Gå til innhold

FRP

Gjest honnicorn

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Og ifølge FrP er det da over 900 000 som ikke kan tenke selv... Kaller du det noe annet enn mobbing, da?

Hun sa vel ikke at de som ikke stemte frp ikke kunne tenke selv?

Jeg hørte iallefall at hun skrøyt av velgerne og sa de var av de tøffeste velgerne - som turde stemme frp. Og det er jeg jammen enig i - når du ser all hetsen frp-velgere får - spesielt her på DOL. Må jammen si jeg har fått bakoversveis av hvordan noen her inne hetser og rakker ned frp-velgere.

Og bare for å gjøre det klart - jeg stemmer borgerlig - men ikke Frp.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

12

• Mary Poppins

8

• løvinne71

5

• mariaflyfly

4

Gjest honnicorn
Skrevet

Vegvesenet er, som mange andre etater, nødt til å legge de aller fleste oppdrag ut på anbud. Norske attføringsbedrifter har problemer med å slå utenlandske fabrikker på anbud.

Jeg kjenner ikke til detaljene i hvorfor akkurat Vegvesenet er pålagt å legge oppdragene sine ut på anbud, men det er faktisk ikke sosialdemokratene som er mest anbudskåte. I Oslo der jeg bor, som har hatt blått styre i en årrekke, har det vært mange triste saker pga. anbudsreglene.

Mange avgjørelser tas dessuten pga. politiske kompromisser. Man kan ikke trekke ut tilfeldige hendelser, positive eller negative, fra de siste fire årene og påstå at regjeringen har direkte skyld eller ære for dem.

Ok, men en kan TRO at med en frp regjering så går det på trynet? Er det helt greit?

Gjest honnicorn
Skrevet

Hva er det med FrP's politikk som tiltrekker deg, da?

Akkurat nå for tiden så er det veldig aktuelt her vi bor med bomringer. Ap-ordførerne her lokalt stod og smilte og var så stolte fordi nå skulle vi få bomringer. Disse bomringene er ikke noe som vi i nærmiljøet her trenger, da de aktuelle veistrekningene som er med i bompenge-finansieringen ikke berører oss i det hele tatt. De eneste som stemte imot dette opplegget var frp. Vi hadde underskriftskampanjer i hopetall her i distriktet, men det ble avvist av de høyere herrer.

jeg mener at vi betaler så inni granskauen med avgifter ang bilen, at bomringer er ran på høylys dag.

Dette er bare en av tingene som opptar meg akkurat nå.

Har også en svoger som nettopp var i en bilulykke, ble hardt skadet, men tror du ikke at han måtte ligge på gangen på sykehuset? Slike ting irriterer skrekkelig.

Skrevet

Ok, men en kan TRO at med en frp regjering så går det på trynet? Er det helt greit?

Jeg deltar ikke i den diskusjonen, jeg bare forklarte det med bilskiltene.

Enhver avgjørelse angående hvilket parti man skal stemme på, vil ha enkelte elementer av tro og antakelser i seg. Under en valgkamp loves det jo gull og grønne skoger fra alle hold. Man må selv vurdere om saken kanskje har flere sider og hvilke følger de evt. vil få, for en selv og for samfunnet.

Gjest honnicorn
Skrevet

Hva er det med FrP's politikk som tiltrekker deg, da?

Når skoler, gamlehjem, sykehus skriker etter penger, og de pengene angivelig ikke finnes. Mens de finner millioner når det trengs penger til kultur. Det er sånn som irriterer meg med nåværende regjering. At rike Norge har lange sykehuskøer er jo helt sinnsykt.

Skrevet

Hva er så ille i dag siden du synes frp må få styre?

Hva jobber du med?

Hva i Frp-s program tiltrekker deg?

Skrevet

Når skoler, gamlehjem, sykehus skriker etter penger, og de pengene angivelig ikke finnes. Mens de finner millioner når det trengs penger til kultur. Det er sånn som irriterer meg med nåværende regjering. At rike Norge har lange sykehuskøer er jo helt sinnsykt.

Penger løser ikke alle problemer. Det må bl.a. arbeidskraft til også:

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1617569

Gjest honnicorn
Skrevet

Hva er så ille i dag siden du synes frp må få styre?

Hva jobber du med?

Hva i Frp-s program tiltrekker deg?

Har svart "Frp, never" lenger nede i tråden på akkurat det.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Men da må jo du være en frp-velger i bunn og grunn? Du sier at: frp velgere har "liten toleranse for andres synspunkter", og "at alle vi som ikke mener det samme som dem er idioter".

For jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, og alle de jeg kjenner som stemmer frp, er på ingen måte slik. Men du, derimot, sier jo at du ikke liker enkelte frp velgere.....fordi....? Da har jo du liten toleranse for andres synspunkter? eller....?

Skriver under på den!

Gjest lovinda lace
Skrevet

For en merkelig teori.....Jeg snakker egentlig om mye mer enn "liten toleranse". Jeg snakker om aggressive kranglefanter som kun tenker i firkant og ut fra prinsipper, for å si det rett ut. Jeg tror de fleste skjønner hvilken mennesketype jeg snakker om.

Synes faktisk å kjenne igjen den typen i akkurat deg:)

Skrevet

Synes faktisk å kjenne igjen den typen i akkurat deg:)

Jeg har til nå ikke uttalt meg om hvilken type du virker å være, men jeg foreslår at vi holder debatten om Frp, på et saklig og ikke personlig nivå. Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg, og slik vil det nok alltid fortsette å være:-)

Gjest lovinda lace
Skrevet

Jeg har til nå ikke uttalt meg om hvilken type du virker å være, men jeg foreslår at vi holder debatten om Frp, på et saklig og ikke personlig nivå. Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg, og slik vil det nok alltid fortsette å være:-)

Og takk for det:)

Skrevet

Du fikk sagt det, jeg skriver under!

Skulle Frp fått makten i landet ville jeg dessuten blitt arbeidsledig og mange mange barn ville mistet en verdifull hobby.

Så du stemmer etter hva som gagner deg selv altså (hvem vil bli arbeidsledig)? Det er jo helt naturlig. Hvorfor blir da Frp-velgere beskylt for å være egoistiske når de gjør det samme?

Skrevet

Fordi FrP står for en usolidarisk og kortsiktig politikk. Når jeg leser partiprogrammet deres, fatter jeg ikke at oppegående mennesker kan finne på å stemme på denne gjengen. Virkelig ikke.

Ergo trekker jeg konklusjonen om at FrP-velgere er for lettvinte løsninger som gagner dem selv best, uten tanke for resten av samfunnet eller verden for øvrig.

De jeg kjenner som stemmer på partiet, lever opp til mine fordommer. Ingen av dem er noe rakettforsker-materiale, for og si det sånn.

Er dette er typisk Frp'er?

Skrevet

Så du stemmer etter hva som gagner deg selv altså (hvem vil bli arbeidsledig)? Det er jo helt naturlig. Hvorfor blir da Frp-velgere beskylt for å være egoistiske når de gjør det samme?

Heh...Jeg tenker mer på alle de som mister fritidstilbudet sitt og på musikklivet i Norge som ville blitt hardt rammet.

Gjest mikkelina
Skrevet

Fordi FrP står for en usolidarisk og kortsiktig politikk. Når jeg leser partiprogrammet deres, fatter jeg ikke at oppegående mennesker kan finne på å stemme på denne gjengen. Virkelig ikke.

Ergo trekker jeg konklusjonen om at FrP-velgere er for lettvinte løsninger som gagner dem selv best, uten tanke for resten av samfunnet eller verden for øvrig.

De jeg kjenner som stemmer på partiet, lever opp til mine fordommer. Ingen av dem er noe rakettforsker-materiale, for og si det sånn.

*skriver under*

Skrevet

Hehe ok men sorry det blir for useriøst for meg å kommentere helt latterlige påstander som det. Jeg bruker ikke ord som "taper" i mitt vokabulær.

Du kan godt stikke hodet i sanden og si at det ikke finnes tapere i samfunnet. Det er i hvert fall useriøst. Jeg vet godt hva FRP politikk handler om og også hvor stor oppslutning de får.

Skrevet

Jeg kunne likegjerne skrevet dette innlegget selv!

Er fullstendig enig med deg!

Når man ser på valg-statistikkene, så viser disse at Frp er det partiet som har hatt desidert størst fremgang de siste 15-20 årene. Og da snakker vi om STORE marginer i forhold til andre partier.

Med tanke på at Frp alltid har vært et "upopulært" parti, ( og tydeligvis fortsatt er det iflg mange her på DOL,) så kan man jo undres over hva som får stadig flere til å allikevel velge dette partiet, tiltross for den hetsen man tydeligvis risikerer ved å bekjenne seg som Frp velger!?

Der opplagte svaret burde være at dette er fordi stadig flere får øynene opp for at frp faktisk har noe fornuftig å komme med, og / eller at stadig flere er misfornøyd med den nåværende regjeringen, og er åpne for å la nye krefter komme til.

Men neida!!

Selv ikke dette kan frp-motstanderne akseptere!

Når de nå må innse at frp faktisk er blitt et parti å regne med, og at de stadig vinner tilhengere, så forklarer de dette med at det er VELGERNE det er noe galt med, ved å hevde at partiet tiltrekker seg de ressurssvake og "de som ikke vet bedre."!!

Slike påstander virker jo temmelig desperate og patetiske!

Og det passer jo svært dårlig med tanke på at Frp tvert imot har vært kjent for å være de "sterkes" parti, og hoved-argumentene mot politikken deres har nettopp vært at den kan skape større skille mellom "fattig og rik"

Så jeg tror faktisk Siv Jensen har mye rett når hun hevder at Frp har de tøffeste velgerne!

De som stemmer Frp har mest sannsynlig tenkt igjennom sitt standpunkt på forhånd. Og de har bevisst valgt å stemme på dette partiet tiltross for at de risikerer å bli "uglesett" av de som hevder å ha eneretten på "fornuftig" politikk.

Det ville jo vært mye enklere å bare "følge strømmen" og stemme på de partiene som allerede har mest goodwill og

innflytelse blant folket.

Så jeg vil hevde at det er adskillig flere "ugjennomtenkte" stemmer blant de som stemmer "som de alltid har gjort" eller velger det som er "populært, riktig og trygt"

Frp-velgere er folk som tør å tenke nytt, og som tør å stå for sitt valg! Og dette er vel neppe de mest typiske kjennetegnene på folk som anses for å være "dumme" og ressurssvake..

Skrevet

''Jeg liker også alle slags folk, men ikke alle folk. Colette sa hvorfor hun _generelt_ ikke liker FrP-velgere, jeg antar at hun kan like Frp-velgere som ikke oppfører seg på den måten''

Selvfølgelig. Dette er en generell betraktning fra min side, og de Frp-velgerne som ikke oppfører seg slik har jeg enten ikke møtt, eller de sier ikke at de stemmer Frp.

"Selvfølgelig. Dette er en generell betraktning fra min side, og de Frp-velgerne som ikke oppfører seg slik har jeg enten ikke møtt, eller de sier ikke at de stemmer Frp."

Så hvis de hadde sagt at de stemte Frp, så ville du altså ikke likt dem?

Og jeg lurer virkelig på hva du mener med "å oppføre seg slik"

For meg er det fullstendig ukjent at Frp velgere skal kunne kjenntegnes utifra en spesiell oppførsel?

Jeg kjenner flere som stemmer Frp, men forøvrig er ganske forskjellige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...