Gå til innhold

Trekke om møbler rimelig - hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to stoler vi ønsker å trekke om siden kattene har brukt armlenene som klorebrett :-/

Stolene er av samme type som denne:

http://www.mobelringen.no/kolleksjon/produkter/stue/stoler/primo-wrangler-21424/nb

Jeg ringte en videregående skole med møbeltapetsererlinje for å høre om de var interesserte, men de tok ikke imot bestillinger :-(

Er det andre jeg kan kontakte? Bor i Ålesundsområdet om noen vet noe....

Evt hva vil det koste å få en møbeltapetserer til å gjøre jobben? Jeg vil tro stolene var for billige til at det vil lønne seg?

Skrevet

Hvis du søker på møbeltapetserer Ålesund på google så får du opp flere. Ta en ringerunde. :o)

Skrevet

Hvis du søker på møbeltapetserer Ålesund på google så får du opp flere. Ta en ringerunde. :o)

Takk! Prøver det:)

Gjest prøv selv da vel
Skrevet

Vet ingen som trekker om møbler billig . Har selv trukket om stoler og det tar vanvittig lang tid og med dyre stoffer som skal tåle slitasje så skjønner jeg godt at det er dyrt.

Hvis det er stoler uten verdi så ville jeg har prøvd selv og får du det ikke til så kast dem.

I tillegg så er det ofte kurs på friundervisninger rundt om i landet hvor man kan lære dette. Kanskje en ny hobby for deg?

Skrevet

Vet ingen som trekker om møbler billig . Har selv trukket om stoler og det tar vanvittig lang tid og med dyre stoffer som skal tåle slitasje så skjønner jeg godt at det er dyrt.

Hvis det er stoler uten verdi så ville jeg har prøvd selv og får du det ikke til så kast dem.

I tillegg så er det ofte kurs på friundervisninger rundt om i landet hvor man kan lære dette. Kanskje en ny hobby for deg?

Jeg tror ikke jeg tør å trekke om stoler som dette selv. Har gjort det med enklere stoler (kun trekk på sete og rygg f.eks.).

Dessverre har jeg ikke så stor interesse for dette at jeg gidder å lære det skikkelig ;)

Jeg tenker også at det blir så dyrt at det ikke vil lønne seg..., men er verdt et forsøk ;) Fasongen på stolene liker jeg godt, så det er synd å kaste dem også :-(

Skrevet

Kanskje du kan omprogrammere hjernen din til å tenke på de ramponerte armlenene som gode minner fra kattene ;-)

Vår nåværende sofa er faktisk helt fantastisk i så måte - kattene kan klore skikkelig - og ikke en tråd stikker ut etterpå... Dørkarmene, derimot...

Skrevet

Kanskje du kan omprogrammere hjernen din til å tenke på de ramponerte armlenene som gode minner fra kattene ;-)

Vår nåværende sofa er faktisk helt fantastisk i så måte - kattene kan klore skikkelig - og ikke en tråd stikker ut etterpå... Dørkarmene, derimot...

Hehe, godt forslag ;)

Stolene har vært slik lenge, men jeg ser nå at stoffet nesten bokstavelig talt henger i en tynn tråd ;)

Skrevet

Etter to katter og sikkert 20 år som katte(med)eier har jeg egentlig lært at det ikke lønner seg å trekke om. For stolen er jo sikkert like godt å kvesse klørne på, selv om stoffet blir skiftet?

Hilsen en med gammel sofa

Skrevet

Etter to katter og sikkert 20 år som katte(med)eier har jeg egentlig lært at det ikke lønner seg å trekke om. For stolen er jo sikkert like godt å kvesse klørne på, selv om stoffet blir skiftet?

Hilsen en med gammel sofa

Jeg har kjøpt et spraye-på-middel som skal få kattene til å holde seg unna (pga lukta), så tenkte å prøve det dersom vi fikk nyomtrukne stoler ;) Jeg fikk mail fra en møbeltapetserer som skulle ha 6000 kroner for å trekke om begge stolene. Det er ganske uaktuelt siden stolene ikke kosta stort mer enn dette ;)

Vi har et veldig slitesterkt stoff på spisestuemøblene. Kattene har forsøkt å kvesse klørne også her, men ga opp med det samme - så det finnes altså noen stoffer som kan fungere :)

Skrevet

Jeg har kjøpt et spraye-på-middel som skal få kattene til å holde seg unna (pga lukta), så tenkte å prøve det dersom vi fikk nyomtrukne stoler ;) Jeg fikk mail fra en møbeltapetserer som skulle ha 6000 kroner for å trekke om begge stolene. Det er ganske uaktuelt siden stolene ikke kosta stort mer enn dette ;)

Vi har et veldig slitesterkt stoff på spisestuemøblene. Kattene har forsøkt å kvesse klørne også her, men ga opp med det samme - så det finnes altså noen stoffer som kan fungere :)

''Vi har et veldig slitesterkt stoff på spisestuemøblene. Kattene har forsøkt å kvesse klørne også her, men ga opp med det samme - så det finnes altså noen stoffer som kan fungere :)''

Pøh - de har bare funnet andre ting som er bedre, derav behovet for å trekke om :P

Skrevet

''Vi har et veldig slitesterkt stoff på spisestuemøblene. Kattene har forsøkt å kvesse klørne også her, men ga opp med det samme - så det finnes altså noen stoffer som kan fungere :)''

Pøh - de har bare funnet andre ting som er bedre, derav behovet for å trekke om :P

Næhei!!

Før vi trakk om spisestuemøblene var kattene gale etter å kvesse klørne på dem. Vi trakk om stolene og kattene fortsatte å prøve seg, men ga fort opp - så det så!! ;-P

Skrevet

Næhei!!

Før vi trakk om spisestuemøblene var kattene gale etter å kvesse klørne på dem. Vi trakk om stolene og kattene fortsatte å prøve seg, men ga fort opp - så det så!! ;-P

Hmmm... Okei, da.

Katteslaktet vår hadde fullstendig dilla på en ubehandla ivar-hylle fra Ikea, den var sikkert en halv cm tynnere nederst da vi emigrerte hylla til hytta for noen år siden. Han har ikke herpet møbler i samme grad siden.

Helt til vi var på hytta i helga, da kom det nattestid velkjente 'klør mot bart treverk'-lyder...

Skrevet

Hmmm... Okei, da.

Katteslaktet vår hadde fullstendig dilla på en ubehandla ivar-hylle fra Ikea, den var sikkert en halv cm tynnere nederst da vi emigrerte hylla til hytta for noen år siden. Han har ikke herpet møbler i samme grad siden.

Helt til vi var på hytta i helga, da kom det nattestid velkjente 'klør mot bart treverk'-lyder...

Uoppdragne katter ;)

Vi har DET flotte klorestativet i gangen, men tror du kattene bruker det?? *grrrr*

Skrevet

Uoppdragne katter ;)

Vi har DET flotte klorestativet i gangen, men tror du kattene bruker det?? *grrrr*

Hehe, vi har ikke falt i den klatrestativfella, enda vi har innekatt. Han fant bare sine egne :-/

Skrevet

Uoppdragne katter ;)

''Vi har DET flotte klorestativet i gangen, men tror du kattene bruker det?? *grrrr*''

Ikke dine heller nei? Jeg investerte i det flotte (og dyre) klorestativet til kattene, men bruker de det? Nope...:-(

Gjest mange muligheter
Skrevet

Hør med frivillighetssentralen om noen der kan ta på seg en sånn småjobb, evt fengsel om det er noen som kan ta på seg et slikt oppdrag av de innsatte, eventuelt om det er arbeidstreningsgruppe/jobbtiltak el.l. i kommunen/frelsesarmeen sin regi. Eventuelt sett opp en lapp på vgs om det er en møbeltapetsererlinje der.

Skrevet

''Vi har DET flotte klorestativet i gangen, men tror du kattene bruker det?? *grrrr*''

Ikke dine heller nei? Jeg investerte i det flotte (og dyre) klorestativet til kattene, men bruker de det? Nope...:-(

Teite katter :-/

Skrevet

Hør med frivillighetssentralen om noen der kan ta på seg en sånn småjobb, evt fengsel om det er noen som kan ta på seg et slikt oppdrag av de innsatte, eventuelt om det er arbeidstreningsgruppe/jobbtiltak el.l. i kommunen/frelsesarmeen sin regi. Eventuelt sett opp en lapp på vgs om det er en møbeltapetsererlinje der.

Takk for tips :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Teite katter :-/

Katter bare oppfører seg som katter, det er mennesker som oppfører seg tåpelig!

Om man vil ha dyr, så er det en god idè å lese alt om valgte dyr!

Skrevet

Katter bare oppfører seg som katter, det er mennesker som oppfører seg tåpelig!

Om man vil ha dyr, så er det en god idè å lese alt om valgte dyr!

Å kjære vene - dette var en tullekommentar - jeg vet det meste som er å vite om katter, etter å ha vært katteeier i 30 år...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...