Gå til innhold

FRP

Gjest honnicorn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du er en typisk SVer tydeligvis....Du får slå følge med Erik Solheim når han drar rundt i verdens u-land på signingsferdene sine.

Solheim er i hvertfall flink til å stikke seg selv i armen.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

12

• Mary Poppins

8

• løvinne71

5

• mariaflyfly

4

Skrevet

Fordi FrP står for en usolidarisk og kortsiktig politikk. Når jeg leser partiprogrammet deres, fatter jeg ikke at oppegående mennesker kan finne på å stemme på denne gjengen. Virkelig ikke.

Ergo trekker jeg konklusjonen om at FrP-velgere er for lettvinte løsninger som gagner dem selv best, uten tanke for resten av samfunnet eller verden for øvrig.

De jeg kjenner som stemmer på partiet, lever opp til mine fordommer. Ingen av dem er noe rakettforsker-materiale, for og si det sånn.

Skrevet

Jeg har lurt litt på det motsatte: hva er det som får Frp's leder til å kalle sine velgere som de eneste som tenker selvstendig? En meget arrogant holdning. Jeg klarer da å tenke selvstendig om jeg ikke stemmer på Frp.

Det har slått meg også i forbindelse og etter dette valget hvor sutrete Frp's talsmenn er. Ikke en gang har jeg hørt: vi fikk ikke flere stemmer pga at flere ikke ønsket å stemme på oss. Nei, da: forklaringen ligger hos andre partier og velgere som ikke tenker "selvstendig" og dermed stemmer på andre partier.

Dette med at Frp får mye negativ omtale, legger de opp til selv. En del av gamet, det. Først sprenger man en politisk bombe, når så reaksjonene kommer, så er responsen "buhu....alle er så slemme med oss".

''Dette med at Frp får mye negativ omtale, legger de opp til selv. En del av gamet, det. Først sprenger man en politisk bombe, når så reaksjonene kommer, så er responsen "buhu....alle er så slemme med oss".''

Helt enig. Martyrrollen er jævlig ukledelig.

Skrevet

Kanskje det er en spesiell type folk som liker å "skryte" av hva de stemmer?

Ja, er det det? Jeg vet stort sett bare hvem som stemmer Frp rundt meg. Ikke minst fordi de bare må diskutere innvandrere og hvor forferdelige (gærninger, tullinger) de er, hver gang vi prater litt. Enten en sitter på i en drosje, en har noen til å utføre arbeid for seg, eller i lunsjpausen. Det bare MÅ ut. Og jeg er faktisk ganske trøtt av å bli invadert av slike meninger i sammenhenger det ikke burde være nødvendig.

Skrevet

Ja, prompehumor er alltid morsomt. Hvis man går i barnehagen.

Skrevet

Ja, prompehumor er alltid morsomt. Hvis man går i barnehagen.

Eller om man jobber i det Amerikanske forsvaret...

Skrevet

Ja, tydeligvis:-) Jeg gjør som Frp skryter av at de gjør: Sier høyt det mange tenker :-) Men kanskje Frp- velgerne framstår annerledes i mitt miljø enn i ditt?

Selv om det kanskje kan virke sånn, så stemte jeg faktisk ikke FRP, men jeg stemte blått :-)

Jeg kjenner svært mange som stemmer FRP, og kjenner ikke igjen din beskrivelse av en typisk FRP velger. Tvert imot anser jeg de _jeg kjenner_ som stemmer FRP, som oppegående og opplyste mennesker, som jeg absolutt har respekt for. Jeg tviler ikke på at det finnes rusmisbrukere osv som også stemmer FRP, men jeg ser ikke på det som noe negativt, noe må jo de stemme også.

Når det er sagt, så er jeg egentlig imot å generalisere hvordan en FRP velger, eller f.eks en SV velger er. "Jeg kjenner" teorien blir litt søkt for min del, da de aller fleste kjenner ikke tusenvis av mennesker fra forskjellige miljøer til at en slik teori kan holde.

Min mening :-)

Skrevet

Selv om det kanskje kan virke sånn, så stemte jeg faktisk ikke FRP, men jeg stemte blått :-)

Jeg kjenner svært mange som stemmer FRP, og kjenner ikke igjen din beskrivelse av en typisk FRP velger. Tvert imot anser jeg de _jeg kjenner_ som stemmer FRP, som oppegående og opplyste mennesker, som jeg absolutt har respekt for. Jeg tviler ikke på at det finnes rusmisbrukere osv som også stemmer FRP, men jeg ser ikke på det som noe negativt, noe må jo de stemme også.

Når det er sagt, så er jeg egentlig imot å generalisere hvordan en FRP velger, eller f.eks en SV velger er. "Jeg kjenner" teorien blir litt søkt for min del, da de aller fleste kjenner ikke tusenvis av mennesker fra forskjellige miljøer til at en slik teori kan holde.

Min mening :-)

Generaliseringer er alltid ille. Jeg har ikke gjort noe annet enn å opplyse om mine erfaringer. Det er vel godt kjent at Frp har 2 typer velgere. Og her hvor jeg bor - så er kun den delen jeg beskriver representert stort sett. Dette er ikke et blått område av Norge, for å si det sånn:-)

Skrevet

Jeg liker også alle slags folk, men ikke alle folk. Colette sa hvorfor hun _generelt_ ikke liker FrP-velgere, jeg antar at hun kan like Frp-velgere som ikke oppfører seg på den måten.

Man kan selvfølgelig moralisere over slike generaliseringer, men det gjøres jo forholdsvis ofte, da.

Selv kjenner jeg ikke så mange personlig som stemmer Frp. De jeg kjenner liker jeg, men den delen av dem som gjør at de stemmer Frp har jeg problemer med å forholde meg til, så vi pleier å unngå å diskutere det når vi er sammen.

Vet dere virkelig nøyaktig hva folk dere kjenner stemmer på..? Veldig sjelden jeg vet hvilket parti mine bekjente tilhører... Sånn ca. selvsagt har man jo en aning, men ikke nøyaktig.

Skrevet

Fordi FrP står for en usolidarisk og kortsiktig politikk. Når jeg leser partiprogrammet deres, fatter jeg ikke at oppegående mennesker kan finne på å stemme på denne gjengen. Virkelig ikke.

Ergo trekker jeg konklusjonen om at FrP-velgere er for lettvinte løsninger som gagner dem selv best, uten tanke for resten av samfunnet eller verden for øvrig.

De jeg kjenner som stemmer på partiet, lever opp til mine fordommer. Ingen av dem er noe rakettforsker-materiale, for og si det sånn.

Du fikk sagt det, jeg skriver under!

Skulle Frp fått makten i landet ville jeg dessuten blitt arbeidsledig og mange mange barn ville mistet en verdifull hobby.

Skrevet

I tillegg til alle de politiske momentene som er nevnt her, så vil jeg gjerne forklare hvorfor jeg generelt er irritert på /ikke liker Frp-velgere.

Frp står for en klage- og sytekultur, som er preget av egoisme og et mennesksyn jeg ikke kan tolerere. Partiet har mange usympatiske politikere, hvor selve ledelsen står i spissen. Frp forteller folk at de bør være misfronøyde og klage - selv over ting som folk ikke har tenkt på selv. De er et "misnøyeparti". Hele partiet framstår som negativt og gledesløst, og det preger også dets velgere. Jeg er rett og slett fryktelig lei av folk som ikke evner å se alle godene vi har i Norge og hvor godt vi har det.

Dette irriterer meg grenseløst.

Amen. Fint at det er så mange som er flinke til å sette ord på akkurat det jeg mener:o)

Gjest honnicorn
Skrevet

Du fikk sagt det, jeg skriver under!

Skulle Frp fått makten i landet ville jeg dessuten blitt arbeidsledig og mange mange barn ville mistet en verdifull hobby.

Hvordan vet du det?

Jeg har et eksempel som viser hva den nåværende regjering har klart å få til. Dette fikk vi høre da vi kjøpte ny bruktbil i januar. Da kunne selgeren fortelle at til da hadde bilskiltene i Norge blitt produsert i bedrifter som sysselsatte personer som hadde problemer i arbeidslivet, altså attføringsklienter og uføre. Nå hadde regjeringen funnet ut at de kunne spare penger, så nå var hele arbeidsmengden sendt ut av landet, til Sverige. Da kunne altså rike Norge spare litt, mens personer som trengte den plassen for å kunne få jobbe og føle seg verdsatt bl.a., ble tilsidesatt.

Hvordan forsvarer dere dette?

Gjest honnicorn
Skrevet

''Så du kaller dem som ikke stemmer Frp for "vanlige" folk''

Folk flest, dvs ca 73%, stemmer ikke Frp.

614389 personer stemte frp. 949065 stemte ap.

Så det finnes faktisk, i enkelte øyne, over 600000 idioter her i Norge, som ikke er tolerante for andres meninger, og som er late, trygdede, og som klager og syter.

For vi er vel idioter som virkelig stemmer frp, det har jo noen skrevet her. og når noen blir kalt idioter, så kaller jeg det for mobbing.

Skrevet

Vet dere virkelig nøyaktig hva folk dere kjenner stemmer på..? Veldig sjelden jeg vet hvilket parti mine bekjente tilhører... Sånn ca. selvsagt har man jo en aning, men ikke nøyaktig.

Det jeg skulle sagt var:

Jeg kjenner ikke så mange som jeg _vet_ stemmer frp.

Ellers så diskuterer vi ganske ofte politikk med en god del av vennene våre, så derfor er jeg rimelig sikker på at mange av dem ikke stemmer frp.

Skrevet

Så det finnes faktisk, i enkelte øyne, over 600000 idioter her i Norge, som ikke er tolerante for andres meninger, og som er late, trygdede, og som klager og syter.

For vi er vel idioter som virkelig stemmer frp, det har jo noen skrevet her. og når noen blir kalt idioter, så kaller jeg det for mobbing.

Det blir jo i så fall din egen tolkning. Jeg sier som Mariaflyfly lenger ned i tråden: Martyrrollen er jævelig ukledelig.

Gjest FrP, never!
Skrevet

Og ifølge FrP er det da over 900 000 som ikke kan tenke selv... Kaller du det noe annet enn mobbing, da?

Gjest honnicorn
Skrevet

Og ifølge FrP er det da over 900 000 som ikke kan tenke selv... Kaller du det noe annet enn mobbing, da?

Jeg har aldri hørt at Siv Jensen har sagt det, og har hun sagt det; ja da er det jammen usmakelig. Jeg er ikke enig i alt som dreier seg om frp, det har jeg skrevet før.

Skrevet

Hvordan vet du det?

Jeg har et eksempel som viser hva den nåværende regjering har klart å få til. Dette fikk vi høre da vi kjøpte ny bruktbil i januar. Da kunne selgeren fortelle at til da hadde bilskiltene i Norge blitt produsert i bedrifter som sysselsatte personer som hadde problemer i arbeidslivet, altså attføringsklienter og uføre. Nå hadde regjeringen funnet ut at de kunne spare penger, så nå var hele arbeidsmengden sendt ut av landet, til Sverige. Da kunne altså rike Norge spare litt, mens personer som trengte den plassen for å kunne få jobbe og føle seg verdsatt bl.a., ble tilsidesatt.

Hvordan forsvarer dere dette?

Vegvesenet er, som mange andre etater, nødt til å legge de aller fleste oppdrag ut på anbud. Norske attføringsbedrifter har problemer med å slå utenlandske fabrikker på anbud.

Jeg kjenner ikke til detaljene i hvorfor akkurat Vegvesenet er pålagt å legge oppdragene sine ut på anbud, men det er faktisk ikke sosialdemokratene som er mest anbudskåte. I Oslo der jeg bor, som har hatt blått styre i en årrekke, har det vært mange triste saker pga. anbudsreglene.

Mange avgjørelser tas dessuten pga. politiske kompromisser. Man kan ikke trekke ut tilfeldige hendelser, positive eller negative, fra de siste fire årene og påstå at regjeringen har direkte skyld eller ære for dem.

Gjest FrP, never!
Skrevet

Jeg har aldri hørt at Siv Jensen har sagt det, og har hun sagt det; ja da er det jammen usmakelig. Jeg er ikke enig i alt som dreier seg om frp, det har jeg skrevet før.

Hva er det med FrP's politikk som tiltrekker deg, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...