idioter". For jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, og alle de jeg kjenner som stemmer frp, er på ingen måte slik. Men du, derimot, sier jo at du ikke liker enkelte frp velgere.....fordi....? Da har jo du liten toleranse for andres synspunkter? eller....? Godt poeng! 0 Siter
Colette Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Men da må jo du være en frp-velger i bunn og grunn? Du sier at: frp velgere har "liten toleranse for andres synspunkter", og "at alle vi som ikke mener det samme som dem er idioter". For jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, og alle de jeg kjenner som stemmer frp, er på ingen måte slik. Men du, derimot, sier jo at du ikke liker enkelte frp velgere.....fordi....? Da har jo du liten toleranse for andres synspunkter? eller....? For en merkelig teori.....Jeg snakker egentlig om mye mer enn "liten toleranse". Jeg snakker om aggressive kranglefanter som kun tenker i firkant og ut fra prinsipper, for å si det rett ut. Jeg tror de fleste skjønner hvilken mennesketype jeg snakker om. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 For en merkelig teori.....Jeg snakker egentlig om mye mer enn "liten toleranse". Jeg snakker om aggressive kranglefanter som kun tenker i firkant og ut fra prinsipper, for å si det rett ut. Jeg tror de fleste skjønner hvilken mennesketype jeg snakker om. Jeg må innrømme at det du beskriver i innleggene dine, er faktisk akkurat slik jeg oppdatter deg, i denne tråden og en annen tråd som også handlet om politikk. Så tydeligvis forskjell på oppfatningen til folk:) 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 ''Jeg liker også alle slags folk, men ikke alle folk. Colette sa hvorfor hun _generelt_ ikke liker FrP-velgere, jeg antar at hun kan like Frp-velgere som ikke oppfører seg på den måten'' Selvfølgelig. Dette er en generell betraktning fra min side, og de Frp-velgerne som ikke oppfører seg slik har jeg enten ikke møtt, eller de sier ikke at de stemmer Frp. Kanskje det er en spesiell type folk som liker å "skryte" av hva de stemmer? 0 Siter
Colette Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Jeg må innrømme at det du beskriver i innleggene dine, er faktisk akkurat slik jeg oppdatter deg, i denne tråden og en annen tråd som også handlet om politikk. Så tydeligvis forskjell på oppfatningen til folk:) Ja, tydeligvis:-) Jeg gjør som Frp skryter av at de gjør: Sier høyt det mange tenker :-) Men kanskje Frp- velgerne framstår annerledes i mitt miljø enn i ditt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.